سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

وقت‌کشی برای حذف دلالان مواد اولیه بطری
به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی، باوجود گذشت یک ماه از پیشنهاد حذف مرحله خرید تولیدکنندگان پریفرم از بورس، کماکان تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است؛ راهکاری که می‌تواند عاملی برای حذف دلالان و دسترسی مستقیم تولیدکنندگان به مواد اولیه بطری و ثبات قیمت‌ها باشد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، حدود یک ماه قبل فعالان صنایع مرتبط با مواد اولیه بطری در جلسه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد خود را در مورد حذف مرحله خرید تولیدکنندگان پریفرم از بورس ارائه و درخصوص قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی با توجه به بسته جدید ارزی دولت مسائل مورد نظر خود را مطرح کردند؛ مساله‌ای که همچنان در مورد آن تصمیمی اتخاذ نشده تا قیمت مواد اولیه بطری به‌صورت روزانه تغییر کرده و در این میان به دلیل سودجویی برخی واسطه‌گران، تولیدکنندگان صنایع مرتبط با چالش جدی مواجه باشند.

پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با اشاره به اینکه در این پیشنهاد قرار است به جای حضور تولیدکنندگان پریفرم در بورس، تولیدکنندگان نهایی وارد بورس شوند و مواد اولیه خود را از این محل خریداری کنند، اظهار کرد: علاوه بر این قرار است در ازای عقد قراردادها، اجرتی در اختیار تولیدکنندگان پریفرم بگذارند تا آنها مواد اولیه تولید بطری را به پریفرم تبدیل کنند و در اختیار تولیدکنندگان صنایع مربوطه قرار دهند.

مساله‌ای که همچنان در ارتباط با آن تصمیمی اتخاذ نشده تا فعالان صنایع مرتبط با مواد اولیه بطری از جمله صنایع شیر، روغن نباتی، انواع نوشیدنی، آبمیوه، آب معدنی، انواع شوینده، مایع ظرفشویی و دستشویی و سایر محصولات کماکان با چالش گرانی و کمبود مواد اولیه برای تولید محصولات خود روبه‌رو‌ باشند.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل مختلفی که در ارتباط با قیمت محصولات پتروشیمی به وجود آمده، نوسان قیمت ارز موجب شده تا تولیدکنندگانی که به مواد اولیه بطری به‌عنوان مبنای کار خود نیاز دارند، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو‌ شوند که کمبود و گرانی ماحصل آن است.

مشکل اساسی که تامین بطری آب معدنی و آشامیدنی، ماءالشعیر و مالت، نوشابه، لبنیات، روغن نباتی و مواد شوینده و بهداشتی را با چالش روبه‌رو‌ کرده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با بیان اینکه چندی پیش نیز با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، صادرات پریفرم پلی‌اتیلن که برای تولید انواع بطری استفاده می‌شود، به دلیل کمبود و افزایش قیمت شدید بطری مصرفی صنایع داخلی ممنوع شد، گفت: اما باید بدانیم که هرچند ممنوعیت صادرات مواد اولیه بطری در راستای کمبود و گرانفروشی این مواد اثر‌گذار بود اما به‌طور حتم مهم‌ترین مشکل صنعتگرانی که مواد اولیه بطری مهم‌ترین ملزوم آنها برای فعالیت است، داخلی بوده و مربوط به گرانفروشی و احتکار سودجویانی است که از بورس اقدام به خرید «پت» می‌کنند.

اواخر خردادماه بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستوری به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خواستار نظارت و جلوگیری از فروش پریفرم و سایر ملزومات پلاستیکی با قیمت‌های حاشیه‌ای بازار از سوی تولیدکنندگانی شد که مواد را از طریق بورس خریداری می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مهدی یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
حدود دو ماه است بازار پت با سخت ترین بگیر و ببند ها درگیر است و دستاورد آن هم این بوده که دیروز قیمت هر کیلو گرید 821 به 29500 تومان رسید!!!!صادرات پریفرم ممنوع است.صادرات پت انجام نمی شود.بزرگترین تولیدکنندگان پریفرم کشور هر روز درگیر پاسخ دهی به سازمان حمایت شده اند تا گزارش دهند موادی اولیه بورسی که تحویل گرفته اند که یک چهارم ظرفیتشان هم نبوده چکار کرده و با چه فرمولی و به چه کسانی فروخته اند. اما دستاورد آقایان از هیچ کمتر بوده!!
در این میان هم صداهایی می شنویم که ظاهر زیبا دارند ولی دقت که می کنید صرفا حرفشان این است که رانت را به ما بدهید!!صنایع نوشیدنی می خواهند مواد 4200 تومانی را بگیرند و با دلار 16000 تومانی صادر کنند که الان هم می کنند.
انشاالله با آزاد سازی قیمت و حذف رانت از ریشه آن شاهد پایان این منفعت طلبی ها باشیم. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟