چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 15 مهر 1402/ شماره 846
عناوین مهم امروز: قیمت‌های جهانی ترکیبی از افزایش و کاهش، کاهش اندک نرخ فروش حواله ارز، شروع هفته‌ دلار با صعود به 50 هزار

قیمت‌های جهانی ترکیبی از افزایش و کاهش
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 6 اکتبر 2023، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و به رغم ریزش قیمت نفت در بازارهای جهانی، بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، قیمت های جهانی، عمدتا روندی صعودی داشتند.

در نشریه پلتس، پلی‌استایرن‌های معمولی و مقاوم، پت بطری و سنگین فیلم بیشترین افزایش را داشتند و در مقابل پ‌پ‌فیلم و پی‌وی‌سی کاهشی بودند.
در نشریه آیسیس، قیمت‌ها ترکیبی از افزایش و کاهش بودند. پلی‌استایرن‌های معمولی و مقاوم، EPS، پی‌وی‌سی و پت بطری کاهشی و در مقابل پ‌‌پ‌ها، سنگین فیلم و سبک فیلم بیشترین افزایش را داشتند.

کاهش اندک نرخ فروش حواله ارز
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز به 37 هزار و 463 تومان رسید که نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 9 مهر، 152 ریال افزایش دارد. قیمت های پایه فردا در حالی اعلام خواهد شد که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری خواهد بود و قیمت های آیسیس ترکیبی از افزایش و کاهش است.

شروع هفته‌ دلار با صعود به 50 هزار
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 270 تومان افزایش داشت و بازار را با 49 هزار و 920 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را با صعود به 50 هزار تومان آغاز کرد. تا ساعت 15، هر دلار، با 360 تومان افزابش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 50 هزار و 280 تومان پیشنهاد می‌شد. قیمت امروز دلار بالاترین نرخ در 2 ماه گذشته است. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز تغییری نداشت و در 37,463 تومان، ثابت ماند.

قیمت‌های بازار عمدتا کاهشی یا بدون تغییر
قیمت‌های بازار امروز ترکیبی از کاهش و یا بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سبک خطی افزایشی و بقیه کاهشی بودند. کالاهای گروه سنگین بادی و سبک خطی بین 100 تا 200 تومان افزایش داشتند و سایر گروه ها بین 100 تا 500 تومان کاهش را ثبت کردند. در گروه پ پ نساجی همه کالاها بدون تغییر باقی ماندند. پ پ های شیمیایی هم ترکیبی از افزایش، کاهش و بدون تغییر بودند و از 300 تومان کاهش تا 1000 تومان افزایش داشتند. پی وی سی ها بدون تغییر باقی‌ ماندند و پت‌های بطری بین 300 تا 500 تومان نسبت به پنجشنبه رشد پیدا کردند.

پایان هفته برنت با 84 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 92 دلار آغاز کرده بود، در طی هفته بین 84 تا 92 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 84 دلار به پایان رسیدند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 84 دلار و 43 سنت بود. کاهش قیمت نفت می تواند روی قیمت جهانی محصولات پلیمری در هفته‌ی پیش رو، تأثیر مهمی داشته باشد.

کاهش 16 هزار و 800 واحدی بورس تهران در آغاز هفته
بعد از کاهش 28 هزار و 177 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و هفته جدید را هم نزولی به پایان رساند و شاخص کل نیز در پایان معاملات با کاهش 16 هزار و 864 واحدی، به 2 میلیون و 52 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟