پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC به طهماسبی نوشت:

نظم عرضه PVC S57 به هم خورده است

نظم عرضه PVC S57 به هم خورده است
انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC در نامه ای به مرضیه طهماسبی، رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، از بهم خوردن دوباره نظم عرضه مواد پی وی سی (اس 57) که برای تولید لوله و اتصالات به کار می رود، خبر داد.

به گزارش ویکی پلاست، عباسعلی متوسلیان، رییس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی با تأکید بر اینکه که بهم خوردن نظم عرضه PVC S57 زنگ خطری برای رفع نیاز واقعی تولیدکنندگان است پیشنهاد کرد موضوع عرضه S57 در کمیته تخصصی پتروشیمی مطرح شود.

متن نامه متوسلیان به شرح زیر است:

سرکار خانم مهندس مرضیه طهماسبی
ریاست محترم دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی
و ریاست محترم کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی

موضوع: بی توجهی به نیاز واقعی تولیدکنندگان و اعتراض به عرضه نامتوازن مواد پی وی سی

با سلام

همانگونه که استحضار دارید صنایع ایران به واسطه تحریم های ظالمانه و دشواری های تولید، روزهای سختی را پشت سر می گذارند و نظر به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال «رونق تولید» نامگذاری شده و دولت محترم نیز در این مسیر قدم هایی برداشته، ضروری است مدیران پر تلاش دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی به همراه مدیران و نمایندگانی از تشکل های صنعتی مرتبط، بتواند به زبان و نظم مشترکی در حوزه تنظیم بازار مواد و آرامش بخشیدن به وضعیت عرضه و تقاضا  برسند.

در حال حاضر با نگاهی به آمار عرضه های انجام شده از ابتدای سال جاری تا کنون، متاسفانه شاهد بهم خوردن دوباره نظم عرضه مواد پی وی سی (اس 57) که برای تولید لوله و اتصالات به کار می رود، هستیم که زنگ خطری برای رفع نیاز واقعی تولیدکنندگان و بهم خوردن آرامش بازار  است.

به گواه آمار رسمی بورس کالا، از ابتدای سال 98، که سال رونق تولید نامگذاری شده است، عرضه پی وی سی گرید اس 57، به میزان هفتگی حدود 200 تن رسیده در حالی که حجم تقاضا دو تا سه برابر میزان عرضه کنونی است.

از سوی دیگر «درصد رقابت نسبت به کف قیمت» از ابتدای سال جاری تا کنون درصدهایی مانند 22، 23 و در آخرین مورد 43 درصد را ثبت کرده اند. همچنین بررسی روند عرضه و تقاضا در بورس کالا در طول سال گذشته نشان می دهد امکان هفتگی عرضه 500 تن گرید مواد پی وی سی (اس 57) وجود داشته که این توزیع متوزان با واکنش مثبت تولیدکنندگان همراه بوده و توانسته بازار را تا پایان سال مدیریت کند (تصویر پیوست دو و سه)

اما بهم خوردن بازار عرضه از ابتدای سال جاری بار دیگر تولیدکنندگان را دچار چالش کرده است. در صورتی که تجربه نشان داده است می توان با مدیریت صحیح و عرضه متوازن این گرید و راه هایی چون عرضه گرید های مشابه مانند اس 60 بندر امام و اس 58 غدیر و ثبات در عرضه هفتگی بین 800 تا هزار تن (که به میزان تقاضای تولیدکنندکان نزدیک تر است)، در جهت رسیدن به نیاز واقعی صنایع و تولیدات به صرفه تر خصوصا در حوزه های صادراتی قدم های اثرگذاری را برداشت.

در نظر داشته باشید که عرضه نامتوازن کنونی در چند بخش آسیب های جدی را به صنعت پی.وی.سی و دیگر صنایع زیرساختی وارد می کند. در واقع صنعت پی.وی.سی تامین کننده نیازهای زیرساختی در بخش های عمرانی و کشاورزی است و حتی مواد اولیه «اس 57 » و کمبود آن می تواند توازن عرضه و تقاضا در حوزه مواد «اس65» را هم تحت شعاع قرار دهند و آسیب هایی چون تعطیلی واحد های صنعتی را نیز در پی داشته باشد.

برهمین اساس پیشنهاد می شود در اسرع وقت از ظرفیت و ضرورت هماهنگی و همگرایی در این برهه بهره ببریم و دستور فرمایید ، موضوع در جلسه کارگروه تنظیم بازار مواد پتروشیمی طرح وبرای حل مسئله راهکاری پایدار اندیشیده شود. این انجمن آمادگی خود را جهت حضور در جلسه مذکوروتوضیحات لازم اعلام می‌دارد.

 با احترام
عباسعلی متوسلیان
رئیس هیئت مدیره

 

اصل مکاتبه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی با رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟