یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۷ مهر ۱۴۰۱ 0 233

«دنیای‏‌اقتصاد» روند بازارهای مالی را بررسی می‌کند

تلاش بازارها برای بهبود

تلاش بازارها برای بهبود
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
صعود بورس در فشارهای نزولی


بازار سهام در نخستین روز معاملاتی هفته با رشد همراه بود.

نماگر اصلی تالار شیشه‌‌ای پس از پشت سر گذاشتن روند نزولی چند روز اخیر و رسیدن به نزدیکی مرز یک میلیون و 300 هزار واحد، روز شنبه اندکی از افت‌‌های اخیر را معادل 22/ 0 درصد جبران کرد و در سطح یک میلیون و 316 هزار واحد ایستاد.

علاوه بر این شاخص کل با معیار هموزن روز گذشته 34/ 0 درصد افزایش داشت. در این روز سرمایه‌گذاران خرد بورسی خالص فروش کمتری معادل 67 میلیارد تومان را نسبت به روزهای گذشته به ثبت رساندند.

گفتنی است که در این بین صنایع فرآورده‌های نفتی بیشترین ورود پول را داشت و صنعت محصولات شیمیایی نیز بیشترین خروج پول را به همراه داشت.

کارشناسان بر این باور هستند که در صورت از دست رفتن مرز یاد شده انتظار می‌‌رود شاخص کل افت بیشتری داشته باشد.

بازار سکه
رفت و برگشت قیمت سکه

سکه طلا پس از چهار روز متوالی نوسان در بالای سطح 15 میلیون تومان، طی روز شنبه همگام با افت مجدد بهای طلا در بازار جهانی و تغییرات محدود نرخ دلار آزاد به زیر سطح مذکور عقب‌نشینی کرد.

به‌طوری که هر قطعه سکه امامی در این روز در قیمت 14 میلیون و 930 هزار تومان داد و ستد شد.

بر این اساس فاصله ارزش ذاتی و بازاری این مسکوک اندکی کاهش داشت. به‌طوری که حباب سکه مذکور در محدوده بیش از یک میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفته است. عده‌‌ای از تحلیلگران بر این باور هستند که در صورت تثبیت قیمت سکه بالای مرز 15 میلیون تومان و در کنار افزایش تقاضا، احتمال ماندگاری قیمت‌‌ها در بالای مرز یاد شده افزایش می‌‌یابد.

اما در این بین نیز برخی معتقدند که رخداد چنین اتفاقی با وجود ریسک بالای سرمایه‌گذاری تا حدود زیادی دور از انتظار است.

بازار طلای جهانی
افزایش فشارهای نزولی بر طلا

طلا در بازار جهانی طی معاملات هفته گذشته عمدتا روند نزولی داشت. زیرا فشارهای ناشی از نگرانی‌‌ها از رکود اقتصاد جهانی تحرکات نزولی را در بازار طلا تقویت کرد.

در روزهای پایانی هفته اخیر انتشار آمارهای اقتصادی حقوق و دستمزد غیر‌کشاورزی ایالات متحده که مطلوب و حاکی از رشد بود و بهبود نسبی را نشان می‌داد، باعث شد تا انتظارات برای اعمال سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو برای کنترل تورم با افزایش نرخ بهره برای چهارمین بار تقویت شود.

همین امر منجر به افزایش تمایلات نزولی در دادوستدهای طلا شد. به‌طوری که معاملات هر اونس طلا در زیر مرز روانی 1700 دلار و در قیمت 1694 دلار به پایان رسید. با این حال این فلز گرانبها توانست عملکرد مثبت 2 درصدی را با وجود تمامی فشارها در کارنامه هفتگی خود به ثبت برساند.

بازار اوراق مسکن
مسکن در سایه ابهامات اجرایی

اوراق تسهیلات بانک مسکن که در فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرند، روز شنبه عمدتا سرخ‌پوش شدند. در این میان تسه 9912 نیز بیش از یک درصد افت قیمت داشت. به‌طوری که اوراق تسهیلات یاد شده در روز گذشته با کاهش یک هزار و 132 تومانی معاملات خود را در قیمت پایانی 98 هزار و 261 تومان خاتمه داد.

برخی از کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که تخریب ساختمان‌های نه‌‌‌چندان قدیمی و احداث سازه‌های مسکونی با تراکم بالاتر در آنها به‌‌شدت سودآور است و از این طریق نه ‌‌تنها بخش قابل ‌‌توجهی از تولید ناخالص داخلی برای کسب سود سازنده‌ها نابود می‌شود، بلکه در کنار تمامی انتظارات تورمی موجود در بازارها و هزینه بالای ساخت مسکن و همچنین ابهامات اقتصادی و به‌ویژه غیر اقتصادی موجود، زمینه‌‌ای برای گران‌‌سازی پیوسته مسکن نیز به وجود می‌‌آورد.

بازار نفت
بازگشت نفت به 90 دلار

بازار نفت هفته گذشته روند صعودی را دنبال کرد. به‌طوری که با انتشار اخبار کاهش عرضه نزدیک به دو میلیون بشکه توسط اوپک پلاس در کنار برخی نگرانی‌‌ها از رکود جهانی، قیمت‌‌های نفت با افزایش پلکانی مجدد به بالای سطح 90 دلار در هر بشکه رسید. بر این اساس هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به قیمت 97 دلار و 92 سنت عملکردی معادل 15 درصد در کارنامه هفتگی خود به ثبت رساند.

علاوه بر این نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز کار خود را در بالای سطح 90 دلار در قیمت 92 دلار و 46 سنت خاتمه داد و عملکرد هفتگی مثبت 32/ 16 درصدی را ثبت کرد.

به گفته عده‌‌ای از کارشناسان این رشد قیمت نفت برگرفته از هیجانات ایجاد شده در بازار است که می‌تواند تا حدود زیادی طی معاملات هفته جاری آرام‌‌تر شود و روند افزایشی تا حدودی تعدیل شود./دنیای اقتصاد


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟