دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افت بهای برنت در پی رشد کند اقتصاد چین
بهای شاخص‌های اصلی نفت در روز سه‌‌‌‌‌‌‌شنبه ۱۶ژوئیه به دلیل نگرانی‌ها درباره کند‌شدن رشد اقتصادی چین و تاثیر آن بر تقاضا کاهش‌یافت، با این حال انتظارها از احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو ایالات‌متحده از اوایل سپتامبر، مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت نفت‌ خام برنت با ۵۷‌سنت یا ۰.۶۷درصد کاهش به ۸۴دلار و ۲۸‌سنت در هر بشکه رسید، در حالی‌ که نفت‌خام وست‌تگزاس اینترمیدیت (WTI) با ۵۹‌سنت یا ۰.۷۲‌درصد کاهش، ۸۱دلار و ۳۲‌سنت در هر بشکه فروخته شد.

Yeap Jun Rong، استراتژیست بازار در IG، در ایمیلی توضیح داد که داده‌های ضعیف اقتصادی چین باعث‌شده که تردیدهایی در مورد خوش‌بینی بازار به تقاضای نفت چین به‌وجود بیاید. بر اساس داده‌های رسمی، اقتصاد چین در سه‌‌‌‌‌‌‌ماهه دوم سال‌۲۰۲۴ با نرخ ۴.۷درصد رشد‌کرده که کمتر از پیش‌بینی رشد ۵.۱درصدی و پایین‌تر از رشد ۵.۳درصدی سه‌‌‌‌‌‌‌ماهه قبلی است.

این کندی به مشکلاتی در بازار مسکن و عدم‌امنیت شغلی نسبت داده می‌شود. Yeap همچنین گفت که اگر پکن نتواند اقدامات محرک لازم را ارائه دهد، ممکن است انتظارات برای رشد اقتصادی آینده بازهم کاهش‌یابد. در ایالات‌متحده، اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو، در روز دوشنبه ۱۵ژوئیه نشان‌داد که روندهای اخیر تورم به هدف‌‌‌‌‌‌‌های فدرال‌رزرو نزدیک‌تر شده‌است. این اظهارات باعث شد که سرمایه‌گذاران انتظار داشته باشند که کاهش نرخ بهره به‌زودی صورت گیرد.

کاهش نرخ بهره می‌تواند هزینه‌های وام‌‌‌‌‌‌‌گیری را پایین بیاورد و به‌تبع آن، فعالیت‌های اقتصادی و تقاضای نفت را افزایش دهد، با این حال برخی تحلیلگران هشدار می‌دهند که خوش‌بینی زیاد به قیمت نفت ممکن است نادرست باشد.

آنها اشاره می‌کنند که داده‌های اقتصادی ضعیف ایالات‌متحده، مانند پیش‌بینی کاهش خرده‌‌‌‌‌‌‌فروشی در ماه ژوئن، می‌تواند تاثیر منفی بر تقاضای نفت در کوتاه‌مدت داشته‌باشد. کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، بر این باور است که عوامل اقتصادی کلان ممکن است قیمت نفت را در آینده نزدیک زیر ۸۵دلار در هر بشکه نگه دارد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟