جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آخر هفته بدون اینترنت
همزمان با برگزاری کنکور سراسری، اینترنت تلفن‌های همراه امروز و فردا از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در محدوده‌ حوزه‌های برگزاری کنکور قطع خواهد شد، اما اینترنت ثابت برای مشترکان برقرار خواهد بود. در همین حال روز گذشته پیامک‌هایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای اطلاع‌رسانی قطع اینترنت برای مشترکان تلفن همراه ساکن اطراف حوزه‌های کنکور ارسال شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، امروز و فردا قرار است کنکور سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در سراسر کشور برگزار شود. کنکوری که چند سالی است پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده کنکوری‌ها از وسایل مدرن تقلب برگزاری‌اش را برای متولیان سخت کرده است. از همین‌رو از چندی پیش مسوولان سازمان سنجش کشور درخواستی را مبنی بر قطع سراسری اینترنت طی روزهای برگزاری کنکور به دبیرخانه شورای امنیت کشور ارسال کردند. پیشنهادی که البته رای لازم را کسب نکرد و قرار شد تنها در ساعاتی محدود اینترنت تلفن‌های همراه قطع شود و اینترنت ثابت برقرار باشد.

مرداد همین امسال بود که عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگویی با همشهری آنلاین، اعلام کرد ما به کمک دستگاهی که توسط جوانان یک شرکت دانش‌بنیان ساخته شده که سیگنال‌یاب است، در طول دو، سه ساعت آخر برگزاری کنکور ۱۴۰۱ یعنی از ساعت ۱۰ تا ۱۳ توانستیم بیش از ۸۰۰ نفر از داوطلبان متقلب را شناسایی کنیم. او همچنین از کشف ابزارآلاتی با عنوان «موبایل واره» خبر داد که به اندازه یک بند انگشت یا در حد یک کارت بانکی یا انگشتر، در دکمه لباس‌ و ساعت قابل جاسازی بودند. چندروز پیش هم رئیس سازمان سنجش در یک نشست خبری درخصوص کنکور سال جاری تاکید کرد که «ما می‌خواهیم در پیام‌رسان‌ها عکسی ارسال یا دریافت نشود».

حواشی تقلب‌های کشف شده امسال مسوولان برگزاری کنکور را تا قطع کامل اینترنت در ساعات و روزهای برگزاری کنکور پیش برد. هرچند در نهایت این درخواست به دلیل حواشی و مخالفت‌هایی که با آن شد با موافقت نهادهای ذی‌ربط ازجمله وزارت ارتباطات روبه‌رو نشد و قرار شد اینترنت در روزها و ساعات برگزاری کنکور به صورت نقطه‌ای قطع شود و کسانی که در محدوده‌های برگزاری کنکور هستند، از پیش پیامی را جهت آمادگی دریافت کنند.

از همین‌رو‌ از ظهر روز گذشته پیامک‌هایی با مضمون اطلاع‌رسانی قطع اینترنت جهت آگاهی ساکنان اطراف حوزه‌های کنکور سراسری برای مشترکان تلفن همراه ارسال شد. در این پیام که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده آمده است: «با سلام به اطلاع می‌رساند برای جلوگیری از سوءاستفاده و تقلب برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب و با ابلاغ شورای امنیت کشور، اینترنت حوزه برگزاری آزمون سراسری منطقه سکونت شما در صبح روز پنج‌شنبه و جمعه این هفته قطع خواهد شد. از اینکه ما را در برگزاری هرچه بهتر این آزمون یاری می‌کنید، سپاسگزاریم.»

در همین ارتباط صبح روز گذشته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ امروز اینترنت در محدوده‌ حوزه‌های برگزاری کنکور با اطلاع قبلی به ساکنان آن مناطق قطع می‌شود. به گزارش «ایسنا»، وی درباره قطع اینترنت به خاطر کنکور نیز گفت: بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور درخواستی را وزارت علوم برای قطع سراسری اینترنت مطرح کرده بود، که ما اعلام کردیم با قطع سراسری اینترنت مخالفیم و با قطع سراسری هم موافقت نشد.

زارع‌پور در عین حال با تاکید بر اینکه اینترنت ثابت در این ساعات به هیچ‌وجه قطع نمی‌شود، تصریح کرد: به افرادی که در محدوده BTS حوزه‌های امتحانی هستند، قبل قطع، پیامی ارسال می‌شود تا آمادگی داشته باشند. با این شروط، با قطع اینترنت به‌شکل خیلی محدود موافقت شده است تا نگرانی و دغدغه‌های سلامت کنکور نیز رعایت شود. اما پیشنهاد قطع سراسری اینترنت در روزهای برگزاری کنکور درحالی مطرح شد که بنا به برخی گزارش‌ها با وجود قطع اینترنت به صورت نقطه‌ای درحین برگزاری کنکور سال گذشته، برخی توانسته بودند از آنتن‌های دیگر کمک بگیرند و به اینترنت وصل شوند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که طی سال‌های گذشته در پی کشف شبکه تقلب از سوی پلیس مشخص شد که یکی از این شبکه‌ها ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت برای تقلب در کنکور فروخته است.

با این حال مخالفان قطع اینترنت معتقدند علم به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که برای جلوگیری از پدیده تقلب حین برگزاری کنکور، می‌توان از دستگاه‌های جمر، پارازیت‌انداز یا مسدودکننده امواج وای‌فای استفاده کرد. شاید ازهمین‌رو روز گذشته وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت با خبرنگاران گفت: ما به دوستان‌مان در وزارت علوم توصیه کردیم که باید از ابزارهای جدید برای مقابله با تقلب استفاده کنند. ما هم دغدغه آنها را درک می‌کنیم، مجموعه دولت به سمتی می‌رود که این نگرانی‌ها را با استفاده از روش‌های جدید کاهش دهند.

کنکور سراسری قرار است امروز و فردا‌(۲۹ و ۳۰ دی ماه) برگزار شود. بر این اساس، نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در ۵۸۵ حوزه ۴۱۷ شهرستان سراسر کشور و تهران نیز در ۲۵ حوزه برگزار خواهد شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟