دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 22 مهر 1402/ شماره 851
عناوین خبری مهم: ریزش عمده قیمت‌های جهانی،افزایش اندک نرخ فروش حواله ارز، تاریخ اورهال جم مشخص شد

ریزش عمده قیمت‌های جهانی

مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 13 اکتبر 2023، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، قیمت های جهانی، عمدتا روندی نزولی داشتند.
در نشریه پلتس، پی‌وی‌سی و پت بطری بیشترین کاهش را داشتند و در مقابل پلی‌استایرن‌های مقاوم و معمولی، سنگین تزریقی و سنگین بادی در منطقه شمال غرب اروپا افزایشی بودند. در نشریه آیسیس هم قیمت‌ها روندی نزولی داشتند. پلی‌اتیلن‌ها، ABS و پی‌وی‌سی بیشترین کاهش را داشتند و سنگین تزریقی تنها گروه افزایشی نشریه آیسیس در این هفته بود.

کاهش اندک نرخ فروش حواله ارز

نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز به 37 هزار و 460 تومان رسید که نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 16 مهر، 125 ریال افزایش دارد. قیمت های پایه فردا در حالی اعلام خواهد شد که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری خواهد بود و قیمت های آیسیس کاهشی است.

تاریخ اورهال جم مشخص شد

پتروشیمی جم در نامه ای مدیریت توسعه صنایع پایین دستی اعلام کرد از اول آبان تا 5 آذر ماه به تعمیرات اساسی می رود. در این نامه تأکید شده است از تاریخ این نامه تا 9 آبان ماه، به مدت 2 هفته، محصول پلی اتیلن سنگین تزریقی عرضه نمی شود.

شروع هفته کاهشی دلار آزاد

دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا یک هزار و 380 تومان افزایش داشت و بازار را با 51 هزار و 300 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را 51 هزار و 450 تومان آغاز کرد و تا ساعت 15، هر دلار، با 200 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 51 هزار و 100 تومان پیشنهاد می‌شد. روند نزولی دارد این احتمال را تقویت می کند که ظرف امروز یا فردا، دلار آزاد کانال 51 هزار تومان را از دست بدهد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 37,460 تومان، قیمت خورد.

قیمت‌های بازار کاهشی یا بدون تغییر

قیمت‌های بازار امروز ترکیبی از کاهش و یا بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه‌ها کاهشی بودند و بین 100 تا 1,100 تومان کاهش داشتند. در گروه پ پ نساجی همه کالاها بدون تغییر نسبت به پنجشنبه پیشنهاد شدند. پ‌پ های شیمیایی هم کاهشی بودند و بین 500 تا 1,500 تومان کاهش داشتند. پی وی‌سی ها و پت‌های بطری بدون تغییر باقی‌ ماندند.

پایان هفته برنت با فتح مجدد کانال 90 دلار

برنت که معاملات هفته گذشته را با 87 دلار آغاز کرده بود، در طی هفته بین 85 تا 87 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 90 دلار به پایان رسیدند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 90 دلار و 80 سنت بود.

کاهش 18 هزار و 200 واحدی بورس تهران در آغاز هفته

بعد از ریزش 49 هزار و 843 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و هفته جدید را هم نزولی به پایان برد و شاخص کل نیز در پایان معاملات با کاهش 18 هزار و 289 واحدی، به دو میلیون و یک هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟