پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

همایش تولید و توسعه پایدار، صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون آغاز به کار کرد
همایش تولید و توسعه پایدار، صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون آغاز به کار کرد.

به گزارش ویکی‌پلاست، همایش تولید و توسعه پایدار، صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون روز امروز چهارشنبه از ساعت ۹ صبح در مرکز همایش‌های برج میلاد آغار به کار کرد و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت.

معرفی تعاونی‌های توزیعی و بازار‌‌های هدف، نقش تعاونی‌های توزیعی در اقتصاد مقاومتی و سطح صادرات، معرفی تعاونی‌های توزیعی در حوزه پتروشیمی و فرایند حمایت از تعاونی‌ها و روش‌های تامین مالی از مهم‌ترین محور‌های این همایش است.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون

در ابتدای این همایش، حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران به تشریح ظرفیت های بورس کالا در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با نگاهی به تعاونی ها پرداخت و گفت: در خصوص انطباق کارکردها، اقدامات و برنامه های بورس کالای ایران با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می توان به بندهای قانونی اشاره کرد. بند یک سیاست های اقتصاد مقاومتی پیرامون به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه معاملات صنعت پتروشیمی در بازار فیزیکی انجام می شود گفت: در بازار نقدی معاملات  محصولات پتروشیمی در ۶ ماهه اول سال گذشته ۱.۹۳ میلیون تن محصول بوده که این رقم با رشد قابل ملاحظه ای به ۲.۴۳ میلیون تن رسیده است.

مدیرعامل بورس کالای ایران عنوان کرد: از این میزان تعاونی ها در نیمه نخست سال ۹۶ حدود ۲۷۰ هزار تن محصول را در بورس معامله کرده اند که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۳۴۹ هزار تن رسیده است و براساس آن می توان گفت سهم تعاونی ها از حجم و ارزش معاملات پتروشیمی ها در شش ماهه اول امسال به ترتیب ۱۴ و ۱۶ درصد بوده است که بازهم ضروری است تعاونی ها حضور خود را در بورس افزایش دهند.

حامد سلطانی نژاد به کارکرد ابزار کشف پریمیوم در بورس های کالایی دنیا اشاره کرد و گفت: کشف پریمیوم ابزاری است که در بورس های دنیا بسیار رواج یافته و می تواند نیاز تولیدکننده و مصرف کننده را برطرف کرده و اطمینانی را از قیمت ها نیز فراهم می کند که در یک فضای رقابتی تعیین می شود.

وی به تعاونی ها پیشنهاد کرد از ابزارهای مختلف موجود در بورس برای تامین مالی، توزیع کالاها و ایجاد امنیت در معاملات استفاده کنند.

خام فروشی به زیان صنایع خرد و پایین دستی صنعت پتروشیمی است

در ادامه همایش، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بی توجهی به صنایع پایین دستی و تاکید بر خام فروشی به منظور کسب درآمد ارزی بیشتر، می‌تواند سبب تعطیلی صنایع شود.

حمید کلانتری افزود: توجه به ایجاد ارزش افزوده، بهترین راهکار برای حفظ صنایع پایین دستی است زیرا آنها می توانند ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد ارزش افزوده خلق کنند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به رشد و ثبات اقتصادی باید اولویت را تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی داخلی قرار دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به نقش تعاونی ها در نظام توزیع کالا در کشور گفت: در شرایط تحریم مهمترین مشکل ما رشد رانت خواری و سوء استفاده است اما اگر توزیع به تعاونی ها سپرده شود، دلالی حذف شده و تعاونی ها منتفع می شوند.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: حدود ۲۱۰۰ تعاونی فعال در صنعت پتروشیمی داریم که ۱۳ درصد از مجموع تعاونی های تولیدی هستند؛ همچنین ۱۰۸ تعاونی تامین نیاز با ۵۴۸۰ واحد صنعتی داریم که نیازمند توجه و حمایت هستند.

تعاونی های توزیعی مانع بروز فساد در اقتصاد می شوند
«یعقوب رستمی» مدیرکل دفتر تعاونیهای توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش گفت: تعاونی‌های توزیعی با نقش مویرگی در حوزه توزیع می توانند مانع بروز فساد در اقتصاد شوند.

وی اظهار داشت: شرط عبور از وضعیت فعلی اقتصاد توجه به تولید و توسعه پایدار است.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون افزود: مهمترین خواسته تعاونی ها شفافیت در نظام توزیع است که برای تحقق این امر نیازمند حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و پتروشیمی ها هستیم.

رستمی، اعلام قوانین و مقررات و آموزش به تعاونی های حوزه پتروشیمی، توجه به اجرای درست قوانین و اجرای عدالت در تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی را مهمترین اقدام هایی برشمرد که باید برای تعاونی های پتروشیمی انجام شود.

اهمیت نقش پژوهش در تولید و صنعت 

در ادامه این همایش، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به اهمیت نقش پژوهش در تولید و صنعت اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه به این مقوله تاکید شده، اما در شرایط کنونی بخش پژوهش با کمبود اعتبار مواجه است تا جایی که فقط یک درصد هزینه یک واحد تولیدی مرتبط با پژوهش است.

وی با انتقاد از وضعیت تولید فناوری در کشور، یادآور شد: ایران در تولید مقاله علمی رتبه پانزدهم جهان را داراست، اما رتبه ما در تولید فناوری بسیار پایین است.

در این آیین که با حضور فعالان بخش تعاونی و صنعت پتروشیمی در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، از حمید کلانتری معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که مشمول قانون ممنوعیت استفاده از بازنشستگان شده است، قدردانی شد.

کلانتری اوایل مهر ماه استعفای خود را تقدیم انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرده اما هنوز با آن موافقت نشده است.

 

عکس از انجمن PVC

عکس از انجمن PVC

عکس از انجمن PVC

عکس از انجمن PVC

عکس از انجمن PVC

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟