جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

کارآفرینان بزرگ دنیا چگونه با شکست برخورد می کنند؟
حتما می‌دانید کارآفرینان بزرگ و موفقی چون جف بزوس، وارن بافت، بیل گیتس، ایلان ماسک و... یک شبه به این همه موفقیت و ثروت دست نیافته‌اند. آنها بارها «نه» شنیده و طرد شده‌اند اما هر بار با انرژی و خلاقیت بیشتر به کارشان ادامه داده‌اند.

کارآفرینی مسیر بسیار دشواری است و یک کارآفرین ممکن است در پیاده‌سازی ایده‌هایش بارها و بارها با نظر مخالف دیگران مواجه شود.

کارآفرینان افرادی هستند که در طول مسیر خود بارها کلمه «نه» را شنیده اما هیچ‌ وقت در برابر ناکامی‌ها ناامید نشده‌اند. حقیقت این است، شیوه‌ی مدیریت بحران کار آفرینان طوری بوده است که آنها را از افراد معمولی متمایز کرده است.

یک کارآفرین موفق کسی است که اهداف خود را باور دارد و از هیچ تلاشی برای رسیدن به آنها فروگذار نمی‌کند.

شاید تصور کنید کارآفرینانی که امروزه به دنیای شهرت و اعتبار دست یافته‌اند هیچ مشکلی نداشته‌اند؛ اما اگر این‌گونه تصور می‌کنید بدانید که در اشتباه هستید.

اغلب کارآفرینان موفق در طول زندگی خود با شرایطی مواجه شده‌اند که تصور موفقیت برایشان دور از ذهن شده اما آنها باز هم برای رسیدن به اهداف و دستیابی به موفقیت دست از تلاش برنداشتند.

در ادامه‌ی مقاله، داستان زندگی 8 کارآفرین بزرگ دنیا را برایتان بازگو می‌کنیم که با هوشیاری، خلاقیت و نوآوری توانسته‌اند در مقابل سختی‌ها و مشکلات مقابله کنند.

استیو جابز (Steve Jobs)

استیو جابز در تمام دنیا به‌عنوان کارآفرین موفق و مرد تکنولوژی شناخته می‌شود. البته شیوه‌ی رهبری او در آن زمان اشتباه بود، به طوری که جابز در سال 1985 میلادی با موافقت هیئت مدیره از شرکت اپل که خود راه‌اندازی کرده بود اخراج شد.

او پس از اخراج تصمیم گرفت کسب و کار جدیدی برپا کند. در همین مقطع شرکت نرم‌افزاری جدیدی با نام NeXT را برپا کرده و استودیوی انیمیشن‌سازی کوچکی با نام Pixar را خریداری کرد.

استیو جابز در سال 1997 میلادی به اپل بازگشت و این شرکت را به یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های سهامی عام تبدیل کرد.

جابز در سخنرانی خود در سال 2005 میلادی در دانشگاه استنفورد گفت: «دوران جدایی از اپل برایش بسیار مفید بوده است.

اوایل اخراج از اپل برایم سخت بود اما این یکی از بهترین اتفاقاتی بود که در زندگی برایم رخ داد چون به کمک کرد برای اولین بودن تلاش زیادی کنم و موفق شدم وارد خلاقانه‌ترین دوران زندگی‌ام شوم.»

جی کی رولینگ (J.K Rowling)

جی کی رولینک، نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش هری‌پاتر در سال 2016 میلادی تصمیم گرفت تعدادی از نامه‌هایی که آثار او را در طی سالیان دراز رده کرده بودند در توییتر منتشر کند.

هر دو آثار معروف رولینگ از جمله اولین کتاب هری‌پاتر و سری داستان‌های کاراگاهی کورموران استرایک که با نام مستعار رابرت گالبرایت منتشر شد قبل از اینکه توسط انتشارات بلومزبری به چاپ برسد، 12 بار توسط انتشارات مختلف رد شد.

رولینگ سال‌ها مجبور بود کتاب‌هایش را با امضای ناشناس منتشر کند زیرا در آن مقطع مردم اهمیتی به نویسندگان زن نمی‌دادند. او با وجود تمام مشکلاتی که داشت به فعالیت‌های خود ادامه داد.

رولینگ در این باره می‌گوید: «همیشه واهمه داشتم کتاب‌هایم توسط ناشران رد شود اما بالاخره تصمیم گرفتم تا وقتی که کتابم را برای همه‌ی آنها ارسال نکرده‌ام دست از تلاش برندارم.

من چیزی برای از دست دادن نداشتم و معتقدم قرار گرفتن در این شرایط به انسان جرات تلاش بیشتر می‌دهد.»

ایلان ماسک (Elon Musk)

اگر نگاه تیزبینانه‌ای به زندگی حرفه‌ای ایلان ماسک داشته باشید درمی‌یابید او هم مانند خیلی از کارآفرینان موفق بارها در زندگی‌اش توسط دیگران طرد شده است.

ماسک در سال 1990 میلادی برای کار در شرکت Netscape  تقاضا داد اما مورد قبول واقع نشد. بعد از مدتی هم از مدیریت استارتاپی که با نام X.com راه‌اندازی کرده بود و بعدها به PayPal تغییر نام داد کنار گذاشته شد.

ایلان ماسک برای راه‌اندازی استارتاپ جدیدی مرتبط با پروژه‌های فضایی به روسیه سفر کرد تا چند موشک دست دوم خریداری کند اما روس‌ها از فروش موشک به او خودداری کردند.

کارآفرین موفق دنیا دست از تلاش برنداشت و بعد از هر بار طرد شدن به سراغ کسب و کار دیگری رفت و سعی کرد چیزهای جدیدی بسازد.

ایلان ماسک بعد از کنارگذاشته شدن توسط کمپانی Netscape کسب و کار خود را با نام Zip2 راه‌اندازی کرد. او پس از PayPal، شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک و بورینگ کمپانی را با همکاری دوستان خود راه‌اندازی کرد.

ایلان ماسک به ثروت و موفقیت زیادی دست یافته اما هنوز هم مشکلاتش تمام نشده است و با چالش‌های زیادی چون انفجار موشکی مواجه است؛ اما این مشکلات باعث نشده دست از تلاش و پشتکار بکشد و هنوز هم برای تولید محصول خارق‌العاده تلاش می‌کند.

اوپرا وینفری (Oprah Winfrey)

اوپرا وینفری به عنوان فردی موفق در حوزه کسب و کار رسانه شناخته می‌شود. او دوران سختی را پشت سر گذاشته و تحمل همین سختی‌ها به او کمک کرده به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته شود.

اپرا وینفری حدود 7 ماه به گویندگی خبر ایستگاه بالتیمور مشغول بود و با بی‌احترامی توسط همکارانش از کار اخراج شد.

البته او برای ورود به حوزه‌ای دیگر تلاش کرد و بعد از مدتی مجری برنامه‌ی People Are Talking  شد و به محبوبیت زیادی دست یافت.

برنامه‌های تلویزیونی اپرا به قدری بین بینندگان محبوبیت داشت که او را به شهرت جهانی رساند. او در مورد موفقیت خود گفته است: «من خاطرات ناخوش زیادی از فعالیت در ایستگاه بالتیمور دارم اما تمام این خاطرات بد نبوده‌اند.

کار کردن در ایستگاه بالتیمور من را به یک زن واقعی تبدیل کرد. من در آن زمان هیچ مهارتی نداشتم و در زندگی شخصی و  حرفه‌ای‌ام بی‌تجربه بودم اما بالتیمور من را به رشد رساند.»

وارن بافت (Warren Buffett)

وارن بافت به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان دنیا شناخته می‌شود که سالیان متمادی در دنیای کسب و کار فعالیت کرده است.

وارن بافت 88 ساله که هم اکنون مدیرعامل کمپانی برکشایر هاتاوی است، اولین سرمایه‌گذاری خود را در سن 11 سالگی انجام داد.

شاید فکر کنید این کارآفرین و سرمایه‌گذار بزرگ دنیا همیشه کسب و کار موفقی داشته است اما باید بدانید دانای اوماها (لقب اصلی وارن بافت) بارها توسط دیگران رد شده اما هیچ وقت دست از تلاش نکشیده است.

او در سن 19 سالگی تلاش کرد وارد دانشگاه هاروارد شود، اما هیچ‌وقت رویایش محقق نشد. مرد ثروتمند دنیا در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: «وقتی برای ورود به دانشگاه هاروارد اقدام کردم از نظر ظاهری شبیه پسربچه‌های 16 ساله و از نظر احساسی شبیه 9 ساله‌ها بودم.

حدود 10 دقیقه با مسئولین دانشگاه مصاحبه کردم اما به خاطر اینکه توانایی‌هایم مورد تایید آنها قرار نگرفت از ورود به هاروارد بازماندم.» همین مساله سبب شد وارن بافت تحصیلاتش را در دانشگاه کلمبیا ادامه دهد و تمام مهارت‌هایی که در مورد سرمایه‌گذاری فراگرفت او را به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل کرد.»

باربارا کورکران (Barbara Corcoran)

باربارا کورکران، سرمایه‌گذار و مرد شناخته شده و توانمند در حوزه‌ی املاک و مستغلات است که با اتفاقات تلخ زیادی در زندگی‌اش مواجه شده است.

او در 22 سالگی خدمتکار بود و از نامزدش پول قرض کرد تا کسب و کاری در زمینه‌ی مشاوره‌ی املاک برپا کند.

آنها توانستند با کمک هم شرکتی راه اندازی کنند اما بعد از طی هفت سال نامزدش از او جدا شد تا با منشی شرکت ازدواج کند.

بعد از چند سال کورکران درخواست شرکت در شوی تلویزیونی را داد که براساس داستان واقعی تولید می‌شود.

در ابتدا با درخواست او موافقت شد اما پس از مدتی نقش او به کارآفرین زن دیگری داده شد. او نامه‌ای به تیم تهیه کننده نوشت و به آنها گفت تمام اتفاقات خوبی که در زندگی اش رخ داده است نتیجه‌ی طرد شدنش بوده و از این مساله ناراحت نیست.

او گفت من از طرد شدن استقبال می‌کنم، اما اگر من را استخدام نکنید فرصت خوبی را از دست خواهید داد. در این راستا با درخواست او موافقت شد.

کورکران در یکی از مصاحبه‌های خود ادعا کرد، بیشتر فرصت‌های کاری بزرگی که داشته به خاطر طرد شدنش از سوی دیگران بوده است.

جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون است که اکنون به‌عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه‌ی تجارت الکترونیک شناخته می‌شود. جف بزوس، بعد از راه‌اندازی آمازون دچار ابهام شد که آیا می‌تواند در آینده به کار خود ادامه دهد یا نه.

او در یکی از مصاحبه‌های خود از سختی‌های جذب سرمایه صحبت کرد و گفت: «من برای اینکه بتوانم سرمایه‌ی یک میلیون دلاری جذب کنم باید در 60 قرار ملاقات شرکت می‌کردم و موفق شدم این میزان پول را از 22 نفر با مبلغ به ازای هر نفر 50 هزار دلار به دست آورم؛ اما مطمئن نبودم آیا می‌توانم در آینده این میزان سرمایه را افزایش دهم یا نه.

در سال 1995 اولین سوال مشترک تمام سرمایه گذاران این بود که اینترنت چیست؟» او از ورود به کسب و کار خود تردید داشت اما به زودی همه متوجه قدرت کسب و کارش شدند و اکنون کمتری کسی وجود دارد که نام آمازون به گوشش نخورده باشد.

سالی کراوچک (Sallie Krawcheck)

کراوچک به یکی از معروف‌ترین زنان وال استریت تبدیل شده است. او در سال 2008 میلادی و در اوج بحران مالی، به دلیل اینکه به مشتریان مشاوره اشتباهی داد و شرکت نتوانست پول آنها را برگرداند از مدیریت مالی شرکت Citigroup's برکنار شد.

کراوچک معتقد بود تنها به خاطر اشتباهش برکنار نشده، بلکه زن بودنش به عنوان بهترین موقعیت شغلی علت دیگری برای اخراج او بوده است.

کراوچک بعد از اخراج شدن به سراغ کارآفرینی رفت و پلتفرمی با نام Ellevest برای زنان راه اندازی کرد.

او در مصاحبه‌ی خود با سایت Entrepreneur گفت:  «بدترین ریسکی که یک نفر می‌تواند در زندگی خود انجام دهد این است که در موقعیت شغلی اش دست به هیچ ریسکی نزند.

همه‌ی ما باید سعی کنیم در مسیرهای مختلف حرکت کنیم. در غیر این صورت باید قبول کنیم دنیا ما را به هرجهتی که می‌خواهد ببرد.»

منبع: یوکن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟