پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب اخبار صنعت
۱۴ مهر ۱۳۹۷ 2 1690

ضرب‌الاجل ۱۰ روزه بارگیری محصولات پتروشیمی ابلاغ شد؛

شمارش معکوس برای پایان دادن به احتکار محصولات پتروشیمی

شمارش معکوس برای پایان دادن به احتکار محصولات پتروشیمی
همزمان با احتکار گسترده محصولات پتروشیمی توسط دلالان و سودگران در انبارهای برخی شرکت‌های پتروشیمی، مدیریت بازرگانی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، اعلام کرد: خریداران محصولات پتروشیمی ۱۰ روز مهلت دارند تا محصولات خریداری شده را بارگیری کنند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا، همزمان با احتکار گسترده محصولات پتروشیمی و پلیمری خریداری شده در سایت و انبارهای شرکت های پتروشیمی،   هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ایران برای خریداران محصولات پتروشیمی ضرب الاجل ۱۰ روزه بارگیری تعیین کرد.

بر این اساس، مدیریت بازرگانی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: خریداران محصولات پتروشیمی ۱۰ روز مهلت دارند تا محصولات خریداری شده خود را بارگیری کنند.

براساس این ابلاغیه اگر مشتریان نتوانند محصولات خود را بارگیری کنند، حواله آنها باطل می‌شود و ارزش قرار داد پس از اعلام شماره حساب عودت داده می‌شود.

این درحالی است که همزمان با افزایش تقاضا و خرید محصولات پتروشیمی و پلیمری از بورس توسط سوداگران و دلالان، سودجویان با افزایش اقدامات کنترلی همچون مطابقت نشانی درج شده در بارنامه باربری و آدرس بهین یاب خریدار از طریق سازمان حمل و نقل جاده‌ای، سوداگران و دلالان حاضر به حمل محصولات خریداری شده از پتروشیمی‌ها نیستند و این محصولات در انبار شرکت‌های پتروشیمی به ویژه تولیدکنندگان پلی پروپیلن ذخیره شده به طوری که با پر شدن انبارها، شرکت های پتروشیمی مجبور به ذخیره محصولات فروخته شده، به دلالان در کریدورها و مسیرهای عبوری سایت‌های پتروشیمی شده‌اند.

درخواست اتحادیه از وزیر نفت

احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی اخیرا با ارسال نامه‌ای به بیژن زنگنه، وزیر نفت خواستار تعیین تکلیف محصولات ذخیره سازی شده در انبارها و کریدورهای عبوری سایت شرکت‌های پتروشیمی شده و تاکید کرده است: ذخیره سازی محصولات از نظر مقررات و ضوابط HSE هم مشکلاتی برای پتروشیمی‌ها ایجاد کرده است.

در بخشی از نامه دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی به وزیر نفت، آمده است: سودگران از حمل محصولات خریداری شده خودداری می‌کنند و با توجه به حاشیه سود بالای محصولات خریداری شده با رغبت کامل جریمه دیرکرد حمل کالا را هم پرداخت می‌کنند.

هم اکنون انبارهای پتروشیمی‌ها به ویژه تولیدکنندگان پلی پروپیلن پر شده و شرکت‌ها مجبور به نگهداری محصولات فروخته شده در خیابان های سایت پتروشیمی شده اند که از نظر HSE مشکلاتی را ایجاد می کند.

با توجه به ذخیره سازی گسترده محصولات پتروشیمی و پلیمری برخی از فعالان صنعت پتروشیمی خواستار ابطال معاملات فروش محصولات به سودگران و دلالان شده اند و تاکید می‌کنند، از نظر قانون امکان ابطال معاملات فروش به سودگران وجود دارد و افزایش انباشتگی محصولات فروخته شده در شرکت های پتروشیمی خطرآفرین بوده و ریسک تولید و رعایت ضوابط HSE را افزایش می‌دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مهدی شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷
یعنی اعتصاب کامیون داران به گوشششان نخورده تابحال؟!!!
به گوش شمایی که چنین تیتر گمراه کننده ای می زنید چطور؟
3 هفته است پول نقدی به پتروشیمی داده ایم یک کیلو مواد نداریم و تعطیل کرده ایم حالا شده ایم احتکار گر؟!! ارسال پاسخ
کتایون انصاریان شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷
تکلیف ما تولید کنندها چی میشه که حواله گرفتیم ولی پتروشیمی ها نمیزارن حمل بشه وبا ترفند اعتصاب راننده ها از اعلام بار نمیکنند ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟