جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیشخوان خبر
۲۲ مهر ۱۳۹۷ 0 1820

فرماندار ویژه طبس اعلام کرد

تولید پی وی سی از کک در طبس

تولید پی وی سی از کک در طبس
فرماندار ویژه طبس گفت: نخستین بار در کشور طرح تولید پی وی سی از کک در طبس مطرح شد و گروه صنعتی پارس به عنوان سرمایه گذار این پروژه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایرنا، سید مهدی طلایی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پی وی سی از صنایع مادر در پتروشیمی و محصولی استراتژیک است که چرخ ده ها کارخانه دیگر از آن می‌چرخد.

وی با اشاره به پرکاربرد بودن این ماده در صنایع تولیدی بیان کرد: این ماده در تولید بسیاری از مواد مصرفی زندگی ما جایگاه قابل قبولی دارد و سقف، دستکش، پنجره، چکمه، کفش، میز، روکش تقویم، جلد گوشی، فاکس، لوله و بسیاری موارد دیگر همه از جنس پی وی سی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی پی وی سی از نفت خام گرفته می‌شود هزینه‌های تولید آن بالاست و شاید برای دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی سودآوری نداشته باشد.
وی گفت: چند کشور در دنیا به غیر از نفت خام با هزینه خیلی پایین تر و سودآوری چندین برابر، از کک، پی وی سی می‌گیرند.

طلایی مقدم اظهار داشت: پیشنهاد دهنده این طرح از مهندسان صنایع پتروشیمی کشور است که فروردین امسال با صاحب هلدینگ پارس از کارخانه کک طبس بازدید کردند و این طرح اولین بار در کشور مطرح شد که هزینه‌ها پایین تر و تولید بیشتر خواهد بود.

وی افزود: متعاقب قبول پیشنهاد تولید پی وی سی از کک توسط صاحب هلدینگ پارس، در مرداد ماه با هماهنگی استانداری بازدیدی از سه واحد تولیدی پی وی سی از کک بندر شانگهای چین داشتیم که آنجا با کامیون زغالسنگ برای کک می‌آوردند و سپس خط تولید پی وی سی بود در صورتی که ما معادن زغالسنگ را کنارمان داریم.

فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه حدود 50 هزار واحد تولیدی از پی وی سی می‌تواند استفاده و ایجاد اشتغال کند گفت: اشتغال مستقیم در کارخانه پی وی سی 300 نفر و واحدهای تولیدی که از این صنعت مادر می‌توانند استفاده کنند شاید چندین هزار واحد تولیدی باشد و بیش از 16 هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

وی افزود: این اشتغال‌های غیر مستقیم نه تنها برای منطقه بلکه می‌تواند برای کل استان و بخشی از کشور ایجاد اشتغال کند.

طلایی مقدم اظهار داشت: چهارشنبه گذشته جلسه‌ای با مدیران استان داشتیم که به خوبی همراهی کردند و در حال حاضر سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده و مشغول بررسی جانمایی طرح هستیم.

وی گفت: طرح توجیهی آن در جلسه آورده شد و میزان آب برق و گاز و خدمات موردنیاز را اعلام و دستگاه خدمات رسان در استان در جلسه اعلام آمادگی کردند.

فرماندار ویژه طبس یادآور شد: زغالسنگ طبس بدون اینکه با زغالسنگ دیگری میکس شود می‌توان برای پی وی سی از آن استفاده کرد.

طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد و یکی از قطب های تولید زغالسنگ در کشور است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟