جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

صعود قیمت نفت با افزایش تنش‌های خاورمیانه
با تشدید تنش در خاورمیانه و پس از کشته‌شدن صدها نفر در حمله به بیمارستانی در غزه، قیمت نفت روز چهارشنبه ۱۸ اکتبر نزدیک به ۲‌درصد افزایش یافت و نگرانی‌هایی را در مورد اختلالات احتمالی عرضه نفت از منطقه در پی داشت. بهای نفت‌برنت با ۱.۵۵ دلار یا ۱.۷‌درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۵۰‌سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت‌خام وست‌تگزاس اینترمیدیت (WTI) ۱.۶۶دلار یا ۱.۹درصد افزایش یافت و ۸۸ دلار و ۵۰‌سنت در هر بشکه فروخته شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، هر دو شاخص بیش از ۲ دلار افزایش‌یافتند تا به بالاترین سطح خود در دو هفته قبل برسند. پس از کشته‌شدن صدها فلسطینی در حمله به بیمارستانی در شهر غزه در روز سه‌شنبه  بازارها به ارزیابی ریسک خرید پرداختند.

نشستی که قرار بود در اردن میزبان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران مصر و فلسطین باشد، لغو شد. بایدن روز چهارشنبه وارد اسرائیل شد و سفر خود را برای مشورت در مورد جنگ مارپیچ غزه آغاز کرد.

جان ایوانز از دلالان نفت PVM گفت: «این سفر دیپلماتیک ترس از گسترش درگیری و در نتیجه جهش بهای نفت را به‌همراه دارد.» ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک‌المنافع استرالیا افزود: یک اشغال طولانی به‌عنوان سناریویی که قیمت نفت‌برنت را به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند، محتمل به‌نظر می‌رسد، زیرا این خطر وجود دارد که درگیری حماس و اسرائیل گسترش یابد و به‌ سایر مناطق کشیده شود.

به‌جز تنش‌های ژئوپلیتیک، سایر محرک‌ها نیز نشان از افزایش قیمت نفت در آینده نزدیک دارد. به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه‌شنبه، ذخایر نفت‌خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ اکتبر، در مقایسه با پیش‌بینی کاهش ۳۰۰‌هزار بشکه‌ای، بسیار سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافتند.

داده‌‌‌‌‌‌‌ها همچنین نشان‌داد که با افزایش نرخ بهره پالایشگاه‌ها برای تامین تقاضای سوخت حمل‌ونقل در تعطیلات هفته طلایی و بهبود فعالیت‌های تولیدی، توان عملیاتی پالایشگاه‌های نفت آمریکا در ماه سپتامبر به رکورد روزانه ۱۲‌درصد افزایش نسبت به سال‌قبل رسید.

اما تحلیلگران در مورد اقتصاد چین محتاط بودند و بخش املاک و مستغلات این کشور همچنان در خطر است.هری مورفی‌کروز، اقتصاددان Moody&#۳۹;s Analytics گفت: «اطلاعات سپتامبر احتمالا تضمین می‌کند که چین به هدف رشد حدود ۵‌درصدی خود در سال‌جاری خواهد رسید، با این حال برای بهبود آن تلاش خواهد کرد. بهبود اقتصادی هنوز در مراحل اولیه است.»

در همین حال، خرده‌‌‌‌‌‌‌فروشی نفت در ایالات‌متحده بیش از حد انتظار در سپتامبر افزایش یافت و انتظارات برای افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو تا پایان سال‌را افزایش داد. افزایش نرخ بهره برای مهار تورم می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضای نفت را کاهش دهد.

دولت ونزوئلا و اپوزیسیون سیاسی آن روز سه‌‌‌‌‌‌‌شنبه با ضمانت‌‌‌‌‌‌‌های انتخاباتی برای انتخابات ریاست‌‌‌‌‌‌‌جمهوری ۲۰۲۴ موافقت کرده و راه را برای کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا که در نهایت می‌تواند عرضه نفت را افزایش دهد، هموارکردند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟