چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 11 دی 1401/ شماره 673
عناوین خبری امروز: رشد قیمت های پایه با اختیارات کمیته تخصصی, رفت و برگشت دلار به کانال 41, دومین روز کاهشی قیمت های بازار

رشد قیمت های پایه با اختیارات کمیته تخصصی
در هفته‌ی پایانی سال میلادی نشریات جهانی منتشر نشدند و تغییرات پایه ها نشان می دهد مدیریت توسعه صنایع پایین دستی، برای برخی کالاها از شاخص دیگری به جز نیما هم برای محاسبه پایه ها استفاده کرده است. مدیریت توسعه صنایع پایین دستی، مطابق دستورالعملِ تنظیم بازار، تا 5 درصد اجازه دخالت در تغییرات پایه ها را دارد. 
سی و ششمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، در حالی اعلام شد که همه کالاها به جز دو گرید PVC، همگی، افزایشی شدند. بر اساس جدول مقایسه ای، سنگین اکستروژن EX3 با 3.6 درصد، 1,088 تومان نسبت به سایر کالاها افزایش داشت و بیشترین رشد را به نام خود ثبت کرد. در سمت مقابل و در پایین جدول، S57 و S70 دیده می شوند که نسبت به هفته قبل، بدون تغییرند. میانگین هفتگی دلار نیمایی که قیمت های امروز با آن محاسبه شد، 28,888 تومان است که باز هم رکوردی جدید برای دلار نیمایی، به حساب می آید.

رفت و برگشت دلار به کانال 41

دلار که بازار روز گذشته را با قیمت 39 هزار و 950 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت دیروز آغاز کرد اما در ادامه با روندی افزایشی، ابتدا کانال 40 و سپس، کانال 41 هزار تومان را پس گرفت. از ساعت 15 و 30، روند دلار نزولی شد و مجددا دلار به کانال 40 هزار تومان باز گشت. جمعا، دلار آزاد با 850 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز قبل، به 40 هزار و 800 تومان رسید. دلار صرافی نیز بعد از 3 روز ثبات قیمت، در آخرین تغییرات، 500 تومان افزایش یافت و 37 هزار و 500 تومان قیمتگذاری شد. همچنین، نرخ دلار در بازار متشکل ارزی، 37 هزار و 491 تومان است.
دومین روز کاهشی قیمت های بازار
قیمت های بازار امروز هم مانند روز گذشته روندی کاهشی داشت. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سنگین فیلم، سنگین تزریقی و سبک خطی کاهشی بودند و بین 300 تا 1000 تومان اُفت را تجربه کردند و تنها کالاهای گروه سبک فیلم افزایشی بودند و تا 1000 تومان رُشد را رقم زدند. در گروه پ پ های نساجی نیز شاهد کاهش یکپارچه قیمت ها بودیم و کالای این گروه بین 500 تا 1700 تومان ریزش را ثبت کردند و رکوردار کاهش قیمت های امروز شدند. پ پ های شیمیایی نیز امروز عمدتا کاهشی و بین بدون تغییر تا 1000 تومان کاهش داشتند. گروه پی وی سی نیز بین 200 تومان افزایش تا 500 تومان کاهش نوسان داشت.

کف عرضه PVC در زمستان 1401 اعلام شد
مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی در نامه ای به مدیران عامل شرکت های پتروشیمی تولیدکننده PVC، کف عرضه PVC S65 را در زمستان 1401، برابر 11 هزار تن، اعلام کرد.

ریزش 26 هزار واحدی بورس تهران
بعد از سقوط 56 هزار و 819 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را هم ریزشی به پایان رساند و شاخص کل در خاتمه معاملات با اُفت 26 هزار و 119 واحدی به 1 میلیون و 564 هزار واحد عقب نشینی کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟