سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رهبران بزرگ چگونه ارتباطات موفق برقرار می کنند؟
تا وقتی به مهارت "ارتباط موثر" دست پیدا نکنید، نمی توانید به یک رهبر بزرگ تبدیل شوید. البته مقصودمان این نیست خیلی حرافی کنید. برای تبدیل شدن به فردی با توانایی برقراری ارتباط موثر، می توانید تصور کنید دنیا برایتان همانند یک دانشگاه است و همواره باید چیزهای مختلفی از آن یاد بگیرید.

حتی چیزهایی بیشتر از آنچه در دانشگاه می توان فراگرفت. در دانشگاه یاد می گیریم روی کلمات، دستور زبان، بیان، شخصیت و ... تمرکز کنیم اما نکات بیشتری وجود دارد که باید یاد بگیرید تا بتوانید نقش یک رهبر بزرگ را ایفا کنید.

برای تبدیل شدن به یک رهبر بزرگ و موفق، باید چند ویژگی ارتباط موثر را در خود پرورش دهید و با استفاده از آنها در ارتباطات تان به نتایج بهتری برسید. برای این منظور، رفتار رهبران بزرگ دنیا مورد بررسی قرار گرفته است.

مهارت ارتباط موثر، یک ویژگی لازم برای دست یابی به موفقیت است و یک مهارت بین فردی، بین گروهی و فراگروهی به حساب می آید. هر دانش و مهارتی وقتی ارزشمند است که امکان توسعه داشته باشد.

یکی از خصوصیاتی که در افراد با توانایی برقراری ارتباط موثر، مشترک است، موقعیت شناسی و دارا بودن حس آگاهی بالاست.

موفق ترین افراد در برقراری ارتباط موثر، کسانی هستند که بیشتر گوش می دهند و به همه چیز نگاه تیزبینانه دارند.

بهترین آنها، افرادی هستند که در شخصیت شناسی توانمند هستند، آنها این توانایی را دارند که با توجه به خلق و خو و رفتار دیگران، خصوصیات و ویژگی های شخصیتی آنها را حدس بزنند.

ین افراد با زبان بدن آشنایی کامل دارند، نوع نگرش افراد و طرز برخورد آنها با مسائل مختلف را پیش بینی می کنند و دقیقا می دانند هر فرد، نگرانی هایش را در ارتباطات اجتماعی چگونه بروز می دهد.

افراد دارای ویژگی برقراری ارتباط موثر، نه تنها به خوبی می توانند محیط پیرامونشان را شناسایی کنند، بلکه توانایی فوق العاده ای در زمینه انطباق خود با محیط اطراف دارند.

این افراد هوش هیجانی بسیار بالایی دارند، چرا که می توانند بدون درگیری با محیط اطراف، آن را بپذیرند. تفاوتی ندارد طرف مقابل آنها چه کسی است.

آنها این مهارت را دارند که با هر فرد یا گروهی با هر نوع خصوصیت و طرز برخورد، ارتباط برقرار کنند.

با توجه به تمام خصوصیاتی که درباره افراد با توانایی برقراری ارتباط موثر گفته شد، اکنون متوجه می شوید مهارت هایتان در این زمینه رشد یافته است و می توانید به فردی با مهارت ارتباط موثر تبدیل شوید یا نه؟

باید بتوانید در تعاملات خود با دیگران از 10 رازی که در ادامه ی مقاله درمورد آن صحبت خواهیم کرد، استفاده کنید:

دو رویی نکنید

بدون شک هیچ کسی دوست ندارد با کسی ارتباط برقرار کند که به او اعتماد ندارد. اگر کارمندان احساس کنند مدیرشان لایق اعتماد است، از او حمایت می کنند و تمام خطراتی را که در مسیر وجود دارد، می پذیرند؛ اما اگر مدیر، شخصیت متزلزل و ضعیفی داشته باشد و ریاکاری او فاش شود، کارمندان نمی توانند آنطور که باید، به او اعتماد کنند.

باید بدانید تنها وقتی اعتماد ایجاد می شود که صادقانه رفتار کنید، تفکر هوشمندانه داشته باشید و در تصمیم گیری هایتان قاطع باشید.

وقتی اعتماد وجود داشته باشید، بخشش و همدلی هم هست. به سادگی می توانید افرادی را که به آنها اعتماد دارید، ببخشید؛ اما احتمالا خود شما هم نمی توانید به راحتی کسانی را که به آنها اعتماد ندارید، ببخشید.

رابطه ی صمیمانه برقرار کنید

داشتن رابطه ی صمیمانه به معنای آن نیست که اجازه دهید طرف مقابل، همه چیز را در مورد شما بداند؛ این کار هیچ ضرورتی ندارد، اما مهم است ارتباطات تان با افراد دوطرفه باشد. نباید تنها خودتان صحبت کنید، بلکه بگذارید کارمندان احساس کنند به آنها اهمیت می دهید.

وقتی با آنها رابطه ی صمیمانه داشته باشید، مکالمات تاثیرگذارتر و دلنشین تر خواهد شد. مردم تا وقتی مطمئن نشوند به آنها و احساسات شان اهمیت می دهید، برایشان مهم نیست چقدر اطلاعات دارید یا اصلا چه می خواهید بگویید.

مدل کلاسیک تئوری کسب و کار می گوید مدیران باید تا حد ممکن با کارمندان شان فاصله داشته باشند، این بدین معناست رعایت جایگاه مدیر و تفاوتش با دیگران اهمیت دارد؛ اما نظر من این است، فاصله گرفتن اجازه نمی دهد ارتباط، شکل واقعی خود را داشته باشد.

اگر روابط خود را با کارمندان یا دوستان تان گسترش ندهید و فاصله بگیرید، هیچ وقت نخواهید فهمید در ذهن شان چه می گذرد و وقتی از آن مطلع خواهید شد که برای هر اقدامی در هر نوع رابطه ای، دیر شده است.

صریح و ساده صحبت کنید

داشتن شخصیت مشخص، واضح و دقیق خیلی بهتر از یک شخصیت پیچیده است. تمام مردم در برخورد با شخصیت های پیچیده و مرموز، احساس امنیت کمتری دارند.

پس به جای اینکه در ارتباطات تان به گونه ای رفتار کنید که طرف مقابل احساس کند به دنبال گیج کردن او هستید تا خلع سلاح شود، یاد بگیرید هیچ نیازی نیست با طرف مقابل بازی کنیم تا در رقابت با او پیروز شویم.

در ارتباطات تان، اهداف خود را در نظر بگیرید و سعی کنید به تمامی آنها برسید، اما به همان اندازه به دیگران و اهداف شان اهمیت دهید. سعی نکنید با زیاده گویی و گیج کردن طرف مقابل، به هدف تان دست یابید.

مساله ی مهم این است اگر همیشه صریح باشید و مستقیم سر اصل مطلب بروید، شانس بیشتری برای برقراری ارتباط خواهید داشت و حتی اشتیاق مخاطب نیز برای گوش دادن به صحبت های شما بیشتر می شود؛ اما هر چقدر بیشتر حاشیه بروید، زمان مکالمه طولانی و کسل کننده خواهد شد و طرف مقابل کمتر به صحبت هایتان گوش می دهد.

دیگران را تحت تاثیر قرار بدهید

افراد قوی در زمینه برقراری ارتباط موثر، تنها روی یادگیری و کسب مهارت یا دریافت اطلاعات تمرکز نمی کنند؛ بلکه در زمینه انتقال ایده، اولویت بندی انتظارات، اقدامات الهام بخش و توسعه چشم اندازهایشان هم مهارت خاصی دارند. همیشه یادتان باشد رمز تاثیرگذاری روی طرف مقابل، داشتن یک قلب پاک است.

هرچقدر در ارتباطات تان بیشتر روی کمک کردن به دیگران تمرکز کنید (بیشتر برای آنها انرژی بگذارید تا اینکه بخواهید برایتان انرژی بگذارند)، موفق تر خواهید شد.

باید به دنبال برقراری یک ارتباط درست باشید. شاید فکر کنید با اهمیت دادن به خواسته ی طرف مقابل، از شما سوء استفاده می شود؛ اما باید بدانید اگر همیشه به حفظ تعادل توجه کنید، به نتیجه ی مطلوب خواهید رسید و هیچ وقت هم احساس نمی کنید از شما سوء استفاده شده است.

ذهن باز داشته باشید

در بیشتر مواقع پافشاری کردن روی طرز فکرهای قدیمی که سال ها با آنها زندگی کرده ایم، ما را از فرصت های جدید دور خواهد کرد.

ویژگی یک رهبر موفق و ماهر در برقراری ارتباط موثر، جبهه نگرفتن در مقابل ایده ها و نظرات جدید است. این رهبر با میل و رغبت فراوان به دنبال این است که ذهن خود را برای قبول نظرات و مواضع مخالف آماده کند تا بتواند در صورت لزوم رضایت طرف مقابل را جلب کند و او را با خود همراه سازد.

واقعا جای تعجب دارد برخی افراد از دیدگاه های مخالف می ترسند؛ در حالیکه واقعا باید علاقه مند و کنجکاو باشند و از نظرات در راستای اهداف خود استفاده کنند، چرا که هر نظر جدیدی افق تازه ای از موضوع موردنظر را در ذهن فرد باز می کند.

با افرادی که با شما برخورد دارند گفت و گوی باز داشته باشید، اجازه دهید شما را به چالش بکشند تا در نتیجه ی همین کشمکش ها به پیشرفت برسید.

یادتان باشد مهم نیست با شما موافق باشند یا مخالف، مهم این است به آنها نشان دهید می خواهید با صبر و حوصله به صحبت هایشان گوش دهید. با ذهن باز با افراد تبادل نظر کنید و سعی کنید چیزهای زیادی از یکدیگر یاد بگیرید.

کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش کنید

اینکه فقط شما صحبت کنید، بدین معنا نیست که وارد یک مکالمه شده اید و گفت و گو شروع شده است. متعارف ترین شکل گفت و گو در جریان گفت و شنود متقابل شکل می گیرد نه در جریان یک سخنرانی و وقتی با خودتان در حال گفت و گو هستید.

یادگیری با حرف زدن به دست نمی آید؛ زیرا در این حالت تنها اطلاعات را منتقل می کنید و هیچ چیزی دریافت نمی کنید که به آموخته هایتان اضافه شود. پس کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش دهید تا اولین قدم را برای کسب مهارت ارتباط موثر بردارید.

همدلی کنید

من رهبران موفق زیادی را می شناسم که معتقدند انسان نباید خصوصیات اخلاقی و درونی خود را با چیزی عوض کند.

یک ارتباط موثر وقتی برقرار می شود که صراحت در افراد، با همدلی و توجه به طرف مقابل همراه باشد نه با تکبر و خودخواهی.

باید بدانید ارتباط توام با همدلی نشان دهنده اصالت و شفافیت درون است که امروزه کمتر در بین افراد و جوامع دیده می شود. هر چقدر طرفین رابطه خودخواهی بیشتری داشته باشند، ارتباط شکننده تر خواهد بود.

درک این اصل متقابل در ارتباطات مان باعث می شود خشم به احترام و شک به اعتماد تبدیل شود.

تنها به دیده هایتان توجه نکنید

یکی از رازهای ارتباط موثر این است که نانوشته ها را هم بخوانید، بدین معنی که تنها به چیزهایی که می بینید توجه نکنید. باید درک بالایی داشته باشید.

همه چیز که نباید گفته شود. برخی چیزها را درباره ی مسائل و افراد باید ناگفته بفهمید. تمام ویژگی های یک رهبر بزرگ و موفق را در ذهن تان تجسم کنید؛ آنها برای درک چیزهای گفته نشده، شنیده نشده و آنچه شاهدش نبوده اند، توانایی فوق العاده ای دارند.

این همانند این است که سفیدی های بین خطوط یک نوشته را هم می توانند بخوانند. پس به این درک رسیده اند مسیر دست یابی به پیشرفت، به معنای فاصله گرفتن از افراد و جامعه شان نیست.

برای چند دقیقه چشم ها و دهان تان را روی هم بگذارید و خوب گوش کنید؛ از این که قادر به درک چیزهای تازه ای هستید شگفت زده خواهید شد.

روی موضوع مورد بحث تسلط کافی داشته باشید

درباره موضوعی که می خواهید صحبت کنید، اطلاعات لازم را به دست آورید (حتی اگر هنگام صحبت، از تمام اطلاعات استفاده نکنید).

اگر طرف مقابل احساس کند درباره ی موضوع صحبت تان اطلاعات کافی ندارید، تمایلی ندارد وقتش را در اختیار شما قرار دهد.

بیشتر افراد موفق، تمایلی ندارد به صحبت های کسی گوش دهند که چیزی به اطلاعات و دانش آنها اضافه نمی کند.

حتما شنیده اید که می گویند اینکه چه می گویید مهم نیست، بلکه مهم است آن را چگونه می گویید؛ اما اکنون می خواهم به شما بگویم اتفاقا خیلی مهم است که شما چه می گویید.

افراد دارای مهارت برقراری ارتباط موثر، به اینکه چه می گویند و چگونه می گویند، اهمیت می دهند و همین مساله باعث می شود به یک فرد حراف تبدیل نشوند.

به تمام اعضای گروه اهمیت دهید

مدیران همیشه با افراد گروه به صورت اختصاصی ارتباط ندارند. پس یک فرد با مهارت برقراری ارتباط موثر، باید بتواند در برخورد و صحبت کردنش انعطاف پذیری داشته باشد.

باید بتواند با تمام کسانی که در سالن کنفرانس نشسته اند، به راحتی صحبت کند به طوری که هر فرد احساس کند مستقیما با او صحبت می شود.

اگر در جایی حضور دارید که با تمام افراد همزمان مشغول صحبت هستید، باید بتوانید اعتبار لازم را به دست آورید و اعتماد افراد را جلب کنید. داشتن تفاهم و ارتباط درست، کلید تعاملات موفق هستند.

رازهای ارتباط موثر، در هر زمان و برای هر نوع ارتباط مورد استفاده قرار می گیرند. اگر می خواهید برای فردی پیامی بفرستید، ابتدا مطمئن شوید پیام تان درست و صحیح منتقل می شود.

مهم این است احساس کنید برقراری ارتباط، برای پرداختن به خودتان نیست و با هدف تعامل با دیگران انجام می گیرد.

اگر در ارتباط، در حد متعارف به طرف مقابل اهمیت داده شود، خیلی از مشکلات ارتباطی رفع می شود و روابط تان به پیشرفت می رسد.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟