سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 7 دی 1401/ شماره 671
عناوین خبری امروز: وزارت صمت ابلاغیه بورس کالا را وتو کرد, سگینال نامه بورس کالا به بازار, صعود یکپارچه رقابت پلی اتیلن ها

وزارت صمت ابلاغیه بورس کالا را وتو کرد
در حالی که عصر دوشنبه، 5 دی ماه 1401، بورس کالای ایران در نامه ای، عرضه کنندگان محصولات مختلف از جمله کالاهای پتروشیمیایی را برای تعیین قیمت پایه، با ارزی بین نیما و دلار توافقی، مختار کرده بود، امروز وزارت صمت در نامه شدیدالحنی، این وظیفه را خارج از اختیارات بورس کالا خواند و آن را غیرقانونی دانست. مدیرکل صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه ای به مدیرعامل بورس کالا، هر گونه اقدام یک جانبه و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار برای تغییر فرمول قیمت گذاری را غیرقانونی دانست و نامه بورس کالا را باطل اعلام کرد.

سگینال نامه بورس کالا به بازار
درست بعد از نامه بورس کالا و احتمال افزایش قیمت های پایه، قیمت همه کالاها در بازار آزاد افزایشی شد و در معاملات امروز، بین 2 تا 5 هزار تومان افزایش در قیمت همه گریدها نسبت به دوشنبه، ثبت شد. همین افزایش قیمت ها بر رقابت های بورس کالا هم اثر گذاشت.

صعود یکپارچه رقابت پلی اتیلن ها
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد و با توجه به صعود شتابان دلار از مرز 43 هزار تومان و همچنین نامه بورس کالا برای تعیین قیمت پایه با ارزی بین نیما و بازار متشکل، رقابت پلی اتیلن نسبت به هفته گذشته صعود قابل توجهی پیدا کرد. سبک خطی، سنگین اکستروژن، سنگین تزریقی، سنگین فیلم و سبک فیلم بیشترین افزایش رقابت ها را داشتند. گروه سبک خطی که هفته قبل بین قیمت پایه تا 13 درصد رقابت شده بود امروز با رقابتی بین 14 تا 36 درصد معامله شدند، سنگین تزریقی هم که هفته قبل با قیمت پایه معامله شده بود، امروز به رقابت هایی بین 27 تا 33 درصد رسید. کالاهای سنگین فیلم نیز امروز با رقابتی بین 42 درصد معامله  شدند در صورتی که هفته قبل بین قیمت پایه تا 11 درصد معامله شده بودند. سبک فیلم هم که هفته پایانی آذر بین 2 تا 56 درصد رقابت شده بودند امروز بین 11 تا 78 درصد رقابت شدند. 

صعود میانگین روزانه به 29 هزار و 200 تومان
میانگین هفتگی دلار نیمایی امروز به 28 هزار و 870 تومان رسید و اختلافش با قیمت دلار یکشنبه، 134 تومان افزایش شد. نکته مهم امروز دلار نیمایی میانگین روزانه است که از 29 هزار و 100 تومان به 29 هزار و 200 تومان صعود کرده است و از افزایش بیشتر نیما در روزهای آتی، خبر می دهد.

صعود دلار آزاد به 43 هزار تومان

دلار آزاد روز گذشته به 42 هزار تومان صعود کرد و در بازار با قیمت 42 هزار و 320 تومان به پایان رسید. دلار امروز هم بازار را افزایشی و با 42 هزار و 700 تومان آغاز کرد و با روند صعودی به کانال 43 هزار تومان هم صعود کرد. در نهایت دلار تا ساعت 15، جمعا با 990 تومان رشد نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 43 هزار و 310 تومان پیشنهاد می‌شد. دلار صرافی نیز امروز به 37 هزار تومان صعود کرد و جمعا با 438 تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ دوشنبه، 37 هزار تومان قیمتگذاری شد. امروز، نرخ دلار تواقفی از سایت بازار متشکل که اطلاعات معاملات و آمار لحظه‌ای دلار و یورو را منتشر می‌کردند حذف شد و قیمت های این معاملات، از دسترس خارج شد.


افزایش نجومی قیمت های بازار

حتی نامه وزارت صمت هم نتوانست در مقابل انتظارات افزایشی ناشی از ابلاغیه بورس کالا، تاب بیاورد. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سبک فیلم، سنگین فیلم، سنگین تزریقی بیشترین افزایش را داشتند و بین 1000 تا 3500 تومان رُشد را رقم زدند. در گروه پ پ های نساجی نیز در کالاهای Z30S تا 4000 تومان افزایش قیمت را شاهد بودیم که پرچم دار بیشترین رُشد امروز بود. گروه پ پ های شیمیایی نیز همچون گروه نساجی، روندی صعودی داشت و تا 3500 تومان بالاتر از قیمت روز گذشته پیشنهاد شد. در گروه پی وی سی نیز بین 1200 تا 1300 تومان رُشد، دیده می شود.

تداوم معاملات برنت با 84 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 84 دلار به پایان رسانده بود، بازار امروز را نیز با همین قیمت آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 14 به 84 دلار و 26 سنت رسیده است.

جهش 70 هزار واحدی بورس
بعد از رشد 12 هزار و 829 واحدی بازار سرمایه در روز دوشنبه، بازار سرمایه امروز را هم افزایشی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با صعود 70 هزار و 917 واحدی، به 1 میلیون و 647 هزار واحد رسید. جمعا، شاخص کل بورس تهران، طی این هفته 151,113 واحد افزایش یافت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟