چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 3 دی 1401/ شماره 668
عناوین خبری امروز: افزایش یکپارچه‌ی قیمت های جهانی, کاهش 20 تومانی دلار نیمایی, شروع زمستان با پیش روی دلار در کانال 40 هزار

افزایش یکپارچه‌ی قیمت های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 23 دسامبر 2022، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه قیمت های این هفته به جز پلی استایرن ها، روندی افزایشی داشتند. سبک خطی، سنگین بادی و سنگین فیلم بیشترین افزایش را نسبت به هفته گذشته ثبت کردند. در نشریه آیسیس نیز، قیمت ها یا بدون تغییر بودند یا اندکی افزایش داشتند. پی وی سی و سنگین فیلم، بیشترین افزایش را نسبت به سایر گروه ها، تجربه کردند.

کاهش 20 تومانی دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی امروز به 28 هزار و 707 تومان رسید و اختلاف آن با قیمت دلار یکشنبه، 20 تومان کاهش شد. نکته مهم امروز دلار نیمایی میانیگین روزانه است که از 28 هزار و 700 تومان به 28 هزار و 600 تومان عقب‌نشینی کرد و احتمال کاهش بیشتر نیما در قیمت های فردا را قوت بخشید. قیمت‌های پایه، فردا در حالی اعلام می شوند که دلار نیمایی تا امروز 20 تومان کاهش داشته و در مقابل قیمت های جهانی بدون تغییر تا کمی افزایشی بودند.

شروع زمستان با پیش روی دلار در کانال 40 هزار
دلار، پنجشنبه هفته گذشته به کانال 40 هزار تومان صعود کرد و در نهایت بازار هفته گذشته را با قیمت 40 هزار و 180 تومان به پایان رساند. دلار آزاد بازار هفته جدید را افزایشی و با قیمت 40 هزار و 250 تومان آغاز کرد و امروز هم به روند صعودی در این کانال ادامه داد و از نیمه کانال 40 هزار تومان گذشت. دلار تا ساعت 15 مجموعا با 330 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 40 هزار و 510 تومان پیشنهاد می‌شد. دلار صرافی نیز امروز  با 5 تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ پنجشنبه، 36 هزار و 180 تومان قیمتگذاری شد. نرخ دلار سهمیه ای نیز در بازار متشکل ارزی 36 هزار و 575 تومان بود. برای فروش دلار در حجم های بالاتر از 2 هزار نیز، قیمت 36 هزار و 213 تومان در تابلوی سایت بازار متشکل، ثبت شد.


بازار در انتظار قیمت های جهانی
علی رغم افزایش قیمت دلار، قیمت های بازار، امروز عمدتا بدون تغییر یا با تغییرات جزئی پیشنهاد شدند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس قیمت ها عمدتا بدون تغییر بودند. تنها گروه سنگین بادی و سبک فیلم بودند که در بعضی از کالاها تا 200 تومان کاهش را ثبت کردند. در مقابل گروه سبک خطی نیز در برخی گریدها تا 200 تومان افزایش داشتند. پ پ های نساجی امروز در کالاهای MFI بالا، همگی بدون تغییر و در MFI پایین ها تا 700 تومان کاهش را رقم زدند. پ پ های شیمیایی نیز امروز به جز کالاهای RP340 جم که تا 1500 تومان افزایش داشت سایر کالاها بدون تغییر نسبت به قیمت پنجشنبه پیشنهاد شدند. گروه پی وی سی هم امروز بین بدون تغییر تا 200 تومان افزایش نوسان قیمت داشت.

برنامه عرضه های هفته جاری اعلام شد
به علت تعطیلی 6 دی ماه، بورس کالا برنامه عرضه ها را اعلام کرد. بر اساس این برنامه، عرضه های پلیمری روز سه شنبه به چهارشنبه 7 دی ماه منتقل شده است.

پایان هفته برنت با 84 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 79 دلار آغاز کرده بود در طول هفته روند افزایشی داشت و کانال 80 دلار را مجددا پس گرفت. برنت در نهایت، با 5 دلار افزایش، معاملات این هفته را با 84 دلار به پایان رساند.

صعود 41 هزار واحدی بورس تهران
بعد از صعود 23 هزار و 416 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و هفته جدید را هم افزایشی آغاز کرد و شاخص کل در پایان معاملات با صعود 41 هزار و 802 واحدی، به 1 میلیون و 538 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟