جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 16 بهمن 1401/ شماره 696
عناوین خبری امروز: افزایش بیش از انتظار پایه ها, گریدهای جدیدی که در قیمت های پایه 16 بهمن معرفی شد, آغاز هفته نزولی بازار ارز

افزایش بیش از انتظار پایه ها
چهلمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز یکشنبه 16 بهمن 1401 در حالی اعلام شد که افزایش قیمت ها، بیش از انتظار و تغییرات قیمت های جهانی بود. در حالی که نیما کماکان در قیمت 28,371 تومان ثابت است، پایه ها با افزایش هایی بیش از آنچه در نشریه آیسیس رخ داده، محاسبه و قیمت گذاری شده اند. گروه سنگین اکستروژن، با 9.3 تا 9.9 درصد، بیشترین افزایش امروز را تجربه کرده اند و بین 3,076 تا 3,194 تومان، بیشتر از هفته قبل، قیمت گذاری شدند.

گروه سبک فیلم هم که انتظار می رفت 2.8 درصد رشد قیمت داشته باشد، 4.4 درصد رشد کرد و 1,245 بیشتر از هفته قبل، قیمت گذاری شد. سنگین بادی و پ پ های نساجی و فیلم و شیمیایی، رتبه های بعدی بیشترین افزایش های امروز هستند که بیش از 1,200 تومان رشد قیمت را تجربه کردند. در سمت مقابل و در کاهشی ها، پلی استایرن معمولی دیده می شود که 4 صدم درصد، یعنی 14 تومان نسبت به هفته قبل، کاهش قیمت دارد. همان طور که گفته شد در بخش افزایشی قیمت های پایه، به نظر می رسد مدیریت توسعه صنایع پایین دستی، در حال استفاده از اختیارات خود و مداخله در قیمت هاست.

گریدهای جدیدی که در قیمت های پایه 16 بهمن معرفی شد
در قیمت های جدید پایه محصولات پتروشیمی که امروز منتشر شد، پ پ نساجی HP550P و HP502N پتروشیمی دی آریا پلیمر هم دیده می شوند که پیش از این در قیمت های پایه وجود نداشتند. گریدهای تولیدی پتروشیمی خمین، هفته به هفته در حال افزایش و بالا بردن جمع عرضه های پ پ نساجی هستند.

آغاز هفته نزولی بازار ارز
دلار که بازار هفته گذشته را با قیمت 44 هزار و 850 تومان به پایان رسانده بود، هفته جدید را بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته آغاز کرد. امروز بازار ارز شاهد نوسانات کاهشی بود و تا ساعت 15، با 250 تومان افت نسبت به آخرین قیمت دیروز، 44 هزار و 600 تومان پیشنهاد می‌شد. قیمت دلار در صرافی‌ها، 58 تومان نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته افزایش داشت و امروز طبق آخرین تغییرات، نرخ 43 هزار و 567 تومان در تابلو ثبت شد.

 آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا از امروز
بانک مرکزی اعلام کرده بود بر اساس موافقت شورای پول و اعتبار، از امروز مرکز مبادله ارز و طلا به جای بازار متشکل ارزی فعالیت خود را به صورت رسمی از سر خواهد گرفت. البته تا ساعت تنظیم این گزارش، هیچ اطلاعات یا آماری از نحوه معاملات یا قیمت های این بازار، از سوی منابع خبری، منتشر نشد.

رُشد قیمت های بازار متاثر از افزایش قیمت های پایه
به دنبال افزایش قیمت های پایه، قیمت های بازار عمدتا روندی افزایشی به خود گرفتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین بادی، سبک فیلم و سنگین فیلم بیشترین افزایش را داشتند و بین 300 تا 1200 تومان رُشد را رقم زدند. قیمت کالاهای پ پ های نساجی نیز همگی صعودی بودند و بین 500 تا 1500 تومان رُشد داشتند تا رکوردار افزایش قیمت های امروز باشند.  پ پ های شیمیایی نیز بین 1000 تومان کاهش تا 800 تومان افزایش نوسان داشتند که البته با توجه به افزایش قیمت های پایه فردا همگی روندی صعودی خواهند داشت. گروه پی وی سی نیز بدون تغییر تا 2000 تومان افزایش را نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته ثبت کردند.

ریزش 17 ‌هزار واحدی بورس تهران
بعد از افت 54 هزار و 732 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و هفته جدید را نزولی آغاز کرد و شاخص کل در پایان معاملات با ریزش 17 هزار و 60 واحدی، به 1 میلیون و 540 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟