پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ 0 351

فرآیند عرضه در جریان است

انتظارات تورمی مانع کاهش دلار

انتظارات تورمی مانع کاهش دلار
روند کاهشی بازار ارز با مانع انتظارات تورمی مواجه شد. در حالی که دلار آزاد در معاملات روز‌های ابتدایی هفته جاری به کف قیمتی خود در سال جدید رسیده بود، در دو روز گذشته بخش زیادی از افت قیمت صورت گرفته جبران شد و نرخ این ارز مجددا به سطوح قیمتی کانال ۴۹‌هزار تومانی بازگشت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، برخی از فعالان بازار خبر از رنج شدن دلار در کانال 49 داده و برخی دیگر که جزو فعالان افزایشی بازار هستند احتمال  ورود مجدد دلار به کانال 50‌هزار تومانی را مطرح کردند.

در این میان اما اخبار منتشر شده از معاملات رسمی بازار حاکی از آن است که فرآیند تامین ارز بدون اختلال خاصی در حال پیگیری بوده و تخصیص ارز به سرفصل‌های مشخص در حال انجام است.

در همین راستا روز گذشته روابط عمومی مرکز مبادله کشور در گزارشی نوشت: هیچ یک از نقدهایی که در خصوص کاهش تخصیص و تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو، از سوی برخی مطرح شده است؛ صحت ندارد. تامین ارز در ۸۰روز نخست امسال نه‌تنها کاهش نداشته بلکه برای نهاده‌‌‌های دامی ۸۳‌درصد و برای کل کالاها ۲۳‌درصد رشد داشته است. این در حالی است که روز گذشته انتظارات تورمی در بازار سبب رشد قیمت 200 تومانی دلار نسبت به نرخ روز پیشین شد و هر برگ از این اسکناس آمریکایی در رقم 49‌هزار و 400 تومان به فروش رسید.

روند متضاد بازار‌های رسمی و غیر‌رسمی

دیروز چهارشنبه 24 خرداد ماه روند نرخ دلار در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات نقدی روز سه‌شنبه در رقم 49‌هزار و 200 تومان به فعالیت خود پایان بخشیده بود، تا انتهای بازار روز گذشته 200 تومان دیگر نیز رشد قیمت داشت و به رقم 49‌هزار و 400 تومان رسید.

این در حالی است که روند ارز مذکور در معاملات رسمی مرکز مبادله کشور در روز‌های گذشته با نوسانات کاهشی همراه بوده و با خروج از کانال 42‌هزار تومانی در رقم 41‌هزار و 414 تومان در روز چهارشنبه معامله شد.

سیگنال‌های منتشر شده از سوی این نهاد معاملاتی نیز حکایت از وضعیت مطلوب فرآیند تخصیص ارز دولتی دارد. دیروز روابط عمومی مرکز مبادله ارز و طلا اعلام کرد: تامین ارز در ۸۰ روز اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳‌درصد افزایش یافت.

آمار تامین ارز انجام شده از ابتدای سال تا ۱۹ خردادماه سال‌های ۱۴۰2 - ۱۴۰1 نشانگر افزایش ۸۳ درصدی تامین ارز وزارت جهاد کشاورزی بابت تامین نهاده‌‌‌های دامی و اقلام موردنیاز این مجموعه است. کارشناسان بر این باورند که برخلاف عمق کم معاملات غیر‌رسمی و صورت گرفتن عمده تجارت‌های کشور در بازار رسمی، تاثیر انتظارات بر بازار آزاد بسیار زیاد بوده و عمدتا نرخ ارز در این گونه از معاملات به روند بازار رسمی توجهی نمی‌کند.

روز گذشته همزمان با رشد قیمت دلار آزاد روند نرخ سکه طلا نیز افزایشی شد و قیمت هر قطعه از این فلز گران‌بها با حدود 520‌هزار تومان رشد نسبت به نرخ پیشین در رقم 29 میلیون و 400‌هزار تومان معامله شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟