شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 29 آذر 1401/ شماره 666
عناوین خبری امروز: نزول رقابت های پلی اتیلن ها, کاهش نیما برای دومین روز متوالی, عقب نشینی دلار به کانال 38 هزار

نزول رقابت های پلی اتیلن ها
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد. علی رغم افزایش یکپارچه قیمت پایه پلی اتیلن ها، رقابت های این گروه در آخرین هفته ماه، روندی کاهشی داشت. سبک فیلم، ترفتالات بطری و نساجی بیشترین کاهش را داشتند. سبک فیلم که هفته قبل بین 3 تا 84 درصد رقابت شده بودد امروز با رقابتی بین 2 تا 56 درصد معامله شد. پت های بطری نیز امروز با قیمت پایه تا 7 درصد رقابت، معامله شدند در حالی‌که هفته گذشته بین 1 تا 10 درصد رقابت، معامله شده بودند. پت نساجی نیز از 6 تا 7 درصد رقابت به 1 تا 6 درصد رقابت رسید. تنها گروه سبک خطی بود که رقابت های آن از 1 تا 12 درصد هفته گذشته به 8 تا 13 درصد رقابت افزایش یافت. کالای سایر گروه ها نیز عمدتا با قیمت پایه یا کمتر از هفته گذشته، رقابت شدند.

کاهش نیما برای دومین روز متوالی
کاهش دلار نیمایی که از 27 آذر تا دیروز 19 ریال امروز به 12 ریال رسید و میانگین هفتگی 28 هزار و 727 تومان قیمت گذاری شد. میانگین روزانه نیز همچنان در محدوده 28 هزار و 700 تومان است.
عقب نشینی دلار به کانال 38 هزار

دلار آزاد که روز گذشته را با قیمت 39 هزار و 820 تومان به پایان رسانده بود امروز بازار را کاهشی و با قیمت 39 هزار و 700 تومان آغاز کرد و در ادامه نیز با اعلام خبر دیدار بورل و امیر عبدالهیان و توافق برای احیای ارتباطات و برجام، کاهش دلار شدت بیشتری گرفت و به کانال 38 هزار تومان عقب نشینی کرد. دلار آزاد تا ساعت 16 مجموعا با 960 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت دوشنبه، 38 هزار و 860 تومان پیشنهاد می‌شد. دلار صرافی نیز، امروز با 29 تومان افزایش، 36 هزار و 250 تومان قیمتگذاری شد. نرخ دلار سهمیه ای نیز در بازار متشکل ارزی 36 هزار و 158 تومان بود. برای فروش دلار در حجم های بالاتر از 2 هزار نیز، قیمت 35 هزار و 800 تومان در تابلوی سایت بازار متشکل، ثبت شد.


ترکیب کاهش و افزایش در قیمت های بازار

قیمت های بازار امروز ترکیبی از کاهش و افزایش و بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سبک فیلم سنگین تزریقی و سبک خطی کاهشی بودند و تا 500 تومان اُفت را ثبت کردند. در مقابل، کالاهای گروه سنگین بادی افزایشی بودند و تا 100 تومان رُشد را ثبت کردند. در گروه پ پ های نساجی اما قیمت ها روندی افزایشی داشت و تا 2200 تومان رُشد برای کالاهای این گروه، ثبت شد. پ پ های شیمیایی نیز بین 3000 تومان افزایش تا 6000 تومان کاهش نوسان قیمت داشتند. گروه پی وی سی نیز با توجه به رقابت های بالای روز گذشته، 3200 تومان افزایش قیمت داشت تا رکوردار افزایش قیمت های امروز باشد.

صعود برنت به کانال 80 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 79 دلار به پایان رسانده بود، امروز را با 1 دلار افزایش و صعود مجدد به کانال 80 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 80 دلار و 45 سنت رسید.

بورس تهران کانال 1 میلیون و 500 هزار را از دست داد
بعد از رشد 657 واحدی بورس تهران در روز گذشته، بازار سرمایه امروز را کاهشی به پایان رساند و شاخص کل در خاتمه معاملات با کاهش 8 هزار و 813 واحدی، کانال 1 میلیون و 500 هزار را از دست داد.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟