دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مواد اولیه پلی اتیلن سفید برای تولید لوله های پلی اتیلنی + فرایند و دیتاشیت
مواد پلی اتیلن سفید یا نچرال از محصولات تولیدی پتروشیمی‌های داخلی (ایرانی) است. این مواد پلی اتیلن در سه پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی جم و پتروشیمی مارون تولید و در بورس عرضه می‌شوند.

مواد اولیه تولید لوله پلی اتیلن PE100 ایرانی

هرچند ظرفیت این مجتمع‌های پتروشیمی جوابگوی نیاز بازار و مصرف داخلی نمی‌باشند و محصول تولیدی آنها جهت تولید لوله‌هایی با مصارف آب شرب, شبکه گازرسانی و سیستم‌های آتشنشانی ( لوله‌های تحت فشار سیستم‌ای اطفاء حریق) مناسب نیست.

همچنین به دلیل اینکه این مواد بدون رنگ می‌باشند و هنگام تولید لوله و در فرایند اکستروژن, مستربچ (رنگ‌دانه و دوده) به آن اضافه می‌شود, لوله پلی اتیلن تولید شده از این مواد در مقابل نور خورشید مقاومت بالایی نخواهد داشت و از عمر کافی برخوردار نمی‌باشد.

البته در سالهای اخیر برخی از این پتروشیمی‌های داخلی خبر از تولید مواد پلی اتیلن مشکی جهت تولید لوله پلی اتیلن را منتشر کردند, ولی تا کنون در بازار و بورس این محصول بصورت عمده عرضه نشده است و آزمایشهای خود را پاس نکرده است.

مواد پلی اتیلن سفید غالبا جهت سیستم‌های انتقال سیالات که در معرض نور مستقیم خورشید نمی‌باشند و شبکه‌‌های آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغات استفاده می‌شود و همچنین در شبکه انتقال فاضلاب شهری و روستایی کاربرد فراوانی دارد.

فرایند تولید مواد پلی اتیلن سفید

واحد تولید مواد پلی اتیلن به دو قست عمده پلیمریزاسیون و دانه بندی تقسیم می‌شود. ابتدا کاتالیست در قسمت آماده سازی کاتالیست تهیه شده و سپس به همراه خوراک ( اتیلن، هیدروژن، بوتن ) و هگزان (بستر محیط واکنش پلیمریزاسیون) وارد ناحیه پلیمریزاسیون و راکتورها می‌گردد.

واکنش پلیمریزاسیون در دو راکتور اول بسته به نوع گرید مد نظر به صورت موازی یا سری شدن راکتورها انجام می‌پذیرد.

گفتنی است در واکنش پلیمریزاسیون خوراک اتیلن به عنوان منومر،کومنومر بوتن-1 جهت تنظیم دانسیته، H2 جهت کنترل جرم ملکولی و یا طول زنجیر پلیمری و TEAL جهت فعال سازی کاتالیست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پس از راکتورهای اول و دوم جریان سوسپانسیون (ذرات جامد پلیمر معلق در هگزان) خروجی جهت انجام واکنش‌های نهایی وارد راکتور سوم گردیده که میزان تبدیل در خروجی از این راکتور به میزان تقریبی 99% خواهد رسید.

در ادامه هگزان موجود در جریان سوسپانسیون توسط سانتریفیوژها از محصول پودر پلیمر جداسازی شده و جهت استفاده مجدد به ناحیه تقطیر جهت خالص‌سازی ارسال می‌گردد.

پودر خیس (کیک) خروجی از سانتریفوژها جهت انجام خشک‌سازی به خشک کن بستر سیال(Dryer) ارسال و پس از خروج از آن توسط سیستم انتقال پودر به بخش اکستروژن جهت تبدیل از پودر به دانه ارسال می‌گردد.

در بخش اکستروژن با توجه به کاربرد محصول و پس از اضافه شدن افزودنیهای مورد نیاز و اختلاط با آن در میکسرها در نهایت توسط دستگاه اکسترودر پودر تولیدی بخش پلیمر به دانه پلی اتیلن تبدیل می‌گردد. این بخش با توجه به دارا بودن دو خط اکستروژن مجزا قابلیت تولید گرانولهایی در رنگهای متنوع را داراست.

جدول آنالیز مواد پلی اتیلن سفید

منبع: پارس اتیلن کیش

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 71%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟