پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب
۴ اسفند ۱۳۹۷ 0 684

۸۱ هزار تن محصولات پلیمری در هفته گذشته به فروش رفت

ثبت رکورد تاریخی معاملات در بورس کالا

ثبت رکورد تاریخی معاملات در بورس کالا
هفته گذشته زمانی تاریخی برای معاملات پلیمرها در بورس کالا به شمار می‌رفت و در کنار رشد نزدیک به 20 درصدی عرضه‌ها و افزایش 37 درصدی معاملات، شاهد ...

هفته گذشته زمانی تاریخی برای معاملات پلیمرها در بورس کالا به شمار می‌رفت و در کنار رشد نزدیک به ۲۰ درصدی عرضه‌ها و افزایش ۳۷ درصدی معاملات، شاهد بودیم که یکی از بیشترین حجم‌های معاملاتی در بازار پلیمرهای بورس کالا تجربه شد. به‌صورت دقیق‌تر حجم معاملات هفته گذشته نه تنها رکورد امسال بورس کالا را شکست بلکه می‌توان با اندکی اغماض، معاملات هفته گذشته را رکورد تاریخی معاملات در بورس کالای ایران به شمار آورد.

بالابودن حجم عرضه‌ها در کنار ذهنیت‌های مختلف از دورنمای نرخ در کنار افزایش قیمت دلار آزاد موجب شد تا نزدیک به ۸۱ هزار تن از انواع پلیمرها در بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار بگیرد که خود از تغییر فاز جدی بازار پلیمرها با محوریت وضعیت تولید در صنایع تکمیلی حکایت دارد.  شاخص قیمت پلیمرهای دنیای اقتصاد در هفته گذشته با ۶۲/ ۹ درصد رشد همراه شد و به رقم ۹ هزار و ۴۵۰ تومان رسید که بالاترین رقم از هفته منتهی به ۲۰ دی‌ماه تاکنون بوده است.

این رقم به این معنی است که بازار از کانال رشد قیمت دلار نیمایی و افزایش قیمت‌های پایه به سمت رشد نرخ متمایل شده ولی در کنار آن افزایش جذابیت خرید و رشد رقابت در معاملات هم به افزایش شاخص قیمت‌ها کمک کرده است. این وضعیت در شرایطی که قیمت دلار آزاد در هفته قبل افزایشی بود و بازار آزاد هم به کمک همین سیگنال در هفته ابتدایی اسفندماه وارد یک فاز افزایشی شد، به رشد تقاضا در بورس کالا و افزایش جذابیت خرید منجر شده که خروجی آن افزایش قیمت‌ها در بورس کالا بوده است که نشان می‌دهد این بازار به جای تعادل معاملاتی و توجه به تحلیل‌های مخابره شده و همچنین عقلانیت تجاری، به سمت خریدهای هیجانی و تاثیرپذیری از داده‌های روانی حرکت کرده است تا جایی که می‌توان گفت باز هم جو روانی بر رفتار بازار اثر گذاشته و جریان جدیدی از نوسان قیمت‌ها را ایجاد کرده است. 

اگر این جو روانی ادامه داشته باشد باید منتظر رشد بیشتر قیمت‌ها بود ولی واقعیت‌های بنیادین در بازار از آرامش نسبی انتظاری در معاملات حکایت داشته است و رشد بیشتر قیمت‌ها چندان هم منطقی به نظر نمی‌رسد. در گذشته نوسان قیمت‌ها بر پایه فاز روانی بازارها بارها تجربه شده و در نهایت معامله‌گرانی که از تجربه یا دانش کمتر برخوردار بوده‌اند متضرر اصلی هم بوده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟