شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیگیری استاندار خراسان رضوی برای حذف عراق و افغانستان از بخشنامه پیمان ارزی
به دنبال ایجاد نوسانات ارزی و خودداری صادرکنندگان عمده از عرضه ارز حاصل از صادرات در کشور، مسئولان بانک مرکزی طی بخش‌نامه‌ای تمام صادرکنندگان را ملزم به ارائه تعهدنامه‌ای کردند که براساس آن باید ارز حاصل از صادرات وارد کشور شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از شهرآرا آنلاین، هر‌چند این بخش‌نامه با هدف تأمین ارز مورد نیاز کشور صادر شده است، با‌این‌حال فعالان اقتصادی با استناد به تجارت ایران با کشورهای همسایه و بازارهای هدف صادراتی غیرنفتی بیان می‌کنند این تصمیم باعث ضربه به صادرات می‌شود؛

به عنوان مثال اکنون تجارت ایران با کشورهای آسیای میانه و افغانستان براساس ریال است و همین مسئله باعث می‌شود تا اصل اخذ تعهد پیمان سپاری ارزی از صادرکنندگان مورد تردید واقع شود. 


این موضوع باعث شد تا استاندار خراسان رضوی پنجشنبه گذشته در جریان بازدید از ٢ واحد صنعتی مشهد اعلام کند در حال پیگیری حذف عراق و افغانستان از بخش‌نامه پیمان ارزی هستیم. 

علیرضا رشیدیان گفت: در این خصوص مکاتبه‌ای با ستاد اقتصاد مقاومتی کشور انجام دادیم تا برای صادرات بعضی کالاها بتوانیم از مجوز فروش ریالی استفاده کنیم.

وی گفت: در روابط اقتصادی با سایر کشورها، اصل جذب ارز بیشتر به داخل کشور است. براین اساس تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید به سمتی بروند که حداکثر ارز وارد کشور بشود.

فروش ارز صادراتی طبق ضوابط

همچنین استاندار در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان که در یکی از واحدهای تولیدی صنعتی استان برگزار شد، گفت: برای حفظ اشتغال و تولید باید همه در کنار هم کار کنند.

یکی از موارد مهمی که دشمن در جنگ اقتصادی دنبال می‌کند محروم کردن کشور از تحصیل درآمدهای ارزی خود است.

همه تا جایی که ممکن است و بسته به شرطی که تولید تعطیل نشود باید کالای صادراتی خود را به صورت ارزی بفروشند و تلاش کنند ارز حاصل از صادرات به داخل کشور آورده شود.

اما در جایی که این موضوع ممکن است به تعطیل شدن خط تولید بینجامد می‌‌توانیم کالاها را براساس ریال صادر کنیم.

وی ادامه داد: هر میزان دلاری که به واسطه صادرات به کشور وارد می شود باید اظهار شود. اما به این معنا نیست که صادرکننده می‌تواند در کنار خیابان ارز خود را بفروشد.

او باید ارز خود را در بانک با ۴ درصد سود سپرده‌گذاری یا مطابق با ضوابط سرمایه‌گذاری کند، همچنین او می‌تواند در صرافی‌ها با نرخ مجاز ارز را تبدیل کند.

ضمن اینکه اگر صادرکننده می‌خواهد از مرز دیگری ارز حاصل از صادرات را خارج کند باید طبق اظهارنامه باشد. 

رشیدیان تأکید کرد: همه باید کمک کنند و در غیر این صورت به جای ارز دو‌نرخی،بازار ارز سه‌نرخی خواهد شد که فساد زیادی به بار می‌آورد.

پیشنهاد این است که طبق مصوبه قبلی برای افغانستان و عراق به ما اجازه صدور ریالی بدهند ولی از تمام صادرکنندگان و تولیدکنندگان خواهش می‌کنیم که دنبال تحصیل ارز باشندوی افزود: در استان سال گذشته ٢ میلیارد دلار صادرات داشتیم.

در مقابل ٣٧٠ میلیون دلار واردات از گمرک وارد شده بود اما با توجه به واردات سایر مرزها برآورد ما ٧٠٠ میلیون دلار است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟