پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

توافق اکثر کشورهای جهان بر توقف ارسال زباله های پلاستیکی به کشورهای فقیر
سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد تقریبا تمام کشورهای جهان در مورد معاهده ای با هدف محدود کردن حمل و نقل ضایعات پلاستیکی غیر قابل بازیافت به کشورهای فقیرتر، به توافق رسیده اند.

گروه ترجمه ویکی پباست: کشورهای صادر کننده - از جمله ایالات متحده - اکنون باید رضایت کشورهای دریافت کننده زباله های پلاستیکی آلوده، مخلوط یا غیر قابل بازیافت را جلب کنند.

در حال حاضر ایالات متحده و سایر کشورها می توانند ضایعات پلاستیکی با کیفیت پایین را به نهادهای خصوصی در کشورهای در حال توسعه بدون کسب اجازه ازمقامات این کشورها، ارسال کنند.

فعالان محیط زیست می گویند از زمانیکه چین پذیرش ضایعات از ایالات متحده را متوقف کرده است، انباشت ضایعات پلاستیکی در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است.

این چارچوب قانونی لازم الاجرا در پایان نشست دو هفته ای کنوانسیون های تحت حمایت سازمان ملل متحد در مورد ضایعات پلاستیکی و مواد شیمیایی خطرناک که حیات دریاها و موجودات کره زمین را تهدید می کنند شکل گرفت. این پیمان اصلاحیه ای بر کنوانسیون بازل است.

ایالات متحده عضو کنوانسیون بازل نیست و در آن حق رأی ندارد، با این حال با بیان اینکه مقامات نمی دادند این پیمان چه پیامدهایی بر تجارت ضایعات پلاستیکی دارد به این پیمان اعتراض کرده است.  

بقایای پلاستیکی زمین های بکر را اشغال کرده، در حجم های عظیم در اقیانوس ها شناور شده و حیات وحش را به مخاطره می اندازند. پلاستیک های بی کیفیتی که برای بازیافت مناسب نیستند به احتمال زیاد به جای تبدیل شدن به محصولات جدید در طبیعت رها خواهند شد.

این پیمان گروه وسیعی از محصولات پلاستیکی مورد استفاده در صنایع بهداشتی و پزشکی، فن آوری، هوا فضا، مد و غذا و نوشیدنی را تحت تاثیر قرار می دهد.

این توافقنامه تاریخی که توسط 187 کشور امضا شده است کشور ها را ملزم می کند به کل فرآیند صادرات ضایعات پلاستیک پس از خروج از مرزها تا رسیدن به کشور مقصد نظارت کنند.

کنوانسیون بازل مقرراتی برای کشورهای جهان اول در زمینه ارسال  مواد خطرناک به کشورهای فقیرتر تنظیم کرده است. حامیان طرح جدید می گویند که این اصلاحیه، تجارت جهانی ضایعات پلاستیکی را شفاف و قانونمندتر کرده و به حفاظت از انسان و محیط زیست کمک می کند.

ایالات متحده و دیگر کشورها در حال حاضر نمی توانند ضایعات پلاستیکی خود را به کشورهای در حال توسعه  عضو کنوانسیون  بازل که بخشی از سازمان همکاریهای اقتصادی نیستند، ارسال کنند. یک سال طول می کشد تا قوانین جدید اجرایی شوند.

این پیمان گامی  مهم در جهت منع کشورهای ثروتمند در استفاده از کشورهای در حال توسعه به عنوان قطعه زمینی برای دفع ضایعات پلاستیکی است و مسئولیت زیادی را متوجه کشورهای ثروتمند در تولید ضایعات پلاستیکی می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟