شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بالاترین قیمت محموله های پلی پروپیلن در چهار ماه اخیر برای بازار ترکیه
روند صعودی که از اواسط ماه ژانویه در بازار پلی پروپیلن ترکیه آغاز شده بود به دلیل مسائل مربوط به حمل و ارسال به ويژه برای گرید فیبر پلی پروپیلن شدت گرفت. کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان خاورمیانه در ماه مارس منجر به افزایش تقاضا در میان خریداران شد و این سیر صعودی را افزایش داد.

افزایش 7 تا 8 درصدی قیمت پلی پروپیلن وارداتی در عرض دو ماه

گروه ترجمه ویکی پلاست: از اواسط ماه ژانویه افزایش تجمعی گرید رافیا به 80 دلار در هر تن و گرید فیبر به نزدیک 100 دلار در هر تن رسید. عدم حضور تامین کنندگان عربستان سعودی از جمله NATPET و APC، به ویژه روی افزایش قیمت گرید فیبر پلی پروپیلن تاثیر بسزایی داشت.

نگرانی ها در مورد تعلیق محموله های ایران

با توجه به نگرانی های اقتصادی رایج، معامله گران از اواخر سال 2018 در مورد جایگزین کردن تامین کنندگان خود اقدامات احتیاطی  در نظر گرفته اند.

پیشنهادات فروش پلی پروپیلن از سوی ایران پیش از تعطیلات نوروز کاهش یافته و کمبود راننده کامیون نرخ حمل و نقل از ایران را افزایش داده است. به گفته معامله گران تعدادی ازتولید کننده های پلی پروپیلن ایران از ماه گذشته هیچ کالایی برای فروش عرضه نکرده اند.

تولیدکنندگان جنوب ترکیه که از سه ماهه چهارم سال گذشته با درنظر گرفتن محدودیت های ارزی و همچنین تقاضا در بازار نهایی، با کمترین موجودی خود کار کرده بودند در نهایت، به دلیل تاخیرهای اخیر در بخش حمل و نقل، با اخلال در برنامه های تولید مواجه شده و ناچار به سرعت درصدد جایگزین کردن تامین کنندگان برآمدند که همین امر منجر به افزایش قیمت ها از سوی فروشندگان شد.

توجه فروشندگان خارجی به بازار ترکیه

براساس اطلاعات هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis، ارزش افزوده هوموپلی پروپیلن وارداتی به ترکیه از چین به 115 دلار در هر تن رسیده است که این رقم بالاترین ارزش افزوده در کشور ترکیه از ماه نوامبر 2018 است.

واحد های تبدیلی عقیده دارند علت اصلی این افزایش قیمت ها عرضه محدود دربرابر تقاضای مناسب است.

در ماه مارس در غیاب تامین کنندگان معمول خاورمیانه ای تعداد پیشنهادات فروش هومو پلی پروپیلن از سوی ایالات متحده و برزیل به بازار ترکیه  افزایش یافته است. سودآوری بالای بازار ترکیه فروشندگان بیشتری از ایالات متحده و كره جنوبی را به خود جذب می کند.

چه هنگامی شرایط عرضه مناسب خواهد شد؟

فعالان بازار چشم انداز روشنی برای آینده نزدیک بازار عرضه پیش بینی نمی کنند. اگر چه واحد پلی پروپیلن کمپانی  APC  کار خود را آغاز کرده است، بعید به نظر می رسد که پیشنهادات جدید تا اوایل آوریل به دست معامله گران برسد و کمپانی NATPET در بهترین حالت تا قبل از سپتامبر واحد تولیدی خود را راه اندازی نخواهد کرد.  

به گفته یک واحد تبدیلی بزرگ  با رسیدن محموله قبلی به ترکیه شرایط عرضه  از نیمه دوم  آوریل یا اوایل ماه مه بهبود پیدا خواهد کرد.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟