پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

خودنمایی رکود در کنار تورم جهانی
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
افت روزافزون بورس

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بازار سهام داد و ستدهای هفته گذشته را نزولی و با افت قیمت در اکثر نمادها پشت سر گذاشت. به‌طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌‌ای با ثبت عملکرد منفی 43/ 2 درصدی در کارنامه هفتگی خود در سطح یک میلیون و 313 هزار واحد ایستاد. این سطح از شاخص کل کمترین مقدار از 14 اسفند 1400 است.

با توجه به افت روزانه این دماسنج اصلی بورس تهران، خروج پول سرمایه‌گذاران خرد نیز ادامه داشت. بر این اساس خالص تغییر مالکیت هفته گذشته 1032 میلیارد تومان برای فروش حقیقی‌‌های بازار بود. کارشناسان بر این باور هستند که بورس اوراق بهادار تهران با وجود رشد نرخ دلار هیچ‌‌گونه تغییر رفتاری برای صعودی شدن نداشت. این موضوع نشان‌دهنده آن است که بازار سهام بیش از گذشته به اخبار قوی‌‌تر و تاثیرگذارتری برای بازگشت به روند صعودی و جبران زیان‌‌ها نیاز دارد.

بازار سکه
رشد سریع بهای سکه

بازار طلا و سکه هفته گذشته همسو با روند تغییرات نرخ دلار در بازار آزاد با افزایش قیمت همراه بود. به‌طوری که هر قطعه سکه امامی پس از گذشت نزدیک به سه ماه معاملاتی، مجددا در سطوح بالای 15 میلیون تومان قرار گرفت. اما در طول هفته به دلیل نوسانات بهای طلای جهانی و همچنین سکته‌های کوچک در قیمت دلار، مسیر صعودی مسکوک یاد‌شده در روزهای پایانی معکوس شد.

به‌طوری که سکه امامی داد و ستدهای خود را در قیمت 15 میلیون و 80 هزار تومان خاتمه داد. علاوه بر این با توجه به تغییرات قیمت طلای جهانی و دلار آزاد، فاصله ارزش ذاتی و بازاری این مسکوک همچنان در سطوح نزدیک به دو میلیون تومان قرار دارد. برخی از تحلیلگران تکنیکالی بر این باور هستند که سطح 15 میلیون و 500 هزار تومان یک سطح مقاومتی قیمتی به حساب می‌‌آید.

بازار طلای جهانی
انتظارات مبهم از صعود طلا

بهای طلای جهانی روز جمعه در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمارهای مهم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده هستند تا نشانه‌های بیشتری درباره بزرگ‌ترین اقتصاد جهان داشته باشند، تغییر کرد. با کاهش فشارهای ناشی از شاخص دلار بر روند قیمتی طلا، این فلز گرانبها (تا ساعت 16) با رسیدن به محدوده 1710 دلار در هر اونس در مسیر ثبت دومین هفته متوالی با عملکرد مثبتی معادل 95/ 2 درصد است.

به گفته کارشناسان در حال حاضر تا زمان انتشار آمارهای اقتصادی در این روز، نگاه‌ها بر روی این داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا است. این در حالی است که انتظار می‌‌رود، آمار و ارقام که نشان‌دهنده سلامت بازار کار است نسبت به ماه قبل کاهش یافته باشد. بر این اساس هر گونه نشانه‌‌ای از بهبود می‌تواند زمینه را برای سیاست‌های فدرال رزرو افزایش ‌‌دهد که برای قیمت طلا مطلوب نیست.

بازار اوراق مسکن
تسه، زیر 100 هزار تومان

تسه 9912 هفته گذشته از سطح 96 هزار تومان تا نزدیکی 100 هزار تومان رشد کرد. بر این اساس تسه یاد شده عملکرد هفتگی مثبت 52/ 3 درصد را به ثبت رساند. به عقیده کارشناسان نامشخص بودن قیمت هرروزه مصالح ساختمانی و افزایش شدید قیمت‌‌ها در این بخش، عامل اصلی سقوط میزان ساخت‌‌وساز و سرمایه‌‌گذاری ساختمانی است.

در این میان، تحلیلگران بازار مسکن اعتقاد دارند عوامل مختلف دیگری هم بر رکود دنباله‌‌دار سرمایه‌‌گذاری ساختمانی طی سال‌های اخیر اثرگذار بود که در این بین، جهش بی‌‌سابقه قیمت مسکن در سال‌های اخیر، پرتاب متقاضیان مصرفی خرید ملک به بیرون بازار آن هم به دلیل عدم تناسب بین سطح قیمت‌‌ها و قدرت خریداران و در نتیجه کاهش تقاضای پایدار مسکن در بازار و در نهایت از بین رفتن قدرت خرید خانه‌‌اولی‌‌ها ناشی از تورم، اثر به مراتب بیشتری بر وضعیت ساخت‌‌وساز داشته است.

بازار نفت
مسیر دوراهی برای قیمت نفت

نفت روز جمعه ابتدا کاهش قیمت داشت. زیرا بازارها در انتظار نشانه‌های اقتصادی بهتر از سوی آمار‌‌های اقتصادی حقوق و دستمزد ایالات متحده هستند که این موضوع پس از اعلام تصمیم بزرگ‌ترین کاهش عرضه اوپک پلاس از زمان همه‌گیری کووید 2020، تا حدود زیادی مانع از افت بیشتر قیمت‌‌ها شده است.

به‌طوری که هر بشکه نفت خام برنت روز گذشته (تا ساعت 16) در قیمت 95 دلار و 40 سنت و نفت‌‌ وست‌‌تگزاس‌اینترمدییت نیز در قیمت 89 دلار و 35 سنت معامله شد. علاوه بر این در کنار داده‌های حقوق و دستمزد، بازار جهانی نفت نیز در انتظار اقدامات دولت آمریکا برای مقابله با کاهش اوپک پلاس هستند. بر این اساس انتظار می‌‌رود که این کشور نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک نفتی خود آزاد کند تا از جهش عمده قیمت سوخت در آستانه انتخابات میان‌‌دوره‌‌ای در نوامبر جلوگیری کند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟