پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۳ آبان ۱۴۰۱ 0 341

قیمت سکه طلا ثابت ماند

موقعیت‌یابی دلار در کانال ۳۵

موقعیت‌یابی دلار در کانال ۳۵
دومین روز کاری هفته زمان پیشروی مجدد دلار در کانال ۳۵‌هزار تومانی بود. روند کاهشی چشمگیر دلار در روز‌های انتهایی هفته گذشته با شروع معاملات روز شنبه متوقف شد و در روز یکشنبه دلار مجددا به سطوح قیمتی میانه کانال ۳۵‌هزار تومانی بازگشت. کارشناسان بر این باورند که شرایط فشار خرید در معاملات بازار عامل اصلی نوسانات افزایشی دلار یکشنبه است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، این در حالی است که بانک مرکزی در هفته گذشته توانسته بود با ارائه برخی سیاست‌های تسهیل‌گرانه در زمینه خرید ارز توافقی موج تقاضا در بازار را بشکند و سبب کاهش قیمت اسکناس آمریکایی از کانال 36‌ به کانال 34‌هزار تومانی شود.

تحلیلگران بر این باورند که با توجه به تحرکات هفته‌های اخیر بانک مرکزی روند افزایشی روز یکشنبه نیز بدون واکنش نخواهد ماند و نهاد بازارساز در هفته جدید نیز با نوسانات افزایشی نرخ ارز مقابله خواهد کرد.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی عصر روز گذشته با حدود 430 تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه به 35‌هزار و 480 تومان رسید. به‌رغم روند افزایشی نرخ شاخص ارزی در روز گذشته قیمت سکه طلا نسبت به نرخ روز شنبه تغییری نداشت و در رقم 16‌میلیون تومان معامله شد.

تحرکات افزایشی دلار یکشنبه

روند نرخ دلار غیر‌رسمی در معاملات روز گذشته افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات صبح روز گذشته با حدود 150 تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم 34‌هزار و 900 تومان فعالیت خود را آغاز کرد. اما طولی نکشید که نمودار روند قیمت این ارز تغییر فاز داد و افزایشی شد. در معاملات ظهر روز گذشته قیمت دلار با ورود مجدد به کانال 35‌هزار تومانی در بازه قیمتی 35‌هزار تا 35‌هزار و 200 تومان به نوسان پرداخت.

درصورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله یکسان تقسیم کنیم فعالیت نرخ ارز مذکور در معاملات بعدازظهر روز گذشته روی پله‌های دوم و سوم کانال 35‌هزار تومانی صورت گرفت.

اما این پایان روند افزایشی اسکناس آمریکایی در معاملات روز دوم هفته نبود و در واپسین معاملات این روز قیمت هر برگ دلار غیر‌رسمی با حدود 430 تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم 35‌هزار و 480 تومان رسید.

سبقت یورو از دلار در بازار تهران

در هفته‌های اخیر با کاهشی شدن نرخ تورم کشور آمریکا زمزمه‌هایی مبنی بر عدم‌ افزایش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور مطرح شد که در نتیجه این انتظارات شاخص دلار در معاملات جهانی کاهشی شد.

کاهشی شدن نرخ شاخص دلار روی نرخ‌های برابری ارز‌های جهانی نیز تاثیر گذاشت و همین امر سبب شد نرخ تبدیل یورو به دلار از یک واحد بیشتر شود.

این به این معنی است که ارزش یورو در معاملات جهانی از دلار پیشی گرفته است. بازار ارز تهران نیز به این تغییر روند نرخ برابری جفت ارز‌های مذکور واکنش نشان داد و در روز‌های اخیر نرخ یورو مجددا از دلار بیشتر شد.

در همین راستا روز گذشته نرخ هر برگ اسکناس اروپایی با حدود 680 تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم 36‌هزار و 780تومان معامله شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟