جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

اخبار منتخب
۳۰ تير ۱۳۹۸ 0 3475

گامی دیگر در راستای رونق تولید داخلی؛

تولید پلی پروپیلن گرید جدید در پتروشیمی شازند بومی سازی شد

تولید پلی پروپیلن گرید جدید در پتروشیمی شازند بومی سازی شد
تولید پلی پروپیلن گرید جدید RP801، معادل RP801J هیوسانگ کره نخستین بار در کشور در مجتمع پتروشیمی شازند بومی سازی شد و به تولید انبوه رسید.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، پلی پروپیلن گرید جدید RP801، معادل RP801J هیوسانگ کره، برای نخستین بار در کشور در مجتمع پتروشیمی شازند به تولید رسید.

براساس این گزارش، گرید پلی پروپیلن RP801J شرکت هیوسانگ کره در تولید سرنگ‌های سه تکه از جمله سرنگ انسولین کاربرد داشته و سالانه حدود ۳ هزار تن مصرف دارد.

تولیدگرید مشابه RP801J در واحد پژوهش و فناوری مجتمع پتروشیمی شازند تحت فرایند مهندسی معکوس قرار گرفت و پس از طراحی بسته افزودنی مناسب، شرایط فرایندی توسط تیم پژوهشی واحد PP، در واحد صنعتی تحت عنوان RP801 برای نخستین بار در کشور بومی سازی به تولید انبوه رسید.

امروزه به طور معمول جنس سیلندر سرنگ (برل) از پلی‌پروپیلن و پیستون آن (پلانجر) از جنس پلی‌اتیلن است. در سرنگ‌های دارای کیفیت بالا، جنس برل سرنگ از پلی‌پروپیلن‌هایشفاف (خانواده رندوم کوپلیمرهای پلی‌پروپیلن) است.

به گزارش مهر، نمونه تولید شده این گرید در مجتمع پتروشیمی شازند جهت بررسی‌های فنی به تعدادی از شرکت‌های تولید سرنگ در کشور ارسال گردید و نمونه تحت تست سرنگ‌های سه تکه و انسولین قرار گرفت و نتایج حاصل شده تأیید شرکت‌های تولید سرنگ را به همراه داشت.

به دلیل تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، این گرید به کشور وارد نمی‌شد که با همت کارشناسان شرکت پتروشیمی شازند دسترسی به دانش فنی تولید آن محقق گردید.

عمده مصرف سرنگ‌ها در کشور در امر تزریقات در مراکز بهداشتی و درمانی، سرنگ‌های معمولی بوده و سرنگ‌های ایمن و خود تخریب چندان مورد استفاده نمی‌باشند که دلیل اصلی آن عدم آگاهی تکنسین‌ها از سرنگ‌های ایمن، عرضه کم و محدود و قیمت بالای محصولات وارداتی است.

سرانه مصرف سالانه سرنگ در کشور حداقل ۱۰ سرنگ می‌باشد و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که سالانه حدود ۶۰۰ الی ۸۰۰ میلیون سرنگ در کشور مصرف می‌شود و پیش بینی می‌گردد پلی پروپیلن سالیانه حدود ۱۰۰۰۰ تن در سال مصرف سرنگ داشته باشد.

پس از تولید گرید جدید پلی پروپیلن RP801 در مجتمع پتروشیمی شازند بررسی‌های بازار نشان داد که به غیر از کاربرد این گرید در تولید سرنگ، در صنایع بسته بندی تولید ظروف جداره نازک (Thin wall) مصرف بالایی دارد و در حال حاضر نمونه‌ای از این گرید برای یکی از شرکت‌های تولید کننده ظروف که بعد از انجام تست‌های آزمایشگاهی رضایت خود را از گریدمذکور اعلام داشته، ارسال گردیده است. پیش بینی می‌گردد پلی پروپیلن جدید حدود۲۴۰۰۰ تن در سال مورد مصرف در ساخت ظروف جداره نازک قرار گیرد.

به طور کلی از مزایای تولید پلی پروپیلن گرید جدید RP801 می‌توان به رفع گلوگاه‌های تولیدگرید RP340R و مشکلات کاهش ظرفیت، تولید همزمان سه گرید RP340R، ARP801، V30GA و صرفه جویی ارزی چهار میلیون دلار در سال برای کشور اشاره کرد.

از دیگر مزایای تولید این گرید می‌توان به سود آوری حدود ۱۰۰ میلیارد ریالی در سال به خاطر اختلاف قیمت سرنگ انسولین داخلی و خارجی و ورود به بازار ظروف جداره نازک اشاره کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟