جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سطح جدیدی از بازیافت ضایعات در چین با گسترش ممنوعیت ورود زباله‌های خارجی
چین قصد دارد تا پایان سال آینده 100 پایگاه جدید بازیافت در مقیاس بزرگ راه اندازی کند، این برنامه بخشی از کمپین استفاده بهتر از منابع کشور پس از گسترش ممنوعیت واردات زباله خارجی است.

به گزارش گروه ترجمه ویکی پلاست، رونق صنعت تولید، کشور چین را غرق در میلیون‌ها تن زباله  کرده است، که بیشتر آنها یا سر از سایت‌های دفن زباله  درآورده و یا به صورت دستی در کارگاه‌های بدون مجوز  از بین می‌روند. مقامات چینی متعهد شده‌اند که با ایجاد پایگاه‌های بازیافت کاملا صنعتی و توقف ورود زباله‌های خارجی، این مشکلات را حل کنند.

وزارت صنایع و فناوری اطلاعات در سند خط مشی‌ خود که اواخر هفته گذشته صادر شد بیان کرد: "حجم زیاد ضایعات جامد در حال حاضر بر توسعه اقتصاد صنعتی تاثیر گذاشته و آن را محدودکرده است."

در این سند همچنین آمده است که 50 پایگاه جدید برای مواد زائد جامد و 50 پایگاه دیگر برای سایر مواد زائد صنعتی از بخش‌هایی مانند تولید فلزات، معادن زغال سنگ، ساخت و ساز، کشاورزی و جنگلداری در نظر گرفته شده که  تکنولوژی‌های پیشرفته و روش‌های بازیافت نوین در آنها به کار گرفته خواهد شد.

پروژه‌ها و یا شرکت‌ها با اقدام به راه‌اندازی کارگاه در یکی از این پایگاه‌های جدید می‌توانند از دولت برای تامین اعتبار درخواست کمک کنند و گفته شده که دولت چین نیز از روش‌های جدید تامین اعتبار، از جمله اوراق قرضه سبز، استفاده خواهد کرد.

از آنجا که مواد زائد وارداتی از اروپا و ایالات‌متحده به خوبی جداسازی و بسته‌بندی می‌شوند بازیافت آنها برای بازیافت‌کنندگان چینی نسبت به ضایعات داخلی ارزانتر تمام شده و سود بیشتری عاید آنها می‌کند.

واردات ضایعات به چین در بیشترین حالت به 60 میلیون تن در سال رسید، اما دولت این کشور از سال 2017 به طور پیوسته از ورود این ضایعات جلوگیری کرده است.

ممنوعیت اولیه سال 2017 شامل 24 نوع زباله از جمله پلاستیک و کاغذ می شد و در پایان سال گذشته 16 کالای دیگر از جمله قطعات ضایعاتی کشتی و خودرو به این لیست اضافه شد. 

در ماه دسامبر اعلام شد که از ماه ژوئیه واردات انواع قراضه فولاد، مس و آلومینیوم نیز ممنوع خواهد شد و 16 محصول دیگر شامل قراضه فولاد ضد زنگ و تیتانیوم در پایان سال اجازه ورود نخواهند یافت.

واردات ضایعات جامد در سال 2018 کاهش 48 درصدی داشته و چین در نهایت قصد دارد ورود همه اقلام وارداتی را که قابلیت جایگزینی با مواد داخلی دارند ممنوع کند.

با وجود محدودیت‌های سنگین‌تری که در مالزی و دیگر نقاط وجود دارد، بسیاری از بازیافت‌کنندگان چینی تلاش کرده‌اند تاسیسات خود را به جنوب شرقی آسیا منتقل کنند. برخی از آنها نیز خوراک خود را از مواد داخلی تامین می‌کنند با این حال چین هنوز نیاز دارد فرآیند بازیافت زباله‌های داخلی را بهبود داده و حجم آن را افزایش دهد.  

وانگ وانگ، دبیر کل انجمن ضایعات پلاستیکی چین می‌گوید ."بعضی از اقلام از جمله مواد پلاستیکی دیگر نمی‌توانند وارد چین شوند، پسماندهای داخلی و ضایعات وارداتی توسط گروه‌های مختلف بازیافت می‌شوند و جزیی از یک سیستم واحد نیستند."

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
MakhzanPlus پنجشنبه ۲۷ دى ۱۳۹۷
سلام متاسفانه استفاده از مواد پلی اتیلن چینی بسیار زیاد شده است و در ساخت مخازن پلی اتیلن بسیار از آن استفاده میشود مواد ضایعاتی مواد کربنات به نظر بنده بهترین کار اینه که برای خرید محصولات پلاستیکی حتما مطمئن شویم که محصول علامت استاندارد ملی رو داشته باشه. ارسال پاسخ
ویکی پلاست پنجشنبه ۲۷ دى ۱۳۹۷
مرسی از اطلاعات تون، و اینکه برای سئوی سایت تون زحمت می کشید

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟