دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ادامه خوش‌بینی اوپک برای رشد تقاضای نفت
به‌ رغم حرکت جهان برای گذر از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌‌‌‌‌‌‌‌ها تجدیدپذیر، منابعی از اوپک اعلام کردند که این سازمان در گزارش سالانه خود، چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت تقاضای نفت را افزایش داده‌است. این پیش‌بینی، بر مثبت نگری سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت در مورد افزایش تقاضا در مقایسه با برآورد سایر سازمان‌ها تاکید دارد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، اوپک قرار است پیش‌بینی‌های بلندمدت تقاضای نفت خود را در گزارش سالانه «چشم‌انداز جهانی نفت۲۰۲۳» (WOO) در هفته پیش رو، در ریاض، پایتخت عربستان‌سعودی، منتشر کند.

احتمالا این گزارش تقاضای بالاتر نفت برای مصرف‌کنندگان و ۱۳کشور عضو اوپک را تقویت و بر نیاز به سرمایه‌گذاری مستمر تاکید خواهد کرد. دیدگاه خوش‌بینانه اوپک در مورد تقاضای رو به افزایش نفت با چشم‌انداز منفی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) کاملا در تضاد است.

یکی از این منابع اوپک که از ذکر نامش خودداری کرد، گفت: «تقاضا برای خرید نفت همچنان سیر صعودی دارد.» این منبع افزود: مصرف نفت در ۱۸ ماه گذشته در طول دوره‌‌‌‌‌‌‌‌های افزایش قیمت‌‌‌‌‌‌‌‌، انعطاف‌‌‌‌‌‌‌‌پذیری نشان ‌داده‌است. در سال‌۲۰۲۰، زمانی‌که همه‌‌‌‌‌‌‌‌گیری کووید-۱۹تقاضا را تحت‌تاثیر قرارداد، اوپک پس از سال‌ها، کاهش مصرف سوخت را پیش‌بینی کرد، هرچند که از آن زمان به بعد با بهبود مصرف نفت، اوپک دوباره پیش‌بینی‌هایش در مورد افزایش مصرف را از سر گرفته‌است.

نسخه منتشره گزارش اوپک در سال‌۲۰۲۲ نشان می‌دهد که تقاضای نفت پس از سال‌۲۰۳۵ به اوج خود می‌رسد.فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، در مقاله‌‌‌‌‌‌‌‌ای در فایننشال‌تایمز در ماه سپتامبر گفت که برآوردهای جدید آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد «این عصر رشد به‌ظاهر بی‌‌‌‌‌‌‌‌امان» در تقاضای سوخت‌های فسیلی «قرار است در این دهه ‌به پایان برسد.»

در پاسخ به آژانس، اوپک گفت: پیش‌بینی‌های مبتنی بر داده‌ها با برآوردهای آژانس تطابق ندارد و آنچه این پیش‌بینی‌‌‌‌‌‌‌‌ها را «خطرناک» کرده، درخواست‌هایی برای توقف سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت نفت و گاز است.در سال‌های اخیر، ایده‌های اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی بارها با هم درتضاد بوده‌اند و سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت بارها از آژانس بین‌المللی به دلیل پیش‌بینی‌های غیرمسوولانه انتقاد کرده‌است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟