جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۲ آبان ۱۴۰۱ 0 176

حمایت‌های بانک مرکزی از بازار ارز ادامه خواهد داشت؟

رِنج دلاری مد‌نظر بازارساز چیست؟

رِنج دلاری مد‌نظر بازارساز چیست؟
روند کاهشی شاخص ارزی در نخستین روز کاری هفته متوقف شد و قیمت دلار در محدوده قیمتی مرز ۲ کانال ۳۴ و ۳۵هزار تومانی به نوسان پرداخت. پس از مشاهده روند‌های افزایشی بی‌سابقه از نرخ شاخص ارزی در معاملات دو هفته گذشته، فعالیت نهاد بازار‌ساز در راستای جلوگیری از نوسانات ارزی بیشتر شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بانک مرکزی با اجرای سیاست‌هایی در راستای تسهیل فرآیند عرضه ارز توانست دمای قیمت ارز مذکور را کاهش دهد و وارد روند کاهشی جدیدی کند. این روند کاهشی که طی ۲ مرحله و در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۸ و ۱۹ آبان صورت گرفت در نخستین روز کاری هفته جدید متوقف شد و قیمت دلار در سطوح قیمتی انتهایی کانال ۳۴ تا سطوح قیمتی ابتدایی کانال ۳۵ هزار تومانی به نوسان پرداخت. با توقف روند کاهشی مذکور عده‌ای از کارشناسان ارزی بازار تهران بر این باورند که رنج مد نظر نهاد ارزی سطوح قیمتی کانال ۳۴ هزار تومانی است.

در نهایت نرخ هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدود 190 تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه به رقم 35 هزار و 50 تومان رسید. نرخ سکه طلا نیز در نخستین روز هفته جدید افزایشی بود. هر قطعه از این فلز گران‌بها در روز شنبه با افزایش یک پله‌ای نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 16 میلیون تومان رسید. دیروز شنبه 21 آبان ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیررسمی بازار تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات صبح روز گذشته خود را با حدود 240 تومان افزایش نسبت به نرخ روز‌های پایانی هفته گذشته در رقم 35 هزار و 100 تومان آغاز کرد. تا حوالی ظهر دیروز نرخ این ارز در بازه قیمتی 35هزار و 100 تا 35 هزار و 150 تومانی نوسان کرد، اما در معاملات بعدازظهر شنبه روند افزایشی متوقف شد و قیمت دلار در پله نخست کانال 35هزار تومانی تعدیل شد.

در نهایت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات عصر روز گذشته با حدود 190 تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه گذشته در رقم 35 هزار و 50 تومان به فعالیت روزانه خود پایان داد. پس از بازگشت دلار از کانال 36 هزار تومانی به واسطه سیاست‌های جدید نهاد بانک مرکزی، کارشناسان منتظر توقف روند کاهشی دلار بودند. این روند کاهشی که شامل خروج نرخ شاخص ارزی از کانال 36 هزار تومانی و معامله این ارز در کانال 34 هزار تومانی در روز پنج‌شنبه 19 آبان بود در روز گذشته متوقف شد و نرخ دلار در سطوح قیمتی میان 2 کانال 34 و 35 هزار تومانی از حرکت ایستاد. از همین‌رو کارشناسان بر این باورند که سطوح قیمتی این کانال را می‌توان بازه محبوب بازار‌ساز جهت نوسان شاخص ارزی دانست.

اما این در حالی است که در روز‌های گذشته علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی، در جدید‌ترین اظهارنظر ارزی خود از ابزاری جدید در راستای کنترل نوسانات ارزی خبر داد که در آینده نزدیک از آن رونمایی می‌شود. او همچنین در زمینه دارایی‌های دلاری بلوکه شده ایران در کشور‌های خارجی گفت: فرآیند آزادسازی در حال طی‌شدن است و به‌محض آنکه به نتیجه رسید، آن را اعلام خواهیم کرد. حال باید دید که با توجه به سیگنال‌های جدید رئیس‌کل، افت 1500تومانی دلار و فاصله گرفتن آن از کانال 36هزار تومانی پایان قدرت‌نمایی بانک مرکزی در بازار است یا این داستان ادامه خواهد داشت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟