جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 7 آذر 1401/ شماره 650
عناوین خبری امروز: افزایش رقابت‌ پ‌پ ها و پی وی سی در شروع ماه, افزایش آرام نیما ادامه دارد, صعود دلار صرافی به کانال 32 هزار

افزایش رقابت‌ پ‌پ ها و پی وی سی در شروع ماه
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی انجام شد و رقابت ها به علت شارژ سهمیه، در همه گروه ها بالا گرفت. در گروه PVC با توجه به کاهش عرضه S65 بندر، رقابت این کالا افزایشی شد. PVCها که هفته قبل، بین 41 تا 53 درصد رقابت شده بودند امروز بین 51 تا 63 درصد معامله شدند. رقابت خریداران گروه پ پ نساجی نیز، علی رغم افزایش 2 هزار تنی عرضه ها، بیشتر از هفته پایانی آبان بود. رقابت‌های این گروه از قیمت پایه تا 28 درصد به 15 تا 46 درصد افزایش یافت. کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم همانند هفته گذشته با رقابت بالایی معامله شدند و رقابت این کالاها از 10 تا 89 درصد رقابت به 16 تا 106 درصد رقابت کردند. گرید 440L با 98 درصد، رکوددار بیشترین رقابت‌های امروز بود.

افزایش آرام نیما ادامه دارد
دلار نیمایی که از 29 آبان تا دیروز 94 تومان افزایش داشت امروز نیز به روند افزایشی، ادامه داد و میانگین هفتگی با 9 تومان رشد، به 27 هزار و 816 تومان رسید. میانگین روزانه نیز در محدوده 27 هزار و 800 تومان قیمت گذاری شد.

صعود دلار صرافی به کانال 32 هزار

دلار آزاد دیروز را با 36 هزار تومان به پایان رساند و امروز با افزایشی آرام، تا 36 هزار و 220 تومان نیز پیش رفت ولی مجددا کاهشی شد. دلار تا ساعت 16، با 130 رشد نسبت به آخرین قیمت یکشنبه، 36 هزار و 130 تومان پیشنهاد می‌شد. دلار در صرافی ملی هم، امروز به کانال 32 هزار تومان صعود کرد. دلار صرافی، امروز با 201 تومان افزایش، 32 هزار و 59 تومان قیمت‌گذاری شد. در بازار متشکل ارزی نیز، دلار توافقی، با 33 هزار و 907 تومان معامله شد.


موج افزایشی بازار

قیمت‌های بازار، امروز صعودی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک خطی بیشترین افزایش را داشتند و تا 1500 تومان رُشد را ثبت کردند، سایر کالاها نیز افزایشی یا بدون تغییر بودند. در گروه پ پ نساجی، mfi بالاها بدون تغییر اما در مقابل mfi پایین ها صعودی و بین 300 تا 500 تومان رُشد را رقم زدند. تا پیش از اتمام معاملات امروز بورس کالا، پ پ های شیمیایی روندی نزولی داشتند و حتی در کالاهای 332C نیز تا 2000 تومان ریزش دیده شد. برای قیمت های دقیق تر، باید تا گشایش بازار فردا، صبر کرد. بعد از رقابت های 50 تا 60 درصدی، کالاهای گروه پی وی سی بین 2200 تا 3400 تومان رُشد داشتند و رکوردار افزایش قیمت های امروز بودند.

امروز آخرین مهلت اعلام پلی استایرن انبساطی مورد نیاز صنعت!
در نامه ای که 5 آذرماه یعنی 2 روز پیش، غلامی، مدیر توسعه صنایع پایین دستی برای صفدری، مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت ارسال کرده، از صفدری خواسته شده تا برآورد تناژ و گرید مورد نیاز پلی استایرن انبساطی را حداکثر تا 7 آذر، به شرکت ملی پتروشیمی اعلام کند.

تصمیم جدید ارزی بانک مرکزی
سقف فروش ارز بصورت اسکناس در بازار توافقی، برای اشخاص دارای کارت بازرگانی از 2000 یورو به 6000 یورو افزایش یافت.

شروع هفته‌ی برنت با عقب‌نشینی به 81 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 83 دلار به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را با 2 دلار کاهش و با عقب‌نشینی به 81 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15 به 81 دلار و 27 سنت رسید.

رشد 2 هزار واحدی بورس تهران
بعد از کاهش 2 هزار واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، امروز اما بورس تهران معاملات را افزایشی به پایان رساند و شاخص کل در خاتمه معاملات با 2 هزار و 146 واحد رشد، به 1 میلیون و 408 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟