جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 13 آذر 1401/ شماره 654
عناوین خبری امروز: صعود 12 هزار تومانی S57, دلیل افزایش 53 درصدی کالاهای آبادان, تغییر مسیر دلار به سمت رشد

صعود 12 هزار تومانی S57
سی‌و‌دومین قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی امروز یکشنبه 13 آذر 1401 در حالی اعلام شد که جدول مقایسه‌، حکایت از برتری افزایشی‌ها دارد. میانگین هفتگی دلار نیمایی، هر چند تنها 53 تومان افزایش داشت و پایه‌ها با دلار 27,859 تومان محاسبه شد، اما با این وجود نرخ امروز نیما، باز هم رکورد دیگری را بر جای گذاشت.

شگفتی‌ساز قیمت های پایه امروز، صعود عجیب دو کالای S57 و S70 بود. کالای S57 با 53 درصد رشد، 11 هزار و 958 تومان و کالای S70 با 10.9 درصد رشد، 10 هزار و 980 تومان بیشتر از هفته قبل، قیمت گذاری شدند. در مقابلِ، استایرن بوتادین رابر 2.6 درصد کاهش قیمت داشت و با 1,046 تومان، در صدر گروه کاهشی ها ایستاد.

دلیل افزایش 53 درصدی کالاهای آبادان
دفتر توسعه، ساعتی بعد از انتشار قیمت های پایه اعلام کرد که این افزایش قیمت، با نگاه به تبصره 5 ماده 5 دستورالعمل تنظیم بازار، بوده است. تبصره 5 ماده 5 دستورالعمل تنظیم بازار می گوید: شرکت هایی که قیمت تمام شده محصولات آنها بالاتر از نرخ جهانی، یعنی نرخ مورد محاسبه شرکت ملی پتروشیمی باشد، مکلف‌اند بهای تمام شده بر اساس ضوابط عمومی قیمت گذاری کالاهای تولید داخل را توسط هیأت تعیین و تثبیت قیمت، و احتساب سود حداکثر 10 درصد را جهت اجرا به شرکت ملی پتروشیمی اعلام و همزمان مدارک و مستندات مورد نیاز را به سازمان حمایت، جهت اظهار نظر ارسال کنند.

تغییر مسیر دلار به سمت رشد
دلار آزاد که روز گذشته را با 36 هزار و 120 تومان به پایان رسانده بود، امروز بازار را با قیمت 36 هزار و 180 تومان آغاز کرد و تا ساعت 15:30 با 180 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت شنبه 36 هزار و 300 تومان پیشنهاد می‌شد. امروز دلار صرافی، اعلام نرخ نداشت! بعد از افرایش 101 تومانی دیروز دلار صرافی، امروز بانک مرکزی، نرخی را اعلام نکرد و آخرین قیمت 33 هزار و 567 تومان باقی ماند. در بازار متشکل ارزی نیز قیمت دلار در حال صعود است و دلار توافقی، با 34 هزار و 665 تومان معامله شد.

قیمت‌های بازار ترکیبی از کاهش، افزایش و بدون تغییر

قیمت‌های بازار امروز متاثر از قیمت‌های پایه، ترکیبی از کاهش و افزایش و در برخی کالاها بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سبک خطی، تا 1000 تومان اُفت را ثبت کردند در مقابل سنگین فیلم و سبک فیلم صعودی بودند و تا 700 تومان رُشد را رقم زدند. گروه پ پ های نساجی، mfi بالاها بدون تغییر و mfi پایین‌ها افزایشی بودند و تا 500 تومان رُشد داشتند. در گروه پ پ شیمیایی نیز امروز شاهد تغییر چشمگیری نبودیم و عمده قیمت ها ثابت و بدون تغییر ماند. گروه پی وی سی هم افزایشی محدودی تجربه کرد و 100 تومان رُشد داشت.

تعیین تکلیف نحوه فروش کالاهای پتروشیمی کشف شده
کمیته تخصصی پتروشیمی در جلسه نود و سوم مصوب کرد کالاهای کشف و ضبط شده، توسط عاملین توزیع، به واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری مرتبط، با ارائه گزاش به سازمان حمایت، توزیع شود.

افزایش اندک بورس تهران
بعد از افزایش 348 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، امروز بورس تهران، معاملات را افزایشی آغاز کرد و شاخص کل در پایان معاملات تنها با 139 واحد افزایش، به 1 میلیون و 417 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟