دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۸ مرداد ۱۴۰۳ 0

شاخص ارزی در کانال ۵۸ توقف کرد

انجماد دلار در آتش مرداد

انجماد دلار در آتش مرداد
همزمان با افزایش دمای هوا موتور معاملات غیررسمی ارز از کار افتاد. با شروع نخستین روزهای کاری هفته جدید نرخ ارز‌های شاخص بازار تهران در کریدور‌های پیشین خود نوسان کرده و روند چشمگیری را از خود به نمایش نگذاشتند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده تحلیلگران در روز‌های جاری ریسک مهمی بازار را تهدید نمی‌کند. از سوی دیگر فضای نیمه تعطیل کشور به واسطه گرمی هوا نیز سبب شده تا از حجم معاملات ارزی کاسته شود.

بازار ارز تهران در روز‌های اخیر دچار رکود شد. پس از رشد قیمت‌های صورت گرفته در هفته گذشته با شروع هفته جدید روند بازار تغییر چندانی نداشت و نرخ‌ها در سطوح قیمتی انتهای هفته گذشته به نوسان پرداختند. به نظر می‌رسد کاهش ریسک‌های سیاسی تاثیر قابل توجهی بر کمتر شدن دامنه نوسان نرخ ارز داشته است.

به عقیده تحلیلگران پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری، موج جدیدی از انتظارات مثبت در بازار شکل گرفته است. در راستای این موج و البته حمایت بانک مرکزی از پول ملی نرخ دلار آزاد در هفته‌های گذشته به کانال 57 هزار تومانی رسید. در بازار 3 روز انتهایی هفته نخست مرداد بخشی از افت قیمت دلار جبران شد و نرخ این ارز به نیمه کانال 58 هزار تومانی رسید.

کارشناسان معتقدند که این رشد قیمت با توجه به بازدهی منفی دلار در سال جدید اتفاق غیر منتظره‌ای نیست و نرخ تعادلی بازار می‌تواند بالاتر از کانال 58 باشد. در نهایت می‌توان گفت درصورت عدم انتشار سیگنال منفی جدید امکان تداوم شرایط کم‌رمق در بازار غیررسمی ارز وجود دارد. دیگر عاملی که موجب کاهش نوسان نرخ ارز در روز‌های ابتدایی هفته جاری شده مساله افزایش دما هوا است.

موج جدید گرما سبب شده تا ادارات دولتی و غیردولتی در بسیاری از شهرهای کشور تعطیل شود. در نتیجه بسیاری از معاملات نیز به روز‌های پیش‌رو موکول شده است. بررسی‌های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که از تعداد فعالان کف بازار کاسته شده است. در نتیجه می‌توان گفت که بازار ارز در روز‌های گرم مرداد ماه منجمد شده است.

آغاز کم‌رمق بازار‌ها

در روز‌های ابتدایی هفته جاری بازار ارز نوسان چشمگیری نداشت. قیمت دلار آزاد که در روز‌های انتهایی هفته پیشین به رقم 58 هزار و 550 تومان رسیده بود در عصر روز شنبه با 50 تومان افت نسبت به این رقم در رقم 58 هزار و 500 تومان معامله شد. یورو با 50 تومان رشد در رقم 63 هزار و 800 تومان معامله شد.  پوند نیز ‌مانند دلار 50 تومان افت نرخ را تجربه کرد و به رقم 75 هزار و 600 تومان رسید.

نرخ فردایی دلار در بازار روز‌های گذشته در بازه 58 هزار و 600 تا 58 هزار و 800 تومان ثبت شد. بازار سکه طلا نیز در روز‌های گذشته کم نوسان بود. هر قطعه سکه ضرب امامی با حدود 50 هزار تومان افت قیمت در رقم 41 میلیون و 230 هزار تومان معامله شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟