جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲ مهر ۱۴۰۱ 0 244

شاخص بازدهی ماهانه دلار به رقم ۳/ ۶ درصد رسید

کریدورسازی دلار در کانال ۳۱

کریدورسازی دلار در کانال ۳۱
در هفته‌ای که گذشت نرخ شاخص ارزی رنج نوسان جدید خود را بازیافت. پس از آغاز نوسانات افزایشی جدید در نرخ ارز از روز‌های میانی شهریور ماه، قیمت شاخص ارزی با برخورد به سقف قیمت ۳۱ هزار و ۶۹۰ تومانی در روز ۲۷ شهریور ماه در میانه کانال ۳۱ هزار تومانی رنج شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار ارز تهران عواملی چون نشست مجمع عمومی سازمان ملل و کاهش توان سیگنال‌های منفی مذاکراتی را می‌توان دست‌انداز‌های جدید تداوم روند افزایشی قیمت دلار دانست.

در این میان با نزدیکی به تعطیلات ماه صفر نیز از حجم معاملات بازار ارز کاسته شده و نرخ‌های مشخصی در بازار وجود ندارد. با این حال در پایان معاملات نقدی دلار در روز پنج‌شنبه گذشته قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی با حدود ۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم ۳۱ هزار و ۵۲۰ تومان رسید.

قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی نیز در روز پنج‌شنبه با حدود 190 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ‌‌ روز پیشین به رقم 14 میلیون و 340 هزار تومان رسید. 

در روز‌های پایانی هفته گذشته روند نرخ شاخص ارزی کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات روز پنج‌شنبه گذشته با حدود 30تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم 31 هزار و 600 تومان فعالیت خود را آغاز کرد.

در ادامه روز روند نرخ این ارز تغییر جهت داد و در نهایت در سطح قیمتی 31هزار و 520 تومان به کار خود پایان داد. این در حالی است که دیگر ارز‌های شاخص بازار تهران نیز در روز پنج‌شنبه هر یک دچار کاهش قیمت‌های حدودا 150 تا 200 تومانی شدند.

به‌طور مثال نرخ هر برگ اسکناس یورو با حدود 150 تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم 31 هزار و 240 تومان رسید.

قیمت هر برگ اسکناس پوند انگلستان نیز در معاملات روز پنج‌شنبه 31 شهریور حدود 170 تومان کاهش یافت.

رشد 6 درصدی دلار در شهریور ماه

بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده از روند نرخ دلار غیر‌رسمی از ابتدای معاملات شهریور ماه تاکنون مشاهده می‌شود که قیمت این ارز در ماه گذشته 3 روند ثبات-افزایش-ثبات را تجربه کرده که برآیند این 3 روند رشد 3/ 6 درصدی دلار را به همراه داشته است.

در روز‌های دهه اول این ماه قیمت دلار که از انتهای مرداد ماه در کانال 29 هزار تومانی نوسان می‌کرد در تحرکات خود تغییر چشمگیری به نمایش نگذاشته و در همان پله‌های انتهایی کانال 29 هزار تومانی نوسان کرد.

با فرا رسیدن روز‌های ابتدایی دهه دوم شهریور ماه بازی دلار تغییر کرد و تحرکات رو به جلوی نرخ این ارز آغاز شد. در همین راستا قیمت هر برگ از این ارز در روز یکشنبه 13 شهریور وارد کانال 30 هزار تومانی شد و به رقم 31 هزار و 150 تومان رسید.

در ادامه قیمت این ارز در روز 24 شهریور به پله‌های میانی کانال 31 هزار تومانی رسید و در این محدوده رنج شد. کارشناسان روند قیمت دلار در دهه سوم شهریور ماه که شامل نوسان در سطوح قیمتی میانه کانال 31 هزار تومانی بود را بازه سوم و مجددا بازه ثبات می‌نامند.

رشد سکه در زمان توقف دلار

در شرایطی که قیمت دلار در روز‌های پایانی هفته گذشته کاهشی بود نرخ سکه طلا روندی متفاوت را در پیش گرفت و افزایشی شد. در همین راستا قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در طی معاملات روز پنج‌شنبه 190 هزار تومان افزایش یافته و به رقم 14 میلیون و 340 هزار تومان رسید.

گفتنی است که در این روز قیمت هر قطعه ربع و نیم سکه نیز به ترتیب 5 و 8 میلیون تومان محاسبه شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟