شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

صعود بازارهای پلی پروپیلن، پلی اتیلن و PVC در پی توقف موقت جنگ تجاری میان چین و آمریکا
بازارهای داخلی PP، PE و PVC نسبت به آتش بس موقت در جنگ تجاری چین و آمریكا واكنش نشان دادند، توافق در مورد محدود کردن تعرفه‌های بیشتر به مدت 90 روز منجر به تقویت معاملات آتی بورس کالای دالیان چین و همچنین مجتمع های نیروگاهی شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ChemOrbis، آن طور که داده‌های میانگین هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد پس از تقریبا دو ماه کاهش مداوم قیمت در بازارهای پلی اولفین داخلی چین، وضعیت این بازارها در این هفته اندکی بهبود یافت. 

دلیل اصلی تقویت قیمت‌ها برای معاملات آتی، آتش بس جنگ تجاری بود. در روزهای 3 و 4 دسامبر، معاملات آتی پلی‌پروپیلن PP و پلی‌اتیلن سبک خط LLDPE به ترتیب 556 یوان چین (81 دلار ) و 70 یوان (10 دلار) به ازای هر تن افزایش قیمت داشت.  

برخی از معامله‌گران عقیده دارند قیمت‌های آتی بالاتر منجر به رونق گرفتن بازار شده و پس از مدت زمان طولانی قیمت پلی ایتیلن و پلی پروپیلن در بازار محلی افزایش پیدا کرده است.

بهبود یافتن قیمت نفت در روزهای اخیر نیز به رونق بازار کمک کرده است. 

این هفته قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت در بورس کالای نیویورک NYMEXf به حدود 52 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که از اویل ماه اکتبر سیر نزولی یکنواختی را طی کرده و در هفته گذشته  به پایین‌ترین قیمت خود در یک سال گذشته یعنی حدود 50 دلار در هر بشکه رسیده بود.

فروشنده‌ای می‌گوید: "ما هنوز هم در مورد خریدهایمان احتیاط خواهیم کرد، با این حال با افزایش قیمت نفت خام تمایل به انجام معاملات در بازار رونق یافته است. شنیده‌ها حاکی از آن است که منابع کلی پلی‌اولفین در چین کاهش یافته که همین امر ممکن است به بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها کمک کند."

سناریو مشابهی برای بازار داخلی PVC در چین وجود دارد. اگر چه قیمت معاملات پی وی سی مبتنی بر استیلن و اتیلن با اندکی افزایش در ماه نوامبر بسته شد، تأثیر آتش‌بس 90 روزه، باعث تقویت بیشتر این بازار شد. به علاوه، انتظار می رود دولت پس از وقوع انفجار در یکی از تاسیسات پی وی سی (Hebei Shenghua) سیاست‌های سختگیرانه‌تری اتخاذ کند که منجر به محدودیت و ایجاد اختلال در تولید شود. 

معاملات آتی PVC در بورس کالای دالیان در روزهای 3 و 4 دسامبر افزایش کلی به ارزش 145 یوان (21 دلار) در هر تن را شاهد بود. به گفته یک معامله‌گر افزایش قیمت نفت خام که از نتایج مثبت اجلاس گروه 20 است دلیل اصلی افزایش قیمت در بازار داخلی و قطعی شدن معاملات آینده است."

از سوی دیگر، برخی از فعالان بازار نسبت به تداوم بهبود وضعیت بازار چندان خوش بین نیستند به ویژه در مورد محصولاتی مانند پلی پروپیلن و پلی اتیلن. این افراد اعتقاد دارند تأثیر مثبت آتش بس ممکن است برای یک دوره کوتاه باشد، زیرا تقاضا به اندازه کافی زیاد نیست که منجر به افزایش بیشتر قیمت‌ها گردد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟