سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۹ مرداد ۱۴۰۳ 0

نمودار نرخ ارز افزایشی شد

مواجهه دلار با ریسک‌های جدید؟

مواجهه دلار با ریسک‌های جدید؟
اخبار منتشر شده حول مناقشات نظامی در مرز لبنان حاکی از آن است که احتمال حمله رژیم‌صهیونیستی به این کشور افزایش یافته است. با توجه به سابقه درگیری‌های نظامی میان گروه‌های مبارز اسلام‌گرا و رژیم‌صهیونیستی و همچنین اظهارنظر مستقیم مقامات کشور مبنی بر حمایت از نیرو‌های حزب‌الله، برخی از فعالان اقتصادی معتقدند این اخبار ریسک جدیدی برای بازار محسوب می‌شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، روند نرخ ارز در معاملات غیررسمی بار دیگر افزایشی شد. با شروع بازار در صبح روز دوشنبه معامله‌گران بازار ارز اقدام به نرخ‌دهی شاخص‌های این‌ بازار در سطوح قیمتی بالاتر کردند. به‌نظر می‌رسد این رشد قیمت از پشتوانه معاملاتی برخوردار نبوده و مبنای آن انتظارات تورمی میان بازیگران بازار است.

در هفته‌های گذشته مناقشات نظامی میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است. کابینه جنگ اسرائیل از تمایل خود نسبت به آغاز حمله به لبنان سخن به میان آورده و در مقابل حزب‌الله نیز این تهدید را با تهدید‌های نظامی متقابل پاسخ‌ گفته است.

بسیاری از تحلیلگران بر‌این باورند که درصورت بالاگرفتن شعله جنگ میان دو گروه مذکور احتمال گسترش درگیری‌ها فراتر از مرز لبنان و فلسطین اشغالی وجود دارد. در روزهای ابتدایی سال جاری مشاهده شد که تشدید درگیری‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی ریسک مهمی برای بازار کشور محسوب شده و به تبعیت از آن نرخ شاخص‌های ارزی و طلایی رشد چشمگیری را تجربه کردند.

اکنون نیز بسیاری از کارشناسان و همچنین فعالان کف بازار رشد نرخ ارز را با اخبار درگیری‌های منطقه‌ای توجیه می‌کنند. البته باید گفت همان‌طور که در ماه‌های ابتدایی سال جاری نیز شاهد بودیم به مجرد کاهش سطح تنش‌ها، رشد قیمت‌های صورت گرفته جبران شد.

دیگر روند‌های افزایشی با پشتوانه انتظارات تورمی نیز با فاصله گرفتن ریسک‌ها از بازار قابل جبران‌اند. در این میان برخی از افراد نیز معتقدند که روند کلی بازار بدون در نظر گرفتن انتظارات تورمی افزایشی است. این گروه از تحلیلگران بر‌این باورند که امکان تداوم نرخ شاخص‌های ارزی در وضعیت قرمز بیش از این وجود ندارد.

دلار آزاد سال گذشته را در رقم 60 هزار و 200 تومان به پایان رساند، اما اکنون پس از نوسانات بسیار در مرز کانال‌های 58 و 59 هزار تومانی معامله می‌شود. در نتیجه بازدهی این شاخص در شرایط منفی قرار دارد. به نظر کارشناسان مذکور تداوم این شرایط مستلزم حمایت بانک مرکزی از پول ملی از طریق تقویت عرضه در بازار است که این امر با توجه به ذخایر ارزی محدود کشور توجیه اقتصادی ندارد.

حرکت دلار به سمت کانال 59

دیروز دوشنبه 8 مرداد ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی بازار تهران افزایشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روزهای نیمه تعطیل ابتدای هفته در محدوده نیمه نخست کانال 58 هزار تومانی نوسان می‌کرد، در روز گذشته به مرز کانال بالاتر رسید. قیمت این ارز در معاملات نقدی عصر دیروز با حدود 500 تومان رشد نسبت به نرخ روز شنبه در رقم 59 هزار تومان به فروش رسید.

این درحالی است که روند افزایشی در معاملات فردایی شدیدتر بود. نرخ دلار فردایی در عصر دیروز در محدوده 59 هزار تا 59 هزار و 200 تومان ارائه می‌شد. یورو و پوند نیز روز گذشته به‌ترتیب با 450 و 400 تومان رشد در ارقام 64 هزار و 250 تومان و 76 هزار تومان معامله شدند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟