جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 17 بهمن 1401/ شماره 697
عناوین خبری امروز: ریزش رقابت‌ پی وی سی و پ پ‌ها, دلار نیمایی در کُما, ناکامی دلار در صعود به کانال 45 هزار

ریزش رقابت‌ پی وی سی و پ پ‌ها
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد و علی رغم افزایش قیمت‌های پایه، رقابت های گروه پ پ و پی وی سی نسبت به هفته قبل روندی کاهشی داشت. رقابت های پ پ نساجی، از 19 تا 37 درصد، به قیمت پایه تا 20 درصد کاهش یافت. پ پ های شیمیایی نیز که هفته قبل بین 32 تا 93 درصد رقابت شده بودند امروز بین 6 تا 69 درصد، رقابت شدند. رقابت های گروه پی وی سی هم امروز کاهشی بود و از 6 تا 10 درصد به قیمت پایه تا نهایتا 4 درصد رقابت رسید.

دلار نیمایی در کُما
امروز، بیست و سومین روزی است که نیما همچنان ثابت است. میانگین هفتگی دلار نیمایی 28 هزار و 371 تومان و میانگین روزانه نیز همچنان در محدوده 28 هزار و 300 تومان بدون تغییرند.

ناکامی دلار در صعود به کانال 45 هزار

دلار که بازار روز گذشته را با قیمت 44 هزار و 750 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را با افزایشی اندک و قیمت 44 هزار و 800 تومان آغاز کرد. امروز بازار صعودی بود و تا 44 هزار و 980 تومان هم پیش رفت اما در صعود به کانال 45 هزار تومان موفق نشد. قیمت دلار تحت تاثیر سیاست‌های تثبیتی بانک مرکزی همچنان در پله چهارم کانال 40 هزار تومان قرار دارد. دلار آزاد تا ساعت 16، با 120 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز، 44 هزار و 870 تومان پیشنهاد می‌شد. قیمت دلار در صرافی‌ها، نسبت به آخرین نرخ روز گذشته تغییری نداشت و امروز طبق آخرین تغییرات، با نرخ 43 هزار و 569 تومان در تابلو ثبت شد. همچنین طبق آخرین به روز رسانی‌ها، قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 43 هزار 134 تومان ثبت شده است.


پلی اتیلن ها کاهشی، پ پ ها افزایشی

قیمت های بازار امروز ترکیبی از کاهش و افزایش و بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین فیلم، سنگین تزریقی و سبک فیلم بیشترین کاهش را داشتند و بین 100 تا 800 تومان اُفت را رقم زدند. در مقابل، گروه پ پ های نساجی عمدتا روندی افزایشی داشتند و تا 800 تومان رُشد را رقم زدند اما با پایان یافتن معاملات و پایین آمدن رقابت ها، پ پ های mfi بالا و پایین، نزولی شدند و به قیمت های دیروز بازگشتند. گروه پ پ های شیمیایی نیز عمدتاً بدون تغییر نسبت به قیمت روز گذشته پیشنهاد می‌شدند. البته باید منتظر تأثیر رقابت های پایین این گروه در بازار فردا بود. همچنین پی وی سی ها نیز به دلیل رقابت های پایین، روندی نزولی داشتند و بین 500 تا 2300 تومان ریزش قیمت را تجربه کردند. البته پیش بینی می شود کاهش قیمت پی وی سی ها، فردا هم ادامه داشته باشد.

شروع هفته برنت با 80 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 79 دلار به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را با 1 دلار افزایش و قیمت 80 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16، به 80 دلار و 36 سنت رسید.

شاخص بورس 2 هزار واحد افت کرد
بعد از ریزش 17 هزار و 60 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را هم نزولی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با افت 2 هزار و 319 واحدی، به 1 میلیون و 537 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟