پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۵ مهر ۱۴۰۲ 0 278

چرا قیمت نفت ثابت ماند؟

تثبیت نفت ۹۰ دلاری

تثبیت نفت ۹۰ دلاری
در پـی عدم‌اطمینان سرمایه‌گذاران از اینکه آیا جنگ رژیم صهیونیستی و حماس ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند یا خیر، بهای معاملات آتی نفت‌برنت پس از عبور از آستانه ۹۱ دلار در روز جمعه ۱۳ اکتبر، روز دوشنبه ۱۶ اکتبر حدود ۹۰ دلار در هر بشکه ثابت ماند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس گزارش رویترز و تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت برنت با ۳۹‌سنت یا ۰.۴۳‌درصد کاهش به ۹۰ دلار و ۵۰‌سنت در هر بشکه رسید. نفت‌خام وست‌تگزاس اینترمیدیت آمریکا (WTI) با ۲۶‌سنت یا ۰.۳‌درصد کاهش، ۸۷ دلار و ۴۰‌سنت در هر بشکه فروخته شد. هر دو شاخص روز جمعه نزدیک به ۶‌درصد افزایش‌یافتند و انتظار بر این بود که با باز‌شدن بازارها در روز دوشنبه، برنت ۷.۵‌درصد و WTI حدود ۵.۹‌درصد افزایش یابند زیرا سرمایه‌گذاران احتمال درگیری گسترده‌تری را در خاورمیانه می‌دادند.

جنگ بین حماس و اسرائیل یکی از مهم‌ترین خطرات ژئوپلیتیکی برای بازارهای نفت از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال‌گذشته بوده که البته هنوز نگرانی‌ها از دخالت ایران در این درگیری‌ها به‌طورکامل رفع نشده‌است. ایران روز شنبه هشدار داد که اگر جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل متوقف نشود، وضعیت ممکن است با عواقبی گسترده از کنترل خارج‌شود.

با نگرانی از تشدید درگیری، آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه ایالات‌متحده، روز دوشنبه به اسرائیل رفت تا پس از چندین روز گفت‌وگوی دیپلماتیک بین کشورهای عربی، «درباره گزینه‌های روی میز» صحبت کند. اسرائیل روز دوشنبه توافق آتش‌‌‌‌‌‌‌بس در جنوب غزه را تکذیب کرد، زیرا منابع امنیتی در مصر پیش‌تر گفته بودند توافقی برای توقف حملات و اجازه خروج خارجی‌‌‌‌‌‌‌ها و ورود کمک‌ها به منطقه حاصل شده‌است.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس واحد اوراق‌بهادار شرکت NS Trading، گفت: «سرمایه‌گذاران در تلاش هستند تا تاثیر درگیری را دریابند درحالی‌که حمله زمینی در مقیاس بزرگ پس از ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته که اسرائیل برای اولین‌بار به ساکنان نیمه شمالی غزه اطلاع داد تا به سمت جنوب فرار کنند، آغاز نشده‌است.» وزرای‌خارجه چین و روسیه روز دوشنبه در پکن دیدار کردند و در مورد مناقشه اسرائیل و حماس گفت‌وگو کردند.

جان ایوانز، تحلیلگر PVM گفت: «وضعیت پیش‌آمده در بازار نفت، نسبت به دوران همه‌گیری کووید و حتی جنگ اوکراین، پیچیده‌تر است چون حدس و گمان خاصی در مورد آینده وجود ندارد و همه‌چیز مبهم است.»

ایالات‌متحده هفته گذشته در تلاش برای بستن منافذ موجود در مکانیزم طراحی شده برای مجازات مسکو برای تهاجم این کشور به اوکراین، اولین تحریم‌ها را علیه مالکان نفتکش‌های حامل نفت روسیه، اعمال کرد. روسیه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت‌خام در جهان است و نظارت دقیق‌تر ایالات‌متحده بر محموله‌های آن می‌تواند عرضه را کاهش دهد. ایران پس از حملات حماس به اسرائیل کانون توجه بین‌المللی قرارگرفت.


ویکی پلاست؛ مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟