شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ 0 129

عوارض صادراتی زنجیره فولاد اصلاح شد

عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه‌‌‌ خام کاهش یافت

عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه‌‌‌ خام کاهش یافت
هیات دولت نرخ عوارض صادراتی برخی کالاها از جمله محصولات زنجیره فولاد را اصلاح کرد. در این راستا، معاون اول رئیس‌جمهور، اصلاحیه این مصوبه و جدول نرخ عوارض صادراتی انواع کالاهای خام و نیمه‌خام معدنی را به وزارتخانه‌‌‌ها و سازمان‌های مربوطه ابلاغ کرد که براساس آن نرخ عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه‌‌‌خام کاهش یافته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد،به دنبال اصلاح مصوبه‌‌‌ در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۲ هیات وزیران در مورد نرخ‌ عوارض صادراتی کالاهای زنجیره آهن و فولاد، صبح دیروز (۹ اسفند ماه) هیات دولت، برخی از آنها را اصلاح کد. به دنبال این موضوع، محمد مخبر -معاون اول رئیس‌جمهور- این اصلاحبه و نرخ‌های جدید را به وزارت‌‌‌ صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌‌‌بنیان رئیس‌جمهور، ابلاغ کرد.

براساس اصلاح صورت‌گرفته و آنچه در جدول نرخ‌های صادراتی آمده، نرخ صادرات سنگ‌‌‌آهن مگنتیت و آهن اسفنجی بدون تغییر (نسبت به مصوبه تیر ماه امسال) به ترتیب ۲۰ و ۵‌درصد تصویب شده است. اما نرخ صادرات سنگ‌‌‌آهن هماتیت و گندله سنگ‌‌‌آهن برای هریک ۲درصد در نظر گرفته شده که هر دو ۱۸‌درصد کاهش داشته است.

کنسانتره سنگ‌آهن با ۱۵‌درصد کاهش، ۵‌درصد و نرخ صادرات بیلت، بلوم و اسلب فولادی با یک‌درصد کاهش، یک‌درصد در نظر گرفته شده و به تصویب رسیده است. روز ۱۶ بهمن‌ماه، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز از تصویب کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه‌خام در کمیسیون اقتصادی دولت و سپس هیات‌دولت خبر داده بود.

عرضه ۱۰۰‌درصد ارز صادرات فولاد در سامانه نیما از ابتدای ۱۴۰۳

گفتنی است صادرکنندگان فولاد به عرضه ۱۰۰‌درصد ارز صادراتی در سامانه نیما از اول فروردین ۱۴۰۳ مکلف شدند. کمیته برگشت ارز حاصل از صادرات تمامی صادرکنندگان زنجیره فولاد از ابتدا تا انتهای زنجیره را مکلف کرد تا از اول فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به عرضه ۱۰۰‌درصد ارز خود در سامانه نیما اقدام کنند.

این تصمیم به منظور اجرای بند «یک» ماده ۸ آیین‌نامه ذیل تبصره ۶ بند «ح» ماده ۲ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغی طی مصوبه ۱۷۰ ۶۲۳ مورخ  ۱۴۰۱.۰۹.۱۵ هیات‌وزیران ناظر بر تکلیف صادر‌کنندگان گروه فولادی و فلزات اساسی رنگین به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود به صورت ۱۰۰‌درصد از طریق فروش حواله در سامانه نیما و پیرو مصوبات پانزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات ناظر بر تکلیف عرضه ارز بخشی از زنجیره تولید فولاد در سامانه نیما وفق مصوبات ۱۹ جلسه کارگروه برگشت ارز مورخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ صادر شده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟