شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

نگاهي به بازار پلي پروپيلن خاورمیانه و آفريقا در سال 2018: روند پايدار به رغم كاهش تقاضا
بازار پلی‌پروپيلن خاورمیانه و آفريقا به دليل تعطيلی كارخانه‌های منطقه و هزينه بالای مونومرها و همچنين مواد اوليه بالا دستی، سال 2018 را با قدرت آغاز کرد.

به گزارش ویکی پلاست، اما در نیمه دوم سال، این دو بازار همگام با وضعیت متزلزل اقتصاد كلان و نبود ثبات سیاسی، از روند نزولی جهانی پيروی كردند.

محدوديت عرضه در سه ماهه اول سال در بازار خاورميانه

در سه ماهه اول سال، خارج شدن بیش از 1.5 میلیون تن ظرفیت سالانه خاورميانه از چرخه توليد و قطع برق غیر منتظره در تاسيسات چندین كارخانه به ثبات بيشتر قیمت‌ها کمک کرد.
داده‌های ماهیانه از ChemOrbis Price Wizard نشان می‌دهند که  قيمت گريد تزریق و رافیای هوموپليمر پلی‌پروپيلن در بازارهای خاورمیانه تا ماه سوم سال میلادی به طور مداوم افزايش يافته است. همزمانی شروع دوره‌های تعمير و نگهداری در کنار تقاضای مناسب در بازارهای جهانی، منجر به محدوديت عرضه در خاورميانه و بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

 آغاز پیاده‌سازی مالیات بر ارزش افزوده در عربستان سعودی و امارات متحده عربی در سال 2018
 علاوه بر كاهش ظرفيت توليد، در ماه ژانویه اجرای مالیات بر ارزش افزوده به ميزان 5٪ منجر به افزايش قیمت پلی‌پروپيلن در عربستان سعودی و امارات متحده عربی شد و از آنجايی كه فعالان بازار برای تطبیق با سیستم جدید مالیاتی به زمان بيشتری نیاز داشتند، در روند ارسال تاخير به وجود آمد.

سیر نزولی قیمت‌های خاورمیانه در نيمه دوم سال
 
با این وجود در نیمه دوم سال نوسانات شديد قيمت نفت و همچنين بالا رفتن قيمت مونومرها اوليه بر بازار خاورميانه تاثير منفی گذاشت. كاهش تقاضا در ماه رمضان آغاز شد و پس از تعطیلات عید فطر نتوانست به جایگاه قبلی خود دست یابد و با نزدیک شدن به پایان سال، بازار رو به افول گذاشت.
در اردن و لبنان، فعالیت‌های تجاری تحت تأثیر مسائل سیاسی و شرایط نامساعد اقتصادی قرار گرفته و بازار در طول سال روندی آهسته و پيوسته در پيش گرفت.

تاثیر بارندگی‌های فصلی در شرق و غرب آفریقا روی تمايل برای خريد پلی‌پروپيلن

روند روبه رشد ابتدای سال ۲۰۱۸ در آفریقا رو به افول گذاشت.
آغاز زودرس فصل بارندگی در شرق و غرب آفریقا، که از ما مه شروع شد و تا پایان سپتامبر ادامه داشت، بازار تقاضا را تخت تاثیر قرار داد. محدود شدن جریان نقدینگی و فضای نامطمئن اقتصاد کلان کنیا و نیجریه منجر به كاهش تمایل برای خرید در بازار این دو کشور شد.
با بیشتر شدن تمایل خرید بعد از عید فطر، همانطور که انتظار می‌رفت بازار پلی‌پروپيلن در شمال آفریقا بیشتر سال 2018 را با روندی آرام و پایدار طی كرد. در تونس و الجزاير وضعيت نامناسب برابری نرخ ارز نسبت به دلار بر روی فعاليت‌های تجاری تاثير گذار بود.

 بازار مصر تحت فشار مسائل مربوط به نقدینگی

در ابتدای سال، قیمت هوموپليمر پلی‌پروپيلن در مصر به سرعت افزایش یافت و بازار در ماه‌های پیش از ماه رمضان، همگام با روند صعودی بازار جهانی، افزايش هزينه انرژی و محدوديت عرضه، روندی پايدار و با ثبات در پیش گرفت.

کمترین میزان واردات مصر در یک سال گذشته

با این حال، پیشنهادات پس از عید فطر نتوانست ركود ماه رمضان را جبران كند و در نیمه دوم سال، به دليل محدوديت جريان نقدينگی و كاهش قدرت خريد ميزان تقاضا باز هم كاهش يافت. در حال حاضر واردات گريد فیلم هموپليمر پلی پروپيلن، رافيا و گريد تزريق در مصر در كمترين ميزان يك سال گذشته قرار دارد.
در بازار داخلی کشور هم تولید کنندگان خانگی EPPC و OPC با توجه به كاهش كلی تقاضا در سال 2018 عمدتا رویه ملایمی در سیاست قیمت گذاری اتخاذ کردند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟