سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

سنسور فشار مذاب

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ 0

آینده کوتاه‌مدت دلار چگونه خواهد بود؟

بازار ارز در جست‌وجوی کانال امن

بازار ارز در جست‌وجوی کانال امن
روز گذشته روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی مثبت شد. برخی از تحلیلگران معتقدند که انتظارات تورمی با یک روز تاخیر به بازار رسیده است. در این میان برخی دیگر از کارشناسان نیز معتقدند که بازار درحال جست‌وجوی بازه نوسان مناسب است و روند مثبت دیروز در راستای اصلاح روند کاهشی ۱۰ روز اخیر صورت پذیرفته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، نمودار نرخ ارز تغییر فاز داد. قیمت شاخص‌های ارزی در معاملات بازار روز گذشته افزایشی بود. این رشد قیمت در نرخ دلار کمتر از نرخ سایر ارزهای بازار بود. روند کلی بازار ارز از روزهای میانی شهریورماه تاکنون کاهشی بوده است.
 
همین امر سبب شده تا برخی از کارشناسان تکنیکال رشد قیمت روز گذشته را ناشی از اصلاح روند کاهشی مذکور بدانند. اصلاح نرخ فرآیندی است که در آن نرخ شاخص پس از یک رشد یا افت قیمت قابل توجه روندی متضاد آن اما با شدت کمتر را تجربه می‌کند تا مجددا بازار به نقطه تعادلی عرضه و تقاضا نزدیک شود.

اما در این میان برخی دیگر از تحلیلگران وجود دارند که معتقدند سیگنال‌های منفی با یک روز تاخیر به بازار رسیده‌ و موجب رشد نرخ‌ها شده‌اند. در روز یکشنبه اخباری مبنی بر تشدید درگیری‌های منطقه‌ای منتشر شد که انتظار می‌رفت بر سوگیری معامله‌گران ارزی نیز تاثیر بگذارد. اما برخلاف انتظار روند بازار در روز یکشنبه کاهشی بود. در نتیجه برخی از تحلیلگران معتقدند که بازار با یک روز تاخیر به اخبار تنش‌های منطقه‌ای واکنش نشان داده است.

در مجموع می‌توان گفت بازار ارز به دنبال بازه امن جدید خود است. قیمت دلار در روزهای اخیر از رنج 59 هزار و  500    تا 60  هزار تومان خارج شد و به سمت کف کانال 59هزار تومانی حرکت کرد. به نظر می‌رسد کمبود ریسک‌های سیاسی و کاهش حجم معاملات فضا را جهت افت نرخ فراهم کرده است. هم‌اکنون دلار در حال تست کف قیمتی جدید است.

تحلیلگران معتقدند نیمه نخست کانال 59 هزار تومانی می‌تواند بازه نوسان نرخ این ارز در کوتاه‌مدت باشد. فعالان بازار نیز نزدیک‌ترین رویداد‌های موثر بر فضای بازار را نشست سالانه سازمان ملل و همچنین انتخابات آمریکا می‌دانند. گفت‌وگوهایی که در حاشیه نشست سازمان ملل رخ می‌دهد می‌تواند زمینه‌ساز گشایش‌ در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی باشد. با توجه به رویکرد مثبت رئیس‌جمهور در ارتباطات خارجی پیش‌بینی می‌شود اخبار جریان‌سازی از نشست پیش‌روی سازمان ملل منتشر شود.

تصویر بازار دوشنبه
دیروز دوشنبه 26 شهریورماه رنگ تابلوهای بازار ارز و سکه سبز بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در روز یکشنبه حوالی رقم  59 هزار و 100 تومان معامله می‌شد، در عصر دیروز با 100تومان رشد به رقم 59 هزار و 200 تومان رسید. اما شیب رشد نرخ دیگر ارز‌های شاخص بیشتر بود.

یورو و پوند به ترتیب با 600 و 750تومان رشد در ارقام 66 هزار تومان و 78 هزار و 200 تومان معامله شدند. قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید نیز در عصر دیروز با 240 هزار تومان رشد نسبت به نرخ روز گذشته در رقم 43میلیون و 765 هزار تومان به فروش رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

تبلیغات در ویکی پلاست

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟