دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب اخبار صنعت
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ 0 2349

اگر با بانک کونلون چین مراوده مالی دارید این پست را بخوانید

شرایط جدید مشتریان ایرانی بانک کونلون چین برای کسب و کار

شرایط جدید مشتریان ایرانی بانک کونلون چین برای کسب و کار
مدیر پروژه چین اتاق تهران در خصوص روش و محدوده ارائه خدمات به مشتریان ایرانی خود نکاتی را مطرح کرده است که لازم است موارد قید شده مورد توجه همه افراد دارای مراوده مالی با بانک کونلون چین، قرار گیرد.

به گزارش ویکی پلاست، روز شنبه 7 اردیبهشت، وردی نژاد، موضوعاتی که مشتریان ایرانی باید برای تجدید امور کسب و کار خود مراعات کنند را به شرح زیر اعلام کرد.

اطلاعیه اتاق بازرگانی ایران در خصوص شیوه فعالیت بانک کونلون چین با مشتریان ایرانی در آینده:

الف: موضوعاتی که مشتریان باید برای تجدید امور کسب و کار خود مراعات نمایند:

1- مشتری ایرانی بایستی در کشورش شرکت ثبت شده داشته و حواله پولی به نام آن شرکت و بار را تحویل بگیرد.
 
2- مشتری ایرانی و کالای صادراتی نبایستی در لیست تحریم های SDN باشد.

3- مشتری ایرانی صرفا می تواند صادرات کالاهای مربوط به تولید یا مونتاژ خود را انجام دهد و حق صادرات مجدد نـدارد یا نمی توانـد پس از خروج از بندر تجارت روی دریا انجام دهد یا حساب خود را با دریافت وجه برای کمک به سایرین مورد استفاده قرار دهد.

4- صادرات کالا باید از بنادر چین مستقیم به ایران باشد، لطفا در راه به سایر کشورها یا بنادر دیگر انتقال ندهید.

5- این بانک از امر صادراتی که ابتدا کالا ارسال گردد و سـپس مبلغ کالا دریافت گردد، پشتیبانی می کنـد. (حواله بانکی یـا ال سی).

چنانچه با مواردی مواجه شویم که مشتری ابتدا وجهی را به عنوان پیش پرداخت به بانک حواله کرده، این بانک وجه را به حساب گیرنده حواله واریز نخواهد کرد، طرف چینی بایستی ظرف 15 روز پس از دریافت اطلاعیه رسیدن پیش پرداخت به این بانک، زمان تولید و صادرات را مشخص نماید و پس از اینکه کالا را صادر کرد و بارنامه را اخذ نمود، مدارک مربوطه را به این بانک ارائه کرده تا وجه حواله شده به حساب صادرکننده واریز شود.

6- پیش از حواله پول بایستی تاییدیه این بانک در خصوص بانک حواله کننده و میزان وجه گرفته شود. (به دلایل امنیتی ممکن است بانک های همکار هر زمان تغییر کنند.)

7- در حال حاضر تنها از طریق RMB حواله پول صورت می گیرد و تسویه حساب نیز با این واحد پولی خواهدبود.

8- از آنجا که مهلت مقررات آمریکا در این دور از تحریم ها 4 مه 2019 است و تغییرات سـیاست های بعدی غیر قابل پیش بینی است، لـذا قبل از پایان آوریل (قبل از 20 آوریل) اطمینان حاصل کنید که تشریفات گمرکی را انجام و کالا را حمل کنید. پس از این تاریخ احتمال برگشت پول وجود دارد، لطفا خود را در معرض ریسک قرار ندهید.

ب: مدارک مورد نیاز برای دریافت حواله و پرداخت آن در سال 2019:

1- پیش فـاکتور قراردادهـا، فاکتور رسـمی تجاری، گواهی مبدا تولید، بارنامه، اظهارنامه گمرکی (به ضمیمه برگه تخیف برگشت مالیـاتی (تاییـدیه سابقه تجارت، گواهی انجام معامله از طریق RMB خارج از مرز (off-shore)، تعهدنامه تجاری.

2- فرایند بررسـی و تصویب واریز وجه به مقصد: ابتدا این موضوع توسط مدیر امور مشتریان بررسـی و تایید می شود، سـپس برای بررسـی و تاییـد به دفتر مرکزی ارسال می شود، پس از آن کار به مدیر بخش امور اجرایی ارائه و پس از تایید به دفتر امور اجرایی محول و در نهایت به حساب واریز می شود.

3- برای دریـافت آخرین تغییرات در سـیاست تأییـد صـادرات، لطفا با مـدیریت امور مشتریان خود به طور مرتب در تماس باشید.

نامه فوق توسط غلامرضا ملکی مدیر تشکلها و مسئولیت اجتماعی خطاب به رؤسای محترم تشکل‌های اقتصادی، منتشر شده است. موارد بالا عطف به نامه داخلی شـماره 98/89/الف د مورخ 98/01/27 جنـاب آقای دکتر وردی نژاد، مـدیر پروژه چین اتاق تهران، به اطلاع می رساند هفته گذشـته بانک کونلون چین در خصوص روش و محدوده ارائه خدمات آن بانک به مشتریـان خود (ایرانیـان) نامه ای را ارسال نموده است. نظر به اهمیت محتوا عین نامه ترجمه و به شـرح بالا، منتشر شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 79%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟