سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۲ تير ۱۴۰۳ 0

عوامل کوتاه‌مدت موثر بر نرخ ارز بررسی شد

دلار زیر سقف جدید

دلار زیر سقف جدید
نرخ اکثر شاخص‌های ارزی در راستای روند افزایشی جدید دچار تغییر کانال قیمتی شده‌اند. دلار آزاد نیز که طی روزهای پیاپی در بازه قیمتی ۵۸ هزار و ۵۰۰ تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان می‌کرد با فشار ریسک‌های سیاسی موجود وارد کانال ۶۱ هزار تومانی شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی‌ها نشان می‌دهد این نرخ هم‌اکنون در حال تست مقاومت ۶۲ هزار تومانی است.

تحلیلگران بازار ارز در هفته‌های اخیر همواره درحال بررسی سناریو‌های احتمالی با توجه به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. به عقیده این افراد پس از اتمام دور نخست این رویداد نه تنها ریسک‌های موجود از بازار فاصله نگرفته بلکه با توجه به راهیابی 2 جریان با رویکرد‌های مخالف به دور دوم انتخابات، سطح کلی این ریسک‌ها افزایش یافته است. در نتیجه بازار ارز به پشتوانه افزایش انتظارات تورمی روندی رو به رشد به خود گرفته است.

دلار آزاد در روز 24 اردیبهشت از کف حمایت 60 هزار تومانی عبور کرد و برای هفته‌ها زیر این رقم داد و ستد شد. در بازار روز 3 تیرماه نرخ این ارز به پشتوانه ریسک‌های سیاسی داخلی و منطقه‌ای مجددا از مرز 60 هزار تومان گذر کرد و تا بازار روز گذشته بالای این رقم به فعالیت خود ادامه داد.

تحلیلگران معتقدند که برای پیش‌بینی دقیق‌تر روند بازار در هفته‌های آتی به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری و بررسی وضعیت مناقشات منطقه‌ای نیاز است. کارشناسان این دو عامل ذکر شده را در بازه زمانی کوتاه مدت از جمله عوامل اصلی تاثیرگذار بر بازار ارز کشور می‌دانند.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری با روشن کردن رویکرد سیاست خارجی کشور در سال‌های پیش‌رو مسیریابی جدیدی به فعالان بازار می‌دهد. علاوه بر آن گسترش یا عدم گسترش مناقشات نظامی میان لبنان و اسرائیل و همچنین یمن و دولت‌های غربی، می‌تواند شدت ریسک‌های سیاسی موجود در بازار را دستخوش تغییر قرار دهد.

در این میان روز گذشته سکاندار بانک مرکزی وضعیت ذخایر ارزی کشور را تشریح کرد. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در تازه‌ترین اظهار نظر ارزی خود گفت: «یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک‌مرکزی بوده و اطمینان می‌دهم که ذخایر آزاد ارزی و ذخایر طلای بانک مرکزی در حال افزایش است.»

او در ادامه افزود: «وقتی تورم کنترل شده و کاهش پیدا کرده بخشی از آن به دلیل موفقیت سیاست ارزی بوده است و همچنین وقتی رشد محقق شده و رشد تشکیل سرمایه افزایش پیدا کرده یعنی ارز لازم برای تشکیل سرمایه به خوبی تخصیص داده شده است.» در نتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که درصورت نیاز بازار‌ساز می‌تواند با افزایش عرضه خود مانع از جهش‌های قیمتی در بازار ارز شود.

در نهایت روز گذشته قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد با حدود 200 تومان افت نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 61 هزار و 750 تومان به فروش رسید. هر قطعه سکه طلا طرح جدید نیز در بازار روز گذشته حدود 200 هزار تومان افت نرخ را تجربه کرد و در رقم 42 میلیون و 650 هزار تومان داد و ستد شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟