شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشروی پلی اتیلن سبک  در بازار آسیا
با تعطیلی واحدهای تولیدی به منظور انجام دوره های تعمیرات و نگهداری، عرضه پلی اتیلن سبک در آسیا محدود شده و به دلیل نزدیک شدن فصل پر درخواست، میزان تقاضا در بازار بالاست.

گروه ترجمه ویکی پلاست:  این عوامل باعث رونق گرفتن بازار گرید فیلم پلی اتیلن سبک در آسیای جنوب شرقی و چین شده است. برخلاف بازار پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی که تحت تاثیر تقاضای پایین قرار گرفته اند.  

قیمت پیشنهادات وارداتی برای پلی اتیلن سبک  LDPE در آسیای جنوب شرقی دربازه زمانی هفتگی تا حدودی پایدار بود، در حالی که قیمت هر دو کالای داخلی و وارداتی در بازار چین کاملا ثابت بوده است.

با توجه به افزایش تقاضا برای گرید فیلم پلی اتیلن سبک، قیمت کالای داخلی و وارداتی به دلیل عرضه محدود، در حدود 5 تا 10 دلار در هر تن افزایش یافته است. پیشنهادات ارائه شده از سوی یکی از تامین کنندگان برای پلی اتیلن سنگین و سبک خطی با کاهش قیمت همراه بوده درحالیکه قیمت پیشنهادات پلی اتیلن سبک ثابت باقی مانده است.

• قدرت گرفتن پلی اتیلن سبک در پی توقف تولید واحدهای تولیدی

یک منبع در یک شرکت بازرگانی چینی، دلیل تقویت بازار LDPE در میان دیگر محصولات پلی اتیلنی را توقف تولید چندین تولیدکننده می‌داند.

طبق اخبار Chemorbis، تولید حداقل سه کارخانه چینی  در ماه ژوئیه و اوت به منظور انجام تعمیرات و نگهداری متوقف خواهد شد.

تعمیرات دو کارخانه، یکی با ظرفیت 300 هزار تن در سال و دیگری با  ظرفیت 270 هزار تن در سال، که حدود یک ماه طول خواهد کشید برای ماه‌های ژوئیه و اوت برنامه‌ریزی شده  است. سومین کارخانه با ظرفیت 370 هزار تن در سال در ماه‌های اوت و سپتامبر به مدت 40 روز تعطیل خواهد بود.

به همین ترتیب، چندین برنامه تعمیرات و نگهداری در همین بازه زمانی در آسیای جنوب شرقی برنامه ریزی شده است. کارخانه پتلین مالزی با ظرفیت 255 هزار تن در سال به مدت 45 روز طی ماه های ژوئیه و اوت، تعطیل خواهد شد.  شنیده‌ها حاکی از آن است که تولید کننده دیگری در تایلند برای تعمیر و نگهداری کوتاه مدت در ماه اوت برنامه ریزی کرده است.

• محدودیت عرضه پلی اتیلن سبک
 
بر اساس برخی منابع، عرضه پلی اتیلن سبک در منطقه اندکی کاهش یافته است. تنها دلیل این کاهش عرضه توقف تولید  کارخانه‌ها نیست. ترجیح  تولیدکنندگان منطقه ای برای تولید اتیلن وینیل استات EVA هم دلیل دیگر این محدودیت عرضه است. به گفته این تولیدکنندگلن تولید EVA سود بیشتری دارد و همین امر باعث شده آنها از تولید پلی اتیلن سبک به تولید EVA روی بیاورند  که طبیعتا منجر به کاهش عرضه پلی اتیلن سبک شده است.
 
• برابری قیمت پلی اتیلن سبک و سنگین پس از دو سال

با وجودی که پلی اتیلن سنگین در 2 سال گذشته با حق بیمه قابل توجهی نسبت به پلی اتیلن سبک معامله می‌شد، میانگین هفتگی شاخص قیمت مواد شیمیایی ChemOrbis نشان می دهد که در حال حاضر قیمت این دو کالا تقریبا برابر است. آخرین بار که این دو محصول در یک سطح معامله شدند اکتبر 2017 بود.

پیش از افزایش قیمت پلی اتیلن در اواسط ماه جولای در بازار چین، قیمت پلی اتیلن سبک طی یک ماه 8٪ افزایش یافت، در حالی که این افزایش در گرید فیلم پلی اتیلن سنگین در اواسط ژوئن تا اواسط ژوئیه 2.5٪ بود.

ظاهرا، بهبود وضعیت  تقاضا و محدودیت عرضه  باعث افزایش قیمت بیشتر پلی اتیلن سبک نسبت به سایر محصولات پلی اتیلنی شده است.  

• احتمال تقویت بیشتر پلی اتیلن سبک در آینده نزدیک

با توقف تولید همزمان  تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در ماه اوت  و محدود شدن عرضه  به احتمال زیاد قیمت پلی اتیلن سبک LDPE افزایش بیشتری خواهد یافت، به علاوه با نزدیک شدن فصل پر درخواست، تقاضا برای خرید گرید فیلم کشاورزی در ماه سپتامبر افزایش خواهد یافت.  

یک تولیدکنندگان مستقر در سنگاپور پیشنهادات قیمت پلی اتیلن سبک خود به اندونزی را 20 دلار در هر تن افزایش داده است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 50%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟