یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پایان دلار نیما در رینگ پتروشیمی
بانک‌مرکزی از نرخ‌‌‌گذاری دستوری محصولات پالایشی و پتروشیمی عقب نشست و به این ترتیب پس از حدود هشت‌ماه خط بطلانی بر نرخ ارز ۲۸‌هزار و ۵۰۰تومانی کشیده شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، مقاومت سیاستگذاران اقتصادی در برابر ‌امکان‌‌‌پذیر نبودن تثبیت نرخ ارز از سویی باعث شد تا ظرف ماه‌‌‌های اخیر، بهای فروش بخش قابل‌توجهی از محصولات پالایشی و پتروشیمی، از جریان تورم عمومی جا بماند و از سوی دیگر فرصت رشد نرخ پلکانی ارز و تاثیر آن بر قیمت‌ها گرفته شد که این امر بازار محصولات پتروشیمی را در میانه سال با احتمال شوک جدید تورمی مواجه کرد.

بانک‌مرکزی در مکاتبه با وزارت نفت، نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران را مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی در بورس‌کالا اعلام کرد. در این نامه آمده است؛ ترتیبی اتخاذ کنند تا نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه بورس‌کالا قرار گیرد.

این در حالی است که رئیس کل بانک‌مرکزی در نیمه دی‌ماه از تثبیت نرخ ارز نیمایی در محدوده ۲۸‌هزار تومان خبر داده بود و از این تاریخ به بعد نرخ تسعیر ارز در تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی و پالایشی نیز این نرخ بود. ظرف بازه هشت‌ماه سپری‌شده از تثبیت نرخ ارز، تلاش‌‌‌های نافرجامی در جهت تغییر این نرخ ارز معیار در تعیین بهای پایه محصولات پتروشیمی شکل گرفت.

در نهایت در نیمه شهریور ۱۴۰۲ بانک‌مرکزی نرخ تسعیر ارز پتروشیمی‌‌‌ها را به نرخ مبادله‌‌‌ای تغییر داد. در پی این تصمیم، دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی‌‌‌ها نرخ‌های پایه برای عرضه محصولات پتروشیمی را بر مبنای ارز ۳۷‌هزار و ۵۰۰تومانی اصلاح کرد. جهش ۳۱درصدی نرخ ارز معیار در تعیین بهای پایه محصولات پتروشیمی عاملی در جهت صعود بهای محصولاتی خواهد بود که در این بازه زمانی بدون رقابت معامله می‌‌‌شدند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 75%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟