پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

نشانه هایی از بهبود بازار پلی اتیلن ها در چین/ PPها هنوز شکننده
بازارهای پلی الفین چین تا حد زیادی در بحبوحه کشمکش بین عوامل بنیادی ضعیف عرضه و تقاضا و برخی کاتالیزورهای مثبت ناشی از افزایش معاملات آتی دالیان و سیاست های کلان اقتصادی دولت قرار دارند. در اوایل این هفته، بهبود جزئی برای پلی اتیلن وجود داشت.

به گزارش ویکی پلاست، در هفته منتهی به 15 دسامبر، داده های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می دهد که قیمت فیلم پلی اتیلن بر اساس CIF چین در حدود پایین ترین سطح 4 ماهه برای پلی اتیلن سبک فیلم و پایین ترین سطح 5 ماهه برای پلی اتیلن سنگین فیلم و پلی اتیلن سبک خطی در نوسان بوده است. قیمت واردات PPBC inj. و homo-PP رافیا و inj. در پایین ترین سطح از اواخر جولای تا اوایل آگوست قرار داشت.

قیمت هر دو محصول از هفته قبل ثابت هستند. 940-1010 دلار/تن برای پلی اتیلن سبک فیلم، 910-980 دلار/تن برای پلی اتیلن سنگین فیلم، 880-960 دلار/تن برای فیلم پلی اتیلن سبک خطی، و 850-920 دلار/تن برای پلی پروپیلن نساجی، رافیا و تزریق، همه بر اساس CIF چین، بر اساس نقدی، بودند. بازارهای داخلی پلی پروپیلن و پلی اتیلن نیز هفته گذشته با ثبات بودند.

در اوایل این هفته، فعالان بازار برخی از جهش های خفیف را در بازارهای پلی اتیلن گزارش کردند، در حالی که PP در مواجهه با ضعف مداوم تقاضا، ضعیف تر باقی ماند.

عوامل مثبت، تمایلات به خرید پلی اتیلن را تقویت می کنند

طبق آخرین به‌روزرسانی‌های منابع بازار، قیمت‌های پلی‌اتیلن در این هفته به روند نزولی ادامه می‌دهند، در حالی که با توجه به افزایش جزئی قیمت‌های آتی و اخبار مثبت اقتصاد کلان، برخی افزایش‌ها نیز مشاهده شده است.

قیمت‌های آتی پلی اتیلن سبک خطی در بورس کالای دالیان از 6 دسامبر در حال افزایش بوده است، در صورتی که دو تسویه پایین‌تر در 13 و 14 دسامبر نادیده گرفته شوند، از زمان شروع روند صعودی، افزایش تجمعی 319 یوان / تن (45 دلار / تن) را ثبت کرده‌اند.

در زمینه اقتصادی، جمعه گذشته شاهد بودیم که بانک مرکزی چین، بانک خلق چین (PBOC) به وام دهندگان تجاری 800 میلیارد یوان (112 میلیارد دلار) وام یک ساله ارائه کرد که بزرگترین تزریق سیاست میان مدت تلقی شد. وام همیشه در همین حال، تولید صنعتی چین در نوامبر سالانه 6.6 درصد افزایش یافت که فراتر از انتظارات بود.

تقاضای ضعیف همچنان مانع حرکت پلی پروپیلن است

از طرف دیگر، بازارهای پلی پروپیلن همچنان در ضعف فرو رفته اند و از پلی اتیلن عقب مانده اند. یک تاجر گفت: «وضعیت عرضه و تقاضا همچنان منعکس کننده باد مخالف در بازارهای پلی الفین است. با این حال، با توجه به تثبیت و بازگشت بهای انرژی، هنوز حمایت هایی وجود دارد. پلی پروپیلن در مقایسه با سایر محصولات پتروشیمی نسبتا ضعیف تر به نظر می رسد.

در همین حال، یک واسطه مواد اولیه، هفته گذشته از کاهش تقاضا برای پلی پروپیلن به دلیل عدم خرید پایین دستی خبر داد. وی خاطرنشان کرد: تقاضای پلی پروپیلن چند ماه است که راکد بوده و در نتیجه واسطه‌ها خرید نمی کنند. ما با افزایش موجودی ها مواجه بوده ایم زیرا تقاضای پایین دستی برای محصولات نهایی ضعیف تر شده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟