جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سیر نزولی 6 هفته ای نرخ نقطه‌ای پروپیلن در آسیا متوقف شد
داده‌های قیمت ChemOrbis Price Wizard نشان می‌دهد که در پی افزایش قیمت نقطه‌ای پروپیلن در آسیا، سیر نزولی شش هفته‌ای بهای این محصول متوقف شده است. اما در اروپا و آمریکا به دلیل کاهش تقاضا برای خرید و فراوانی عرضه این سیر نزولی شتاب بیشتری گرفت.

افزایش قیمت پروپیلن آسیا نسبت به پایین‌ترین بهای آن در 15 ماه گذشته
در آسیا، با بهبود فضای بازار و قدرت گرفتن بازارهای پایین دست منطقه‌ای، بهای پروپیلن افزایش یافت. قیمت نقطه به نقطه پروپیلن نسبت به هفته گذشته (FOB کره) 5 درصد افزایش یافت و اندکی از کمترین بهای 15 ماه گذشته بالاتر رفت. با این حال، برخی از شرکت های بازرگانی در آسیا در مورد پایداری این روند تردید داشته و از خرید خوداری کردند.

کاهش پروپیلن اروپا در سال 2018
در اروپا، قیمت نقطه‌ای پروپیلن  علی رغم بهبود سطح آب رودخانه راین، به روند نزولی  خود ادامه داد. بازارهای اروپایی همچنان تحت فشار فراوانی عرضه و محدودیت تقاضا در ماه دسامبر قرار دارند.

بنابر داده های ChemOrbis Price Wizard، میانگین قیمت نقطه‌ای پروپیلن (برای شمال غرب اروپا) از زمان آغاز روند نزولی خود در اواخر سپتامبر، بیش از 23 درصد کاهش داشته است. در حال حاضر بازار  اروپا در پایین‌ترین سطح خود را از ابتدای سال قزار گرفته است.

کاهش 36 درصدی قیمت پروپیلن ایالت متحده از ماه اوت
قیمت پروپیلن در ایالات متحده نیز نتوانست بر روند نزولی خود که از اواخر ماه ژوئیه آغاز شده، غلبه کند و با توجه به فراوانی عرضه همچنان به کاهش ادامه می‌دهد.  میزان کاهش تجمعی به صورت میانگین هفتگی در بیش از 4 ماه به 36 درصد رسیده است، و ChemOrbis Price Wizard  در حال حاضر پایین ترین سطح  قیمت در 16 ماه گذشته را نشان می دهد.

داده های EIA نشان می‌دهد که ذخایر داخلی در ایالات متحده در هفته پایانی ماه نوامبر به بیشترین میزان خود در دو سال اخیر رسیده است. همچنین در کنار این افزایش موجودی، کاهش فصلی تقاضا در پایان سال و همچنین ادامه روند تولید در واحدهای تولید PDH ایالات متحده هم به سقوط قیمت‌ها دامن می‌زند.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟