جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

برآورد اوپک از روند کاهشی تقاضای نفت در تابستان ۲۰۲۳
اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود از چشم‌انداز کاهشی تقاضای نفت در تابستان سال جاری میلادی به‌عنوان دلیلی برای تصمیم غیرمنتظره اعضای اوپک‌پلاس برای کاهش بیشتر عرضه یاد کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از شانا، اوپک روز پنجشنبه (۲۴ فروردین‌ماه) در تازه‌ترین گزارش دبیرخانه این سازمان که به بررسی ماه مارس پرداخته است ریسک‌های کاهشی برای تقاضای نفت در تابستان امسال را بخشی از دلایل کاهش غیرمنتظره و داوطلبانه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) برشمرد.

برخی اعضای اوپک‌پلاس به‌تازگی درباره کاهش بیشتر عرضه نفت افزون بر برنامه کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای خبر دادند که از ماه مه اجرا می‌شود.

این تصمیم غیرمنتظره اعضای اوپک‌پلاس سبب شد نفت از زیر ۸۰ دلار برای هر بشکه به سطوح ۸۷ دلار به ازای هر بشکه برسد.

اوپک‌پلاس اطلاعات اندکی درباره دلایل تصمیم غیرمنتظره برای کاهش عرضه ارائه و در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاهش عرضه داوطلبانه اعضای این ائتلاف «اقدامی پیشگیرانه» برای حمایت از ثبات بازار نفت است.

برخی نمایندگان اوپک به رویترز گفتند که دلایل دقیق کاهش را نمی‌دانند.

اوپک درباره چشم‌انداز بازار نفت طی تابستان امسال در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که سطح ذخیره‌سازی‌های نفت در حال افزایش است و رشد تقاضای جهانی نفت با چالش‌هایی روبه‌روست.

دبیرخانه اوپک با اشاره به ذخیره‌سازی‌های سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (اوئی‌سی‌دی) اعلام کرد: ذخیره‌سازی‌های تجاری اوئی‌سی‌دی طی ماه‌های اخیر در حال افزایش و تراز آن نسبت به دوره مشابه پارسال کمتر است.

این سازمان اعلام کرد که افزایش تقاضای فصلی معمول ایالات متحده آمریکا می‌تواند از هرگونه ضعف اقتصادی ناشی از افزایش نرخ بهره آسیب ببیند و روند احیای تقاضای نفت و سوخت در چین پس از لغو اقدام‌های سختگیرانه برای مهار شیوع ویروس کرونا هنوز نتوانسته است کاهش مصرف جهانی نفت خام را در پالایشگاه‌ها متوقف کند.

اوپک در تازه‌ترین گزارش خود آورده است که باید توجه داشت چالش‌های بالقوه برای توسعه اقتصاد جهانی شامل تورم بالا، انقباض پولی، ثبات بازارهای مالی و سطوح بالای بدهی‌های دولتی، شرکت‌ها و بخش خصوصی خواهد بود.

با این حال، اوپک برآورد خود مبنی بر رشد تقاضای روزانه ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در سال ۲۰۲۳ را حفظ کرد و پیش‌بینی برای تقاضای نفت چین را افزایش داد.

برآورد اوپک درباره تقاضای جهانی نفت برای دومین ماه پیاپی بدون تغییر ماند.

اوپک پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲۰۲۳ خود را ۲.۶ درصد اعلام و به ریسک‌های بالقوه کاهشی هم اشاره کرد، با این حال این سازمان اعلام کرده که ورشکستگی بانک‌های ایالات متحده آمریکا در ماه مارس امسال تأثیر اقتصادی محدودی داشته است.

قیمت نفت خام برنت پس از انتشار این گزارش با اندکی کاهش به زیر ۸۷ دلار برای هر بشکه رسید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد تولید نفت اوپک در ماه مارس کاهش یافته است که این شرایط بازتاب‌دهنده تأثیر کاهش‌ پیشین تولید اوپک‌پلاس برای حمایت از بازار و بعضی از توقف‌های برنامه‌ریزی‌نشده در بعضی از کشورهاست.

اوپک‌پلاس اکتبر پارسال در پی کاهش قیمت‌های جهانی نفت خام تصمیم گرفت از نوامبر ۲۰۲۲ عرضه نفت را روزانه ۲ میلیون بشکه کاهش دهد، سپس دو ماه پس از آن هم این برنامه را تا پایان ۲۰۲۳ تمدید کرد.

با تصمیم غیرمنتظره اعضای اوپک‌پلاس برای کاهش عرضه داوطلبانه در دوم آوریل (۱۳ فروردین‌ماه)، مجموع کاهش عرضه اوپک‌پلاس به ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه معادل ۳.۷ درصد تقاضای جهانی رسید.

اوپک اعلام کرد که تولید نفت اعضای این سازمان در ماه مارس در پی افت تولید در عراق (توقف صادرات نفت از شمال عراق) و آنگولا (تعطیلی یک پایانه صادراتی به‌منظور اجرای عملیات تعمیرات و نگهداری دوره‌ای) با کاهش روزانه ۸۶ هزار بشکه‌ای به ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

در گزارش اوپک آمده است که اعضای این سازمان برای متعادل کردن بازارهای جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۳ میلادی باید روزانه ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید کنند. با توجه به این برآورد در صورت ادامه تولید اوپک با رقم ماه مارس یا کاهش بیشتر، بازار با مازاد عرضه روبه‌رو می‌شود./خبرگزاری رویترز


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟