سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افزایش تقاضا برای استایرن در آستانه تعطیلی کارخانه ها
بهای آنی استایرن در اغلب بازارهای مهم به تبعیت از روند صعودی قیمت نفت خام و نفتا که از اواخر دسامبر آغاز شده، افزایش یافت. علاوه بر تقاضای بالا برای خرید، انتظار می رود محدودیت عرضه به دلیل نزدیک شدن دوره های تعمیرات و نگهداری هم از عوامل موثر بر روند بازار باشند.

گروه ترجمه ویکی پلاست:

افزایش قیمت ها در اروپا

افزایش بهای آنی استایرن در اروپا که از هفته دوم ژانویه آغاز شده در هفته گذشته هم ادامه پیدا کرد. قدرت گرفتن قیمت ها در اروپا به دلیل پیش بینی محدودیت عرضه در آینده در پی نزدیک شدن دوره های تعمیر و نگهداری و به تبع آن تقاضای خریداران در حجم های بالا بوده است.

قرارداد ها تحت تاثیر افزایش قیمت

همراه با محدودیت  بیشتر مواد اولیه، احتمال می رود روند صعودی  بهای  استایرن تا  قراردادهای ماه مارس ادامه پیدا کند. پیش بینی های اولیه حاکی از افزایش تقریبا 40-50 دلار در هر تن برای ماه مارس در مقایسه با ماه فوریه است.

محدودیت عرضه در  ایالات متحده

طبق داده های ChemOrbis Price Wizard، بهای آنی استایرن ایالات متحده از اوایل ماه ژانویه تا کنون اغلب روندی رو به رشد داشته است. به رغم اینکه هنوز قیمت ها پایین تر از سال 2018 است،‌ میانگین هفتگی قیمتها برای خلیج آمریکا به صورت  FOB  بیش از 15 درصد بالاتر از  کمترین قیمت بازار است که در دسامبر سال گذشته مشاهده شد.

علت روند رو به رشد قیمت ها، افزایش تقاضا برای صادرات و کافی نبودن عرضه به دلیل آغاز دوره تعمیرات و نگهداری کارخانه استایرن AmSty در سنت جیمز، لوئیزیانا است.

امید به بهبود بازار در آسیا

بهای آنی  استایرن  آسیا  با آغاز تعطیلات سال نو چینی در اوایل ماه فوریه عمدتا پایدار بود و بعد از تعطیلات حدود 25 تا 35 دلار در هر تن کاهش یافت. از آنجا که بیشتر تولید کنندگان نهایی در انتظار پایان تعطیلات برای افزایش میزان تولید خود بودند تقاضا برای خرید کاهش یافت.

با این حال، در حال حاضر انتظار می رود با بهبود تقاضا  و نزدیک شدن برنامه های طولانی مدت تعمیر نگهداری بازار استایرن آسیا دوباره قدرت بگیرد.

 تعیمرات نگهداری پیش رو

تولید بیش از 3/4 میلیون تن از ظرفیت سالانه استایرن آسیا از ماه فوریه تا پایان ماه ژوئن متوقف خواهد شد. زمان تکمیل مراحل تعمیرات نگهداری بین 20 روز تا یک ماه و نیم متغیر است.

منبع: chemorbis

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟