سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ 0 229

تحلیل آمار‌ بانک مرکزی نشان می‌دهد

افت تب تقاضای دلار

افت تب تقاضای دلار
روز گذ‌شته در حاشیه همایش سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی، آماری از سوی رئیس کل منتشر شد که در آن افت فاحش تقاضای ارز در معاملات سال جدید ملموس است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس آمار منتشر شده حجم فروش ارز با نرخ مصوب در اسفند ماه سال 1401 رقمی معادل 422 میلیون دلار بوده است.

این در حالی است که با شروع سال جدید و در 3ماه فصل بهار به ترتیب در ارقام 35 میلیون، 93میلیون و در خرداد ماه تاکنون 71 میلیون دلار بوده است که با احتساب رقم تقریبی 66 میلیون دلار به عنوان میانگین فروش ارز دولتی در بهار 1402 می‌توان گفت حجم تقاضای اسکناس در سال جدید به میزان یک ششم اسفند ماه پارسال بوده است.

به صورت کلی و بر اساس مشاهدات پیشین، در صورت عدم وجود ریسک سیاسی در فضای بازار، نرخ ارز در نیمه نخست سال در حالت کم نوسان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نرخ دلار آزاد نیز از ابتدای معاملات سال جاری تاکنون در تلاش برای رنج شدن بوده است. کانال‌های 50 و 51هزار تومانی برای فروردین ماه و کانال‌های 51 و 52 هزار تومانی برای معاملات اردیبهشت و اوایل خرداد ماه بازه نوسان‌های طولانی مدت دلار آزاد در سال جاری بوده است.

حال و پس از شکل‌گیری نوسانات کاهشی جدید در قیمت دلار باید دید پس از افت تب و تاب در بازار، بازه ثبات نرخ این اسکناس آمریکایی سطوح قیمتی کدام کانال خواهد بود.

تنفس فروشندگان در بازار دوشنبه

دیروز دوشنبه 22 خرداد ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. پس از افت قیمت‌های چشمگیر دلار آزاد در معاملات هفته جاری و ورود نرخ این ارز پس از حدود 2 ماه و نیم به کانال 47 هزار تومانی، روز گذشته قیمت دلار در این کانال افزایش یافت.

هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات نقدی روز یکشنبه در رقم 47 هزار و 500تومان به فعالیت خود پایان بخشیده بود در معاملات ظهر روز گذشته 100 تومان افزایش یافت و به رقم 47 هزار و 600 تومان رسید.

البته گفتنی است که روند افزایشی دلار در بازار دیروز در معاملات فردایی ادامه داشت و در عصر روز گذشته نرخ دلار غیر‌رسمی حوالی رقم 47هزار و 900 تومان ثبت شد.

تحلیلگران بر این باورند که افزایش قیمت دلار در روز دوشنبه ناشی از اصلاح روند کاهشی اخیر بوده و سطوح قیمتی نیمه نخست کانال 48 هزار تومانی را در صورت عدم انتشار خبر جدید، رنج مناسب برای نوسان دلار می‌دانند. اما برخلاف روند افزایشی دلار، قیمت سکه در بازار روز گذشته مجددا کاهشی ثبت شد.

هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در پایان معاملات روز دوشنبه نسبت به نرخ روز پیشین خود 200 هزار تومان ارزان‌تر به فروش رسید و در رقم 27 میلیون و 600 هزار تومان ثبت شد. گفتنی است که نرخ حباب این کالای سرمایه‌ای نیز روز گذشته در کانال 5 میلیون و 900 هزار تومانی ثبت شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟